Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dubious skrev (11 timer siden):

Ser ut som at Norge ramler sammen, leireras, jordras, steinras

Og når det skjer, kommer det alltid fram at "faren ble varslet tilbake i".. 2021 når det gjaldt det som skjedde i Oslo.

Skrevet
57 minutes ago, Dubious said:

Det bøtter ned, men strømprisene går opp. 

Så opptatt som du virker å være av strømprisene så må det vel være både enklest og best å gå for Norgespris?

Med mindre du bor i en av de sonene hvor det ikke svarer seg med Norgespris, men i så fall har du vel ikke så mye å klage over på det området i alle fall ;)

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Dubious skrev (1 time siden):

Det bøtter ned, men strømprisene går opp. 

Jeg tror det kan være lurt å holde hodet kaldt. I hvert fall hvis man ser bakover. Prisene i NO3 har vært i snitt under norgesprisen det siste året og noen dager over burde være mulig å tåle.

Screenshot2025-10-27at16-48-19NordPoolDay-aheadprices.thumb.png.d897309c4cdcbfe4f55a6ab3571f9e21.png

Hvis det er toppen 23 oktober som bekymrer deg, husk at strømstøtte dyttet den reelle prisen et godt stykke ned fra det du ser i grafen.

Skrevet
Zork skrev (20 minutter siden):

Så opptatt som du virker å være av strømprisene så må det vel være både enklest og best å gå for Norgespris?

Med mindre du bor i en av de sonene hvor det ikke svarer seg med Norgespris, men i så fall har du vel ikke så mye å klage over på det området i alle fall ;)

Høyere enn normalt, garantert på grunn av den nye kabelen, men ikke så ofte at det lønner seg med Norgespris. 
Vanlig pris er ~20 øre og nå er det nærmere 50 øre. 
I morgen kl 6 skal det bikke over 50 øre, men jeg tviler på at det noengang kommer til å lønne seg med Norgespris. 

Alltid noe å klage på, ihvertfall når prisene går opp når det regner.

Skrevet
Dubious skrev (8 minutter siden):

Vanlig pris er ~20 øre og nå er det nærmere 50 øre

Heldiggriser der du er med strøm, trøst deg som det 👍
Her i NO2 er det en no-brainer å gå for Norgespris.

• Liker 1
Skrevet
Dubious skrev (12 minutter siden):

Alltid noe å klage på, ihvertfall når prisene går opp når det regner.

Det er litt som å klage på at temperaturen går ned en kveld i april fordi du forventer at det skal bli varmere mot sommeren..

Det er ulike tidsperspektiv. Husk at du antagelig får regning per måned så noen timer eller dager opp vil vektes mot andre timer eller dager der det går ned.

Skrevet

Butikkene gjør seg allerede klare for "priskrig" på julemat. Da blir det vel som i fjor da, at om du er så dum at du prøver å få tak i marsipangris eller julebrus midt i desember, så blir du møtt av tomme hyller. Risgrøt til tre kroner pakka? Klart folk kjøper grøt til det tyter ut av øra.

Faen som jeg hater dette her. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Folk som flytter over hundre mil hjemmefra og klager på at det er dyrt å fly hjem til jul. 

"J-jammen jeg måtte flytte så langt på grunn av jobb/skole/kjærlighet/whatever"

Du måtte ikke det, vet du.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
:utakt skrev (22 minutter siden):

Butikkene gjør seg allerede klare for "priskrig" på julemat. Da blir det vel som i fjor da, at om du er så dum at du prøver å få tak i marsipangris eller julebrus midt i desember, så blir du møtt av tomme hyller. Risgrøt til tre kroner pakka? Klart folk kjøper grøt til det tyter ut av øra.

Faen som jeg hater dette her. 

Tenkte akkurat dette da jeg så en sak om det i VG. Faen, når varer koster 10% av normal pris, gribber alle til seg alt så det blir utsolgt på null komma svisj.

Butikkene kan heller sette ned prisene litt på alt i stedet for å gi vekk enkelte varer.

• Liker 1
Skrevet
Kjøleskap skrev (1 time siden):

Folk som flytter over hundre mil hjemmefra og klager på at det er dyrt å fly hjem til jul. 

"J-jammen jeg måtte flytte så langt på grunn av jobb/skole/kjærlighet/whatever"

Du måtte ikke det, vet du.

100 mil er på bare 10 timer i bil. Den gang det gjaldt meg (120 mil) valgte jeg glatt bil framfor å måtte lete meg i hjel etter flybillett som selvsagt er skyhøyt priset når jeg egentlig ville dra, stå opp på et helt ugunstig tidspunkt, dra hjemmefra 3 timer før avgang, fly en times tid og vente en time på bagasjen, totalt 5 timer i totalt helvetes julestress sild i tønne og atpåtil ikke få med meg mer enn en ussel koffert, uten å bli flått. Nei, grøss. Bil er å foretrekke. Og reiser man 2 eller 3 i bilen så blir det både sosialt, ekstra billig og lavere utslipp enn å ta fly.

• Liker 1
Skrevet

Det tullet med at klokka skal stilles fram og tilbake.
Har ikke fått det med meg før nå, og har trodd at det var batteriet som er dårlig på veggklokka, og bare utsatt å se på det.
Men det begynte å demre først nå, når jeg hører den tikker normalt og at forskjellen på den og pc klokka var akkurat en time.
Har pleid å få et varsel om det på mobilen, men har fått ny mobil i mellomtiden og glemt fikse det på den nye. Husker ikke hva slags app eller tjeneste det var heller.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Simen1 skrev (10 timer siden):

100 mil er på bare 10 timer i bil. Den gang det gjaldt meg (120 mil) valgte jeg glatt bil framfor å måtte lete meg i hjel etter flybillett som selvsagt er skyhøyt priset når jeg egentlig ville dra, stå opp på et helt ugunstig tidspunkt, dra hjemmefra 3 timer før avgang, fly en times tid og vente en time på bagasjen, totalt 5 timer i totalt helvetes julestress sild i tønne og atpåtil ikke få med meg mer enn en ussel koffert, uten å bli flått. Nei, grøss. Bil er å foretrekke. Og reiser man 2 eller 3 i bilen så blir det både sosialt, ekstra billig og lavere utslipp enn å ta fly.

https://www.nrk.no/nordland/hjem-til-jul-kan-koste-dyrt-for-de-som-ma-ta-fly.-her-er-tipsene-for-billige-flybilletter-1.17591474

• Liker 1
Skrevet
Simen1 skrev (3 timer siden):

Folk som sier 4000 prosent i stedet for bare 40 ganger, bare for å få det til å høres mer dramatisk ut for andre tall-analfabeter.

Et annet eksempel:
En økning på 200% betyr at det nye beløpet er 3 ganger originalbeløpet (100 % original + 200 % økning).

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 hour ago, backtoback said:

Et annet eksempel:
En økning på 200% betyr at det nye beløpet er 3 ganger originalbeløpet (100 % original + 200 % økning).

Vel, en økning MED 200% gir 300% til slutt, en økning TIL 200% gir 200% til slutt, en økning PÅ 200% er jeg sannelig ikke sikker hva det blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...