Gå til innhold

The Event - Sesong 1 (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

"I've disconnected the cars GPS" - Men de kjører ikke videre, ikke på flere minutter iallefall. Da kan de som sporer finne de komme og finne dem.

 

Og, FBI har ikke lås på døra til serverrom? Blir for teit.

 

Det er utrolig mye som er helt standard i tv-serier og (gjerne amerikanske) filmer som er helt urealistisk og gjort kun for å skape litt spenning. Se for eksempel når noen får en mail. Uansett om det er midt på natten, alle sover og datamaskinen er av høres et lite pling, maskinen står plutselig på og viser et stort bilde med "you have mail". Hvem er det som har sånt i virkeligheten?

 

Om en bil kræsjer eksploderer den nesten uten unntak. I virkeligheten kan man sette fyr på en bil og trygt grille pølser uten være redd for at den eksploderer. Selv bensin er ikke brannfarlig i virkeligheten. Og hva med å tenne en lunte til bensintanken for å sprenge en bil? Det ville aldri vært mulig i virkeligheten. Selv det å skyte hull i veggen på et fly i fart for å skape vakum er ikke mulig. Hullet er ikke stort nok til å gjøre noe særlig skade, og trykket ville ha jevnet seg ut ganske fort uansett.

 

Og legg merke til når noen skriver på en datamaskin. I 99% av tilfellene bruker de aldri mellomrom.

 

For ikke å snakke om CSI. Det er i en klasse for seg. Hvordan skal de klare å se noen som helst detaljer når det er så sinnsvakt mørkt i laboratoriene?

 

Følte at i denne episoden, sto historien på stedet hvil fra episode 3, de tok til ogmed flukten fra forrige episode og viste i begynnelsen av 4 episode, uten at det ble vist noe mer viktig. Mellom Sean og Lea hadde vi en historie fra en høstakkefest fra 5 år tilbake, hvor Sean skammet seg å fortelle om at foreldrene var skilt. Jeg syntes det var mer pinlig å kikke på den scenen,enn å høre om skilsmissen, vi er tross alt ikke på 1960-tallet her eller.

Håper på bedre episode neste uke.

 

Jeg likte denne episoden. Det var ikke fullt så mye action som før, men historien ble dra drevet videre en del hakk? Kanskje ikke så mye som vanlig, men det er ennå svært mye igjen av sesongen. De kan ikke drive historien langt frem i hver eneste episode. Selv Lost hadde sine kjedelige stunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så fryktelig imponert av denne serien foreløpig, det er det sammen konspirasjonsteori mølet vi har sett gang på gang. Karakterene er ikke særlig fengende og virker litt uoriginale og kjedelige. Den har potensial og forhåpentligvis blir den bedre utover slik at den kan holde på lenger enn 1 sesong, slik som Fast Forward.

Endret av .........
Lenke til kommentar

Det er utrolig mye som er helt standard i tv-serier og (gjerne amerikanske) filmer som er helt urealistisk og gjort kun for å skape litt spenning. Se for eksempel når noen får en mail. Uansett om det er midt på natten, alle sover og datamaskinen er av høres et lite pling, maskinen står plutselig på og viser et stort bilde med "you have mail". Hvem er det som har sånt i virkeligheten?

 

Om en bil kræsjer eksploderer den nesten uten unntak. I virkeligheten kan man sette fyr på en bil og trygt grille pølser uten være redd for at den eksploderer. Selv bensin er ikke brannfarlig i virkeligheten. Og hva med å tenne en lunte til bensintanken for å sprenge en bil? Det ville aldri vært mulig i virkeligheten. Selv det å skyte hull i veggen på et fly i fart for å skape vakum er ikke mulig. Hullet er ikke stort nok til å gjøre noe særlig skade, og trykket ville ha jevnet seg ut ganske fort uansett.

 

Og legg merke til når noen skriver på en datamaskin. I 99% av tilfellene bruker de aldri mellomrom.

 

For ikke å snakke om CSI. Det er i en klasse for seg. Hvordan skal de klare å se noen som helst detaljer når det er så sinnsvakt mørkt i laboratoriene?

 

Følte at i denne episoden, sto historien på stedet hvil fra episode 3, de tok til ogmed flukten fra forrige episode og viste i begynnelsen av 4 episode, uten at det ble vist noe mer viktig. Mellom Sean og Lea hadde vi en historie fra en høstakkefest fra 5 år tilbake, hvor Sean skammet seg å fortelle om at foreldrene var skilt. Jeg syntes det var mer pinlig å kikke på den scenen,enn å høre om skilsmissen, vi er tross alt ikke på 1960-tallet her eller.

Håper på bedre episode neste uke.

 

Jeg likte denne episoden. Det var ikke fullt så mye action som før, men historien ble dra drevet videre en del hakk? Kanskje ikke så mye som vanlig, men det er ennå svært mye igjen av sesongen. De kan ikke drive historien langt frem i hver eneste episode. Selv Lost hadde sine kjedelige stunder.

 

Haha ja.. Biler eksploderer ved første millisekund de treffer noe annet, gjerne andre biler eller en vegg.. Får ikke tid til å bli knust en gang.

 

Jeg liker serien selvom den er cheesy. Det er gøy å følge med for å drepe litt tid :p

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at de er fra rommet. Hun dama var ikke helt god, og i neste episode blir de nok nødt til å enten bekrefte eller avkrefte den teorien. Derimot kan hun ha rett i at de er utenomjordiske. De kan være fra en annen dimensjon, for eksempel. Eller en annen tid? For den saks skyld kan de være neste steg i evolusjonen, eller til og med androider. Hvem vet?

 

Avisartikkelen nevnte "Strange skies over Alaska", noe som tyder på aliens i vanlig forstand. Men det var vel bare flyet som kræsjet?

Lenke til kommentar
Etter litt mer tenking rundt piloten så synes jeg "The Event" skuffa veldig, det var som om de prøvde å klone Lost uten å ha en eneste god karakter.

 

På slutten når hun sier at "I haven't told you everything" fikk jeg rett og slett latterkrampe, sida de hadde ikke fortalt oss en dritt i løpet av episoden uansett. Virka mer som en lang reklame for en muligens bra serie uten å gi oss noe informasjon om noe som helst.

 

Men det er såpass mange gode skuespillere at det er en serie jeg kommer til å fortsette å se uansett, hvis ikke den bomber som FlashForward gjorde.

 

Fra det jeg har hørt skal visst de neste par episodene være ganske bra og noe svar komme fram, men det bryr jeg meg lite om så lenge jeg gir faen i alle karakterene. Så de burde vokse på meg. Når Lost piloten var ferdig visste jeg alt jeg trengte å vite om personligheten til karakterene og jeg var interessert i å vite mer om de. Noe som jeg likte veldig med Lost, den klarte å gi oss lysten til å vite mer fra dag 1.

Jeg synes The Event er mer som Prison Break enn Lost. Hvor ser du Lost her? Kanskje bortsett fra tilbakeblikkene, men det er integrert i serien på en annen måte, og slik har andre serier også gjort det tidligere.

 

Så vi må følge med på nye episoder for å finne ut hva serien skal handle om? Det er litt lame syns jeg..

Vel, jeg fulgte med på Lost i seks sesonger uten at de fortalte hva serien egentlig handlet om, så... :D

 

Aliens eller ikke, de trenger ikke å være aliens heller. Mennesker fra en annen planet? Ehh...jo da blir de jo kanskje aliens alikevel.

 

Episode 2 ga hvertfall mersmak for å si det slik, til tross for mye av det samme som før. Pluss scener nesten blå-kopiert fra Lost(dead bodies, any1?).

 

Clifton Collins Jr. er nok en posetivt tilskudd i casten sammen med D. B. Sweeney(fra Jericho). Mye skuespillere i serien som funker for serien.

Hvilke scener ble kopiert fra Lost? Ja, konkret da, mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...