Gå til innhold

The Event - Sesong 1 (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

the-event-nbc.jpg

 

Er dette det neste "LOST"/"24", eller er det bare en ny "Flashforward"-klone som vil ende med kansellering første sesong?

Vi kan jo bare håpe på at dette er noe helt nytt og orginalt som sprenger grensene til seriell spennings-drama.

 

I natt braker det uansett løs med aller første episode av denne ferske NBC-serien.

Diskuter her og fortell hva dere syns!

 

Vær snill å ikke post spoilere om episoder som ikke er sendt enda.

 

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=j4vumb8J-x8

 

Plott:

"When a man goes looking for his missing girlfriend, he stumbles upon a government conspiracy that is bigger than the president himself."

 

Genre:

drama/sci-fi/konspirasjons-thriller/eventyr

 

Skuespillere:

Jason Ritter, Blair Underwood, Laura Innes og Zeljko Ivanek

 

Skaper:

Nick Wauters (Intervju)

 

 

Diverse lenker:

Offisiell nett-side

Uoffisiell fan-side

IMDB

 

 

What is The Event?

Endret av OCKi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til serien, men har stor frykt for at serien kommer til å bli dårlig. Alikevel en mulig tredje beste serie i år. Zeljko Ivanek har vært med i mye bra den siste tiden, men også noe crap(Heroes).

 

Men bra at serier som dette kommer til liv når serier som Heroes failer så innimarri.

 

Lurer på hva The Event kan være. 2012? Aliens? Tusanmi-world wide? Hva er The Event kommer nok til å forbli et spørsmål gangske lenge, håper ikke det blir dratt ut for lenge enn mulig.

Lenke til kommentar

Synes premieren var bra og gidde denne serien tonnevis med potensiale!

 

Litt for mye hopp fram og tilbake i tid, men er kanskje litt for vandt med fortellerteknikken til LOST! (jeg mener.. Kom an!!! Et flashback inni et flashback?!?!?!)

Anyways.. Her var det nokså interessange karakterer mikset inni en historie med drøssevis av action, sci-fi, spenning og mystikk!

Just like I like it! :)

 

Mye inspirasjon fra både LOST og 24 også.. med svart president, konspirasjoner, tropiske lokasjoner, nummer som går igjen (514; flynr og romnr), etc.. Håper bare ikke disse sammenligningene blir for synlige i fremtiden..

 

Hvem er de ukjente innvandrerne og hvor kom de fra?

Hva skjedde med flyet til Sean Walker?

Hvor ble det av Sarah?

Hva er The Event?

 

Lovende start, men kan godt gå begge veier. Håper på de neste episodene får meg helt frelst! =)

Lenke til kommentar

Syntes egentlig ikke så veldig mye om denne serien etter å ha sett piloten. Føler dette er en blandings av Heroes og FlashForward. Typisk NBC spenningsserie, egentlig. Cliffhangers, mye action og ganske repeterende. Kan hende jeg endrer mening hvis jeg kommer til å se mer av serien, men er isåfall langt fra overbevist etter å ha sett piloten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, føler det er typisk NBC-spenningserie selv. Kan lett se for meg at dette kan bli Flashforward 2.0, som kommer til å lide samme skjebne. FF hadde jo greie(ikke gode) seertall i starten, men de ble så dårlig etter nyttårs-pausen at serien endte opp med så dårlig seertall at det ikke var gunstig å lage en serie med det budsjettet.

 

Men er selv veldig i den båsen at denne serien kan ha lurt meg lett. Noe som er synd, da jeg er hvertfall 60% sikker på at serien vil ende som FF. Kanskje med pluss 1 sesong til, men samme skjebne til slutt uten noe svar..

Lenke til kommentar

Enig at det er stor sjangs for at det kan ende i tragedie. Som sagt kan dette gå begge veier. På en annen side var ikke jeg skikkelig hektet med LOST før rundt 5. episode i første sesongen. Folk var ganske skeptiske der også, må dere huske.

 

Når det gjelder seertall, har det litt med timing å gjøre. Nå som LOST, FF og Heroes er ferdig, spørs det om folk er like sultne på en lignende mosaikk-serie med mange karakterer og mysterier.

 

Man må også stikke fingeren i jorda og innrømme at seertallene i seg selv ikke betyr like mye som det gjorde for 6 år siden. Flere og flere bruker Tivo og lignende for å ta opp programmene og se dem senere etter som det passer dem (og for å spole forbi den fantastiske reklamen), og for å ikke snakke om nedlastningstjenester som Amazon, iTunes, etc...

 

Dette tror jeg de fleste TV-selskaper blir mer og mer klar over.

 

 

"The Event" premierte med et seertall på 11.5 millioner.

Det er egentlig et godt tall tatt i betraktning. Skal bli spennende å se om det holder seg.

Endret av OCKi
Lenke til kommentar

Etter litt mer tenking rundt piloten så synes jeg "The Event" skuffa veldig, det var som om de prøvde å klone Lost uten å ha en eneste god karakter.

 

På slutten når hun sier at "I haven't told you everything" fikk jeg rett og slett latterkrampe, sida de hadde ikke fortalt oss en dritt i løpet av episoden uansett. Virka mer som en lang reklame for en muligens bra serie uten å gi oss noe informasjon om noe som helst.

 

Men det er såpass mange gode skuespillere at det er en serie jeg kommer til å fortsette å se uansett, hvis ikke den bomber som FlashForward gjorde.

 

Fra det jeg har hørt skal visst de neste par episodene være ganske bra og noe svar komme fram, men det bryr jeg meg lite om så lenge jeg gir faen i alle karakterene. Så de burde vokse på meg. Når Lost piloten var ferdig visste jeg alt jeg trengte å vite om personligheten til karakterene og jeg var interessert i å vite mer om de. Noe som jeg likte veldig med Lost, den klarte å gi oss lysten til å vite mer fra dag 1.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...