Gå til innhold

The Event - Sesong 1 (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en elendig måte for å avslutte en til dels gangske elendig serie. Kan ikke showrunners/hovedprodusenter til nye serier klare å forstå at man kanskje ikke skal avslutte en sesong slik? Hvertfall før serien er fornyet til en andre sesong, kan man kjøre på med en slik avsluttning. Dette var passe elendig måte å avslutte en serie på.

 

Kunne vært bedre om sesongen(og serieavsluttningen nå) avsluttet at alt gikk bra og at Agent Lee forklarte om "Rebirth".

 

Seriøst, en av beste seriene? Wtf have people been smoking..

Lenke til kommentar

For en elendig måte for å avslutte en til dels gangske elendig serie. Kan ikke showrunners/hovedprodusenter til nye serier klare å forstå at man kanskje ikke skal avslutte en sesong slik? Hvertfall før serien er fornyet til en andre sesong, kan man kjøre på med en slik avsluttning. Dette var passe elendig måte å avslutte en serie på.

 

Kunne vært bedre om sesongen(og serieavsluttningen nå) avsluttet at alt gikk bra og at Agent Lee forklarte om "Rebirth".

 

Seriøst, en av beste seriene? Wtf have people been smoking..

 

De avsluttet den slik fordi produsentene vil prøve å få et nytt studio til å plukke opp serien.

http://www.deadline.com/2011/05/nbc-cancels-the-event-too/

 

Det er vel fortsatt en sjanse for sesong 2, jeg håper det. Ja serien er ganske dårlig, men ganske bra og ;D Kule konsepter og grei utførelse om ikke litt dodgy script. Men oh oh. SLutten var spennende syntes jeg :p

Lenke til kommentar

Produsentene ville ikke prøve å finne et annet studio, de var nødt til å finne et annet studio for at serien ble økset fra NBC og de ville ikke bruke en dime mer på den. I tillegg har vel også en del av produsentene også forlatt serien etter nyttår.

 

Å et nytt studio er mer eller mindre uansynelig kommer til å skje, det eneste som er muligheten er at en lavere stående kanal plukker opp serien for å betale Universal Media en stor nok sum for både produksjonen og rettighetene, pluss tillegg som lønn til skuespillerne. Jeg tviler sterkt på det kommer til å skje, da eneste kanalen som har et budsjett til holde på The Event er TNT, og de har allerede en Steven Spielberg-serie i rekkene sine i tillegg til Southland(som de har kjøpt fra NBC) og en haug med orginale serier fra dem.

 

 

Det som egentlig var eneste gode jeg likte med serien var den bruken av cliffhangere som gjorde at det var en snev av intresse til å se den avslutte, hvertfall for å se hvor langt de kunne evt. kunne fucke det opp.

Lenke til kommentar

Likte avslutningen hvis det hadde kommet en sesong 2, men når dette ble avslutningen på serien, så var det ikke fullt så kult nei.

 

Kult at kona til Presidenten svarte sønnen sin at planeten som dukket opp var "HOME". Hun var m.a.o en alien hun også, men ikke med på Sophia sin plan om å ta over hele planeten.

Lenke til kommentar

Spennende avslutning med overraskende elementer. Jeg trodde alle romvesnene skulle bli transportert til jorden, men så ble resultatet noe ganske mye stiligere.

 

Problemet er at episoden bare maner fram mer drama. Og istedenfor å avslutte historier, skaper den bare nye. Samme om serien hadde fortsatt i sesong to, så hadde dette vært en dårlig finale. Fordi alt vi har sett denne sesongen, egentlig viste seg å være helt bortkasta. Enten det var spenningen rundt virus, menneskets beskyttere, utenomjordisk teknologi og drama i det hvite hus. Alt var bare en sidehistorie til det som egentlig var dramaet, som vi fikk se helt i slutten av denne episoden.

 

Syfy channel kan umulig leve opp til standarden som NBC har satt. Med de rådyre grafiske effektene som var i finalen, så måtte en sesong til ha inneholdt mye flere grafiske effekter. Av typen romfart, teleportering, og for ikke å snakke om den nye planeten som måtte vært i bakgrunnen hver gang de filmet utendørs på jorden.

 

Jeg håper nesten at serien ikke fortsetter, selv om jeg syns den var dritbra. Da må isåfal NBC ombestemme seg.

Lenke til kommentar

Synes egentlig serien får _litt_ ufortjent mye pepper jeg. Nei det er langt fra den beste serien jeg har sett, og kommer ganske langt ned på lista, men jeg synes den tok seg voldsomt opp etter den rimelig miserable starten. Synes det var en helt OK serie, og hadde nok fulgt med på sesong 2 også, hvertfall etter denne slutten (som ja, var ganske elendig til å være avslutning på en hel serie, men det var vel heller ikke planen).

 

Enig med de som sier at de to turtelduene er en ganske trist affære, men på en annen side var hu Viccy jævla digg å se på, så hu dro scenene med Sean opp litt. :p

Lenke til kommentar

men jeg synes den tok seg voldsomt opp etter den rimelig miserable starten.

 

Det ble ikke akkurat en tur i sirkuset mot slutten heller. Banale karaktendringer, et politikkplot som utspilte seg som en ren 24-ripoff, mystiske Hal Holbrook som skyter seg selv i det vi endelig skal få vite litt og det at de i det hele tatt dro frem "I'm pregnant"-kortet i finalen.

 

(og alt det kommer i tilegg til et skrantende manus, kjipe karakterer og et totalt fravær av visuell egenart)

Lenke til kommentar

Jeg ligger ca ti episoder bak. Verdt å bruke tid på, eller er det bare å slette med god samvittighet?

 

Slett med god samvittighet, med mindre du får spasmer av å ikke fullføre ting. Vår tid på jorden er begrenset og den bør i størst mulig grad utnyttes til å drikke god vin og se gode serier. Den labre kvaliteten tvers igjennom forsvarer ikke cliffhangeren på slutten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns faktisk serien var veldig mye bedre enn flere andre her syns.

Men det er noen åpenbart svake ledd, som noen dårlige skuespillere, som virker ekstra dårlige i forhold til de gode: Presidenten, Blake Sterling, Simon, Visepresidenten med fler.

 

Men verdt å se hele ja.

 

Presidenten osv. som de gode eller dårlige?

Lenke til kommentar

Irriterende med cliffhangeren på slutten, skulle gjerne sett mer hva som skjer nå som hele planeten er transportert inn i solsystemet.

 

helt idiotisk og få hele planeten hit. Ett slikt svært legeme ville ha revet jorda i fillebiter, og ingen ville ha overlevd, selv "aliens".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...