Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Midlertidige ansettelser er noe herk. De blåblå er jo rikingenes parti, og det går for FrP også, selv om de vil gi inntrykk av noe annet.

Vikarer har dessverre ingen ting de skulle sagt når de er leid inn gjennom et byrå. Det er Adecco som er din arbeidsgiver antar jeg, de andre er bare oppdragsgivere. Det er veldig dyrt å ha folk igjennom byråer, så man vil ikke gå rundt og vente på en syk innleid person for lenge.

Når det er sagt, så ble du behandlet dårlig ja!

Endret av Megaoctane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kostbart å ansette folk, spesielt ved varierende mengde arbeid. Det følger for mange rettigheter ved ansettelse.

Ja vi vil vel heller ha brexit tilstander, og at folk ikke får kjøpt boliger. Dersom disse fuckings vikarbyråer forsetter så får ikke ungdommer fast jobb og ikke hus og som følge av dette så vil boligmarkedet som allerede er en boble til å sprekke og synke, dersom renten også stiger som jeg også spår i krystallkula min så vil folk få seriøse problemer.

Lenke til kommentar

Jobbet gjennom et vikarbyrå i ca 2,5 år og fikk mye verdifull erfaring og bra attest videre. Fått meg fast jobb 4 måneder etter at kontrakten min ikke lenger ble forlenget.

 

Hvis det er for mange søkere for en type jobb så vil det jo aldri gå opp, enkelt tilfelle av tilbud og etterspørsel.

Jeg tviler dessuten på at man får "sparken" av å ha vært syk i en uke. Ansettelsesprosesser er ikke billige og det er ingen garanti for at nye ansatte ikke blir syke. Ligger gjerne noe mer til grunn da.

 

Skulle heller ha vært lettere å sparke folk i fast arbeid som ikke leverer. Man skal jo ha tiltak og ikke måte på før man kan få noen vekk. Ender ofte opp med folk som gjør ræva jobb og som man ikke kan gjøre noe med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tviler dessuten på at man får "sparken" av å ha vært syk i en uke. Ansettelsesprosesser er ikke billige og det er ingen garanti for at nye ansatte ikke blir syke. Ligger gjerne noe mer til grunn da.

 

Skulle heller ha vært lettere å sparke folk i fast arbeid som ikke leverer. Man skal jo ha tiltak og ikke måte på før man kan få noen vekk. Ender ofte opp med folk som gjør ræva jobb og som man ikke kan gjøre noe med.

 

Dette.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett hva en del arbeidsgivere jeg har hatt opp gjennom årene tror er greit å gjøre, ofte basert på synsing, antakelser, rykter osv, så er jeg veldig glad for at arbeidstakere har en viss beskyttelse i dette landet.

 

Har jeg hatt kolleger som også burde ha blitt tuppa ut døra? Ja visst, men heller at det er vanskelig å kvitte seg med dem enn at det er lett å kvitte seg med alle arbeidsgiver anser som bråkmakere.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at mye av problemet ligger i at arbeidsgiver ikke kjenner lovverket og tariffavtaler godt nok. En skulle tro at ledere med utdanning, kursing, personalansvar og millionlønn hadde satt seg inn i slik. En skulle i alle fall tro at konsulentfirmaene de leier inn for å dekke over manglene sine gjorde det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror vi snakker om forskjellige yrker her..

 

Nihard jobbing på gølvet, og i andre enden lese og vende på papir....

 

 

 

Jeg ser for meg forskjellen der folk sitter på forum på jobben, eller spiller kabal innimellom...

 

Mens i andre enden får man knapt en matpause fordi polakkene "ikke har matpause".

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hvis du siktet til meg så gjelder påstanden uavhengig av yrke.

 

Jeg tror ikke du forstår, men det er greit. 

 

Dersom du jobber 3 år uten å være borte fra jobben, jobber max overtid, stiller alltid opp, lærer opp nye osv..

Det er ikke mulig å sluntre unna i sånne yrker..  Sluntrer man unna så har man ikke jobb, man må  jobbe for å få ny kontrakt hele tiden.

 

Så synes du det er greit at man blir sparket etter en ukes gyldig legesykmelding?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...