Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Skulle ønske at velferdssystemet ble avskaffet ... Jeg er heldigvis frisk, men har flere i familien som sliter med enorme køer og dårlig behandling.

 

/rant

Så siden du er frisk, så vil du at tilbudet som gir familiemedlemmene dine trygg behandling og mat skal fjernes. Håper du blir ufør, da får nok tonen en annen lyd. Endret av Dragen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med å ha 2 forskjellige størrelser på en vare, når de koster akkurat det samme?

Stort glass rødbeter kostet det samme som det mindre glasset (som et eksempel)

Ikke et ukjent fenomen i mange steder i verden. Man tar det man trenger, og ikke den som er størst bare fordi det er mest for pengene.

Lenke til kommentar

 

Hva er poenget med å ha 2 forskjellige størrelser på en vare, når de koster akkurat det samme?

Stort glass rødbeter kostet det samme som det mindre glasset (som et eksempel)

Ikke et ukjent fenomen i mange steder i verden. Man tar det man trenger, og ikke den som er størst bare fordi det er mest for pengene.

 

Selfølgelig tar man den som er størst, når den er mest for pengene

Lenke til kommentar

Det kan være mange grunner. Den enkleste er at den store var på tilbud eller at det foregår en priskrig på akkurat det produktet. Det kan også være strategisk prisføring der butikken av en eller annen grunn tror de kan tjene penger på å selge de små glassene dyrere. Kanskje de har funnet ut at mange nok velger det minste glasset uavhengig av pris?

 

Jeg går ut i fra at du ikke har sett på produkter fra forskjellige produsenter.

Lenke til kommentar

 

 

Hva er poenget med å ha 2 forskjellige størrelser på en vare, når de koster akkurat det samme?

Stort glass rødbeter kostet det samme som det mindre glasset (som et eksempel)

Ikke et ukjent fenomen i mange steder i verden. Man tar det man trenger, og ikke den som er størst bare fordi det er mest for pengene.

Selfølgelig tar man den som er størst, når den er mest for pengene

I Norge, ja. Det er slik hjernen vår fungerer. Men er ikke slik overalt.

 

Det er ikke uvanlig for drikkeautomater, i for eksempel Japan, å ha samme pris på 200 ml, 400ml, og 600 ml. Man velger den man vil ha basert på hvor mye man vil ha akkurat der og da, og ikke på valutta for pengene.

Lenke til kommentar

Mange land er 10.000 ganger bedre enn Norge men ikke pga velferd-shit som jeg kaller det, men fordi de har:

 

  • Bedre uteliv
  • Bedre regler for alkohol. Kan kjøpe sprit på 7/11 i Danmark, hallo hva faen
  • Koster 10 kr for en Jægershot på utested
  • Enklere å skaffe bil å bare kjøre (Ingen bryr seg om EU-kontroll, kan drikke litt mer pils før man kjører osv)
  • Høyere fartsgrenser
  • Alt er generelt bedre, livet føles mye herligere når man er utenfor Norge (Ikke pga man har ferie, har hatt ferie i norge også og det er fortsatt kjipt)
  • Haugevis av forskjellige restauranter som faktisk har råd til å drive fordi de ikke må betale 90% skatt.(I Norge er det Egon og Macdonalds å velge mellom)

 

Det ultimate er om Norge klarer å være en blanding av USA/Spania/Danmark når det gjelder personlig frihet, men beholde velferd og helsehjelp slik som det er.

Inntil det skjer så er Norge verdens mest deprimerende land.

 

Oslo er riktignok litt bedre enn Trondheim, Oslo føles nesten ut som om man ikke er i Norge for skjenkestopp er kl 3 osv, noe som er innafor.

 

Nei, gi meg et parti som har dette som sine hjertesaker så skal jeg stemme. Men partiene bryr seg bare om unødvendig dritt. Si meg, hva er egentlig viktigst? Hvertfall ikke dustete saker. Partyfaktor og færre regler rundt bilkjøring er viktigst. De to tingene som man føler seg i live av.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

Norge er et av de svakeste landene når det kommer til vedlikehold av bil. Null problem å skaffe seg rånevrak her. I GB og Tyskland risikerer man fengsel hvis man kjører rundt i 240-vrakene du ser fjortisene kjører rundt med her.

Er ikke 240 ganske gode biler så som er lett å fikse og ofte har få feil?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...