Gå til innhold

The Event - Sesong 1 (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ditt innslag var jo mye bedre. Han liker The Event, altså har han ikke sett noen særlig serier? :p

 

Jaha, har det plutselig blitt et alvorlig overtramp å tipse medbrukere om å sjekke ut andre, bedre tv-serier av nyere datostempling?

 

Hva mener du den har til felles med Lost da?

 

Her skal du få fire og et halvt stikkord unge mann: Mystikk, konspirasjoner, sci-fi og stor nettverksproduksjon. Selve uttrykket er også veldig likt, men foreløpelig en grå utgave produsert av mindre begavede personer.

 

Her lister du i grunn bare opp sjanger og sidesjanger.. Utallige ting som går under samme bås da..

Lenke til kommentar

Så den har mye til felles med X-Files, Fringe, Warehouse 13, Eleventh Hour, Dark Skies, Roswell, Code Red: The Rubicon Conspiracy, Dead Zone og Tomorrow Child? For å nevne noen. :)

 

Det vet du sikkert langt bedre enn meg Kyllingen. Har kun sett et par-tre episoder av Fringe og X-files.

 

Her lister du i grunn bare opp sjanger og sidesjanger.. Utallige ting som går under samme bås da..

 

Hva skjer med denne massive avstanden dere tar fra Lost? Virker som om jeg har beskyldt dere for å være langtidsmedlemmer av Vigrid. Mine sammenlikninger er strengt tatt ikke noe nytt, dusinvis av anmeldelser av piloten har vist til serier som Lost og 24. Hvem tror dere egentlig The Event er myntet på? Den jevne seer av Gilmour Girls?

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Problemet med Lost er at det var den eneste serien av den typen da det kom, akkurat som med X-Files i sin tid, og til en viss grad Fringe. Selvsagt satt alle og så Lost. Det var jo ikke noe annet å se. ;) Hadde alle tre (og gjerne The Event) hatt premiere samtidig ville det blitt interessant å se hva folk fulgte med på. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Du som er en slik serie-maestro burde kunne spotte de åpenbare likhetene i blinde. Selv om The Event likner mer på serie X gjør ikke at det likner mindre på serie Y. Den eneste større forskjellen jeg kan se mellom de respektive seriene er at Lost var mer karakterdrevet, ellers opererer de i mange av de samme sjangerne (og sub'ene), de har et tilnærmet likt uttrykk og omtrent like stor størrelse. Den observante lytter kan til og med registrere en del like lydeffekter. Gi meg en sesong og en studieplass ved tv-linja i Bergen og jeg skal hoste sammen en komparativ analyse med A i margen.

 

Opp med hodene fra kvikksanden venner, disse to seriene sikter seg inn mot tilnærmet lik seerbase.

Lenke til kommentar

@KjemikerJon: Er du virkelig så Lost-fanatiker at du har en personlig vendetta mot alt som kan sammenlignes en smule med Lost? Lost er ferdig. Finito. The End. Den feita dama sang.

 

@Thommesen: Jeg er enig i at det har visse likhetstrekk med The 4400. Begge har utvalge folk og mye mystikk rundt dem, og vi vet ikke helt hvilke side de er på. Noen er snille, noen er slemme. Men hvem?

Lenke til kommentar

@KjemikerJon: Er du virkelig så Lost-fanatiker at du har en personlig vendetta mot alt som kan sammenlignes en smule med Lost? Lost er ferdig. Finito. The End. Den feita dama sang.

 

Her er en nyttig link til deg om pussing av briller. Det er tross alt vanskelig å diskutere med en som bare gjetter og ikke leser skriften som lyser på skjermen.

 

Jeg har påpekt at serien likner på Lost, gitt eksempler på hvorfor og konkludert med at serien sikter seg inn mot samme seerbase. Du har derimot ikke produsert et eneste motargument mot denne sammenlikningen, en sammenlikning som har blitt gjort av uttalig andre personer og derfor er like revolusjonerende som å si at Norge grenser til Sverige. Du har heller ikke forklart hvorfor det er så ufattelig viktig å motsette seg en slik sammenlikning, det er jo tross alt helt normalt at serier likner på hverandre og sikter seg inn mot samme deler av seermarkedet.

 

At jeg er en Lost-fanatiker får stå på din egen regning. Det eneste du har å gå på er mitt utsagn om at serien foreløpelig er en litt blass Lost-kopi, noe som baserer seg på 3 versus 114 episoder (med andre ord ingen definitiv konklusjon). Med tanke på at serien om disse forvirrede øyboerne er en av tidenes tv-fenomener ville det jo vært sensasjonelt om The Event hadde levert på samme nivå. Jeg synes uavhengig av all verdens sammmenlikninger at serien foreløpelig er god nok til at jeg kommer til å stille inn piratantenna ihvertfall noen tirsdager fremover til, men vi snakker høyst sansynlig ikke om noen ny klassiker her.

Lenke til kommentar

Alt jeg har sagt er at du dømmer serien nord og ned etter tre episoder (og har neppe sett alle dem engang) bare fordi du synes den minner for mye om Lost, noe som er helt på jordet. Det er i samme kategori, men har ellers fint lite med hverandre å gjøre.

 

Men vil du fortsette denne "diskusjonen" får du gjøre det på egenhånd. Jeg har bedre ting å gjøre enn å diskutere på et forum.

Lenke til kommentar

Det var dette med brillepuss da. Hvordan får du dette utsagnet: "serien foreløpelig er god nok til at jeg kommer til å stille inn piratantenna ihvertfall noen tirsdager fremover til" til å bli til at jeg dømmer serien nord og ned?

 

Det er et regnestykke som ikke går opp.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Når noen påpeker at en serie ligner på hverandre forventer jeg konkrete sammenligninger og ikke at de er rettet mot samme seerbase og går under samme kategori, hvorav samme kam.

 

Men når jeg tenker meg om så ligner de faktisk litt på hverandre.

 

Lost: Folk med noe til felles krasjer på en øy, alt har en mening.

Event: En rase krasjer på en fremmed planet (øy?), alt har en mening.

 

Lost: Good vs evil

Event: Alien vs human ?

 

Sånn sett så har de en lik oppbygning men jeg står fortsatt på at det er to vidt forskjellige settinger og oppbygninger rundt det.

Men du kan ha rett. jeg er kanskje bare litt trangsynt.

Lenke til kommentar

Du som er en slik serie-maestro burde kunne spotte de åpenbare likhetene i blinde. Selv om The Event likner mer på serie X gjør ikke at det likner mindre på serie Y. Den eneste større forskjellen jeg kan se mellom de respektive seriene er at Lost var mer karakterdrevet, ellers opererer de i mange av de samme sjangerne (og sub'ene), de har et tilnærmet likt uttrykk og omtrent like stor størrelse. Den observante lytter kan til og med registrere en del like lydeffekter. Gi meg en sesong og en studieplass ved tv-linja i Bergen og jeg skal hoste sammen en komparativ analyse med A i margen.

 

Opp med hodene fra kvikksanden venner, disse to seriene sikter seg inn mot tilnærmet lik seerbase.

 

 

Du er inne på det relevante her, Lost er et karakterdrama, The Event er en serie som har fokus på hendelser (ikke overraskende, mtp. tittelen). Selv om episode 3 var en forbedring, er det lite i The Event som minner om stilen til Lost.

 

The Event er ganske så tradisjonell. Men hey, den hadde jo et flykræsj :)

Lenke til kommentar

Du har et poeng, sånt bortsett fra at folkene i The Event ikke er aliens...

Hva mener du de er da?

 

Tenk logisk. De fikk flyet til å teleportere, har sittet i fengsel i over seksti år uten å bli en dag eldre, har annerledes DNA enn mennesker og så videre. De er ikke mennsker, så hva er de? Nettopp det er hele poenget med The Event. Vi aner ikke hva de må stoppes før det er for sent, men hva menes med det? Noen er nok slemme, men er alle det? Er det virkelig så sort/hvitt at mennesker er snille og disse nesten-menneskene er slemme?

 

Det er bare noen få spørsmål som er stilt så langt, og vi har bare sett tre episoder. Det vil nok bli langt flere spørsmål etterhvert, og å si de er aliens blir for lettvindt. Da kunne vi like gjerne sett noen få episoder av Lost og sagt hele serien handler om å komme seg bort fra øyen. Det er kanskje hovedmålet deres, men Lost handlet om mye mer enn det. Det gjør nok The Event også. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...