Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som sier de skal bli styrtrike en dag. Men de er tiltaksløse og ukreative. De har aldri gjort noe, men joda, de skal bli sin egen sjef og alt! Det er utrolig naivt.

 

Jeg har aldri sagt at jeg skal bli rik.

Har strevd hele livet mitt. Er alltid fordypet i noe. Er alltid 100% lost i et prosjekt. Det har kostet meg økonomisk, gått utover arbeid, mental helse og kostet meg samboerskapet med dama jeg ville ha i livet.

 

Jeg har jagd og fått knust drømmer siden jeg var 13.

Jeg er sliten nå. Er ferdig. Nå tar jeg den jobben jeg har.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å bli rik fordi folk er slaver og etablissementet skal automatisk ha halvparten av verdiskapinga. I tillegg vokser folk opp med et inntrykk av at de trenger mye bling i hverdagen som de egentlig ikke trenger og at alle andre kjøper dette "nødvendige" slik at man ikke kan være noe dårligere.

 

Skal man få til noe i dag må man være best og de fleste er ikke blant de 5% beste som har et grunnlag for konkurranse. Før kunne man komme langt ved å være god i forhold til sitt distrikt, men nå er det mulig å handle varer og tjenester nasjonalt og internasjonalt. I motsetning til på 80- og 90-tallet holder det ikke lenger å være litt over middelmådig. Før kunne man være best i gata, best av folka på skolen, best i byen, mens nå så må man være best av millioner av folk på internett.

 

Folk flest i fremtiden kommer til å spise, gå på do, sove, strømme lyd og bilde. Noe mer vil de ikke duge til da maskiner eller andre mennesker gjør det bedre.

 

Mange unge mennesker blir lurt til å ta utdanning, men de blir ikke fortalt at de aldri kommer til å bli gode nok til at det er noe vits i å ta den utdanninga.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hva? Paraply eier. Bruker det så fort det er et par drypp fra himmelen.

 

Eminem er en pudding , Pingvinen is real gangsta !

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Skogslik" ?

 

Er det nicket til Viggo eller Jan Helge på diskusjon ?

 

(huff , dårlig spøk)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å bli rik fordi folk er slaver og etablissementet skal automatisk ha halvparten av verdiskapinga. I tillegg vokser folk opp med et inntrykk av at de trenger mye bling i hverdagen som de egentlig ikke trenger og at alle andre kjøper dette "nødvendige" slik at man ikke kan være noe dårligere.

 

Skal man få til noe i dag må man være best og de fleste er ikke blant de 5% beste som har et grunnlag for konkurranse. Før kunne man komme langt ved å være god i forhold til sitt distrikt, men nå er det mulig å handle varer og tjenester nasjonalt og internasjonalt. I motsetning til på 80- og 90-tallet holder det ikke lenger å være litt over middelmådig. Før kunne man være best i gata, best av folka på skolen, best i byen, mens nå så må man være best av millioner av folk på internett.

 

Folk flest i fremtiden kommer til å spise, gå på do, sove, strømme lyd og bilde. Noe mer vil de ikke duge til da maskiner eller andre mennesker gjør det bedre.

 

Mange unge mennesker blir lurt til å ta utdanning, men de blir ikke fortalt at de aldri kommer til å bli gode nok til at det er noe vits i å ta den utdanninga.

 

Utdanning er først og fremst for samfunnets skyld, ikke deg. På samme måte som politiet er satt til å holde ro og orden i samfunnet, ikke for å være en tjeneste som er der for å hjelpe deg. Individet betyr lite, samfunnet/staten er mye viktigere (slik er det i de fleste land).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utdanning er først og fremst for samfunnets skyld, ikke deg. På samme måte som politiet er satt til å holde ro og orden i samfunnet, ikke for å være en tjeneste som er der for å hjelpe deg. Individet betyr lite, samfunnet/staten er mye viktigere (slik er det i de fleste land).

 

 

 

Det ser man klart hvis man ser hvordan skoler opererer. Alle barn skal passe i samme form, hvis du er en runding som ikke passer inn i firkanten så nåde deg. Det funker som en pervers eldre versjon av barnehagen akkurat nå, barn får også altfor mye lekser. Syns det er idiotisk at barna skal tilbringe fritiden sin med en haug med lekser. Voksne pleier å kunne forlate jobben sin så hvorfor i helvete gir vi ikke barna den samme luksusen? Lekser burde helst kun bestå av stoff som læreren ikke rakk å gå over, så hvis du har for mye lekser så har du helt klart en lærer som ikke gjør jobben sin ordentlig. Er jævla deprimerende å se 12åringer bli deprimert og overarbeidet over mengden lekser de får, det trenger faen ikke være sånn. La barn være barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Barn skal igjennom alt for mye stoff nå til dags 

Kan fint kutte ut Livssyn/Kristendom og Samfunnsfag/historie kan kuttes ned drastisk

Hvilke andre fag har de nå til dags?  Gym? Ubrukelig, synes ikke de skal tvinges til å gjøre noe de ikke vil og mobbingen starter som regel i garderoben

Nynorsk.. mye bedre at ungene lærer kinesisk

Musikk?  Bleh!

Lenke til kommentar

Barn skal igjennom alt for mye stoff nå til dags 

Kan fint kutte ut Livssyn/Kristendom og Samfunnsfag/historie kan kuttes ned drastisk

Hvilke andre fag har de nå til dags?  Gym? Ubrukelig, synes ikke de skal tvinges til å gjøre noe de ikke vil og mobbingen starter som regel i garderoben

Nynorsk.. mye bedre at ungene lærer kinesisk

Musikk?  Bleh!

Gym burde vi faktisk ha mer av, en frisk kropp fostrer ett friskt sinn. 

Lenke til kommentar

 

Barn skal igjennom alt for mye stoff nå til dags 

Kan fint kutte ut Livssyn/Kristendom og Samfunnsfag/historie kan kuttes ned drastisk

Hvilke andre fag har de nå til dags?  Gym? Ubrukelig, synes ikke de skal tvinges til å gjøre noe de ikke vil og mobbingen starter som regel i garderoben

Nynorsk.. mye bedre at ungene lærer kinesisk

Musikk?  Bleh!

Gym burde vi faktisk ha mer av, en frisk kropp fostrer ett friskt sinn. 

 

Helt enig, der. Det beste hadde vært å starte hver dag med gym. Etter gymmen passer det med et mellommåltid. Jeg er helt sikker på at dette ville gitt bedre læring i alle fag.

Lenke til kommentar

De som pensum er laget for har ikke lekser. Det er de som faller av som har lekser eller blir liggende bak. Enkelte ligger flere årstrinn bak i mestring, men de skal videre i trinnene basert på alder, ikke ferdighet. Det ødelegger også for de flinkeste når halve klassen ligger flere år bak pensum.

 

Folk er ikke like og utvikler seg ikke i samme tempo. Skoleklasser må enten opphøre eller så må man få internatskole der folk sorteres i klasse etter ferdigheter og utvikling. I dagens samfunn forsøker man å få folk like, til og med kjønnene. De som ikke passer inn dikter opp sitt eget kjønn og ønsker å bli kalt hen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som pensum er laget for har ikke lekser. Det er de som faller av som har lekser eller blir liggende bak. Enkelte ligger flere årstrinn bak i mestring, men de skal videre i trinnene basert på alder, ikke ferdighet. Det ødelegger også for de flinkeste når halve klassen ligger flere år bak pensum.

Har du gått på skole? Hadde du aldri innlevering eller lekser du måtte vise?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...