Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Kanskje jeg bare har gammel informasjon. Det var i hvert fall resepbelagt for bare et par år siden. Jeg flyttet fra Norge i 2014.

 

Uansett, så får man ikke tak i det i butikken, og det er dyrt. Dette er med viten og vilje gjort kun for å gjøre livet til narkomane vanskeligere.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker logikken deres.

''Hey, disse folka er helt på skråplanet og selv om de kommer til å finne noe som kan kjøpes uten resept som er farligere så burde vi sette opp prisen på dette noe jævlig!'' så klapper de hverandre på skuldra for en vel utført jobb.

Skulle helst sett de henge på galgeberg. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Kanskje jeg bare har gammel informasjon. Det var i hvert fall resepbelagt for bare et par år siden. Jeg flyttet fra Norge i 2014.

 

Uansett, så får man ikke tak i det i butikken, og det er dyrt. Dette er med viten og vilje gjort kun for å gjøre livet til narkomane vanskeligere.

Og ruspolitikken der du er nå er bra?

 

Og jo, man får kjøpt det på butikken.

Endret av RRhoads
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og ruspolitikken der du er nå er bra?

Hva har det med saken å gjøre?

 

Vel, hvorfor ikke irritere deg over den i stedet?

 

Ser ikke helt hvordan man kan irritere seg grenseløst over ruspolitikken i et land man ikke bor i. Til gjengjeld irriterer du deg på feil grunnlag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er norsk. Norge er mitt hjem. Er det virkelig rart at jeg bryr meg?

 

Dette med askorbinsyre er bare et ørlite eksempel, og jeg er veldig glad for at det har forandret seg siden sist jeg oppdaterte meg på lover og regler. Men det er bare et bittelite steg i riktig retning. Norsk ruspolitikk er råttent tvers igjennom. De narkomane straffes i steden for å hjelpes, selv om vi vet veldig godt at det bare gjør ting verre for dem. Det er direkte ondskapsfullt.

 

Pave John Paul II sa:

"A society will be judged on the basis of how it treats its weakest members"

 

Hvis dette er et utsagn man er enig i, som jeg er, så er Norges lover helt elendige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Norsk ruspolitikk er råttent tvers igjennom. De narkomane straffes i steden for å hjelpes, selv om vi vet veldig godt at det bare gjør ting verre for dem. Det er direkte ondskapsfullt.

Dette er tull. Det er mange som får hjelp til sin rusavhengighet.

 

Hvordan vil du sammenligne ruspolitikken der du er med Norge sin råtne ruspolitikk? Har Duterte blitt liberal?

 

 

Sånn for å understreke, jeg er enig i at Norge sin ruspolitikk ikke er god, og noen stoffer burde bli legalisert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Norsk ruspolitikk er råttent tvers igjennom. De narkomane straffes i steden for å hjelpes, selv om vi vet veldig godt at det bare gjør ting verre for dem. Det er direkte ondskapsfullt.

Dette er tull. Det er mange som får hjelp til sin rusavhengighet.

 

Hvordan vil du sammenligne ruspolitikken der du er med Norge sin råtne ruspolitikk? Har Duterte blitt liberal?

 

 

Sånn for å understreke, jeg er enig i at Norge sin ruspolitikk ikke er god, og noen stoffer burde bli legalisert.

 

Det er ikke tull. Det er en veldig liten andel som får hjelp. Ventetiden er kjempelang (årevis), og kravene som stilles gjør at de fleste som vil ha hjelp ser på det som usannsynlig å noen gang få det.

 

 

Ser ikke vitsen med å sammenligne. Kan vell si at det er rimelig dårlig her borte også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Javel. Det er jo riktig nok, men jeg tror faktisk alle (som vil) får hjelp i norge. Tror det?

Hva tror du er det første fastlegen din gjør hvis du forteller at du har rusproblemer?

 

Du er så naiv at det gjør vondt i sjela mi

 

 

Det kommer helt sikkert an på fastlegen, men de har jo råd og måter og geleide deg videre til hjelp. Ja jeg vet jo det, fordi flere jeg vet om (også i slekta) har kommet på avvenningshjem og sånt. Mennesker med sånne problemer, får fine tilbud.

På jobben er det personer  som har faktisk berget livet og jobben, fordi bedriften og helsetjenesten har gitt dem sjansen.

En var veldig utpå, han stakk av støtt og stadig for å skaffe seg drikk og narkotika.

Han fikk alternativet og berget livet. I dag er han rusfri og har vært det i alle år etterpå.

 

Norske borgere får hjelp og tilbud altså, det får de. Men man ser jo det, at det er en del vrange som ikke vil ha den hjelpen de får tilbudt. De skal ha "noe bedre", og da går det over på mer vrangskap mener jeg.

Det er ikke en bra ting å dulle med folk som er vrange og ikke liker den hjelpen de får. Det er fagfolk og mennesker som står klar å hjelpe, og man burde bare lære å skjønne at man må ha litt selvdisiplin også, og vise litt samarbeidsvilje. Det hører også til lærdommen man er pliktig å tilegne seg i samfunnet.

Man har jo mulighet til å bytte fastlege også, om man er misfornøyd med den. Og man må prøve å bidra selv også.

 

Kankje litt feil å si det, men jeg tror mange eldre har rett når de sier: at flere hadde hatt godt av å opplevd krigen, så hadde de skjønt bedre hvor godt de har det. Ikke som en forkleinelse for noen som sådan, det er selvsagt forhold i dag som er vanskelige for mange, bare som en bemerkning om at det sikkert er noe sant i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...