Gå til innhold

The Event - Sesong 1 (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Du har et poeng, sånt bortsett fra at folkene i The Event ikke er aliens...

Hva mener du de er da?

 

Tenk logisk. De fikk flyet til å teleportere, har sittet i fengsel i over seksti år uten å bli en dag eldre, har annerledes DNA enn mennesker og så videre. De er ikke mennsker, så hva er de? Nettopp det er hele poenget med The Event. Vi aner ikke hva de må stoppes før det er for sent, men hva menes med det? Noen er nok slemme, men er alle det? Er det virkelig så sort/hvitt at mennesker er snille og disse nesten-menneskene er slemme?

 

Richard Alpert var menneske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har et poeng, sånt bortsett fra at folkene i The Event ikke er aliens...

Hva mener du de er da?

 

Hva gjør dem til aliens da? Kan du definere en alien?

 

alien [ˈeɪljən ˈeɪlɪən]

n

1. (Law) a person owing allegiance to a country other than that in which he lives; foreigner

2. any being or thing foreign to the environment in which it now exists

3. (Literary & Literary Critical Terms) (in science fiction) a being from another world, sometimes specifically an extraterrestrial

Lenke til kommentar

@Empire: Jeg har ikke den fjerneste anelse om hva de folka er, men at er for lettvindt om de er aliens. Richard Alpert var med i Lost, så jeg tviler sterkt på at han har noe med The Event å gjøre.

 

@Hille: Aliens kan bety mange ting, men vanligvis skilles det mellom aliens (romvesener) og illegal aliens (ulovlige innvandrere). Teknisk sett kan aliens og illegal aliens bety det samme, men jeg har ennå til gode å se en invasjon fra rommet bli stoppet i passkontroll. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Du har et poeng, sånt bortsett fra at folkene i The Event ikke er aliens...

Hva mener du de er da?

 

Hva gjør dem til aliens da? Kan du definere en alien?

 

alien [ˈeɪljən ˈeɪlɪən]

n

1. (Law) a person owing allegiance to a country other than that in which he lives; foreigner

2. any being or thing foreign to the environment in which it now exists

3. (Literary & Literary Critical Terms) (in science fiction) a being from another world, sometimes specifically an extraterrestrial

 

Hva får dem til å være fra en annen verden? Som noen andre sa tidligere i tråden kan de være tidsreisende.

 

Men jeg vet ikke hva som nylig har skjedd, da jeg har skippa en episode, og snart to. Da jeg vil se mer/alt på en gang.

Lenke til kommentar

De krasjet jo i et romskip sa er ganske rimelig a ante at de er aliens..

 

Jeg syntes den siste episoden var bra. Litt mer fokusert plott.. Kanskje fordi dem allerede har introdusert folka.

 

Romskip? Er det en hemmelig episode jeg har gått glipp av? Jeg har sett de tre første og trodde ikke fjerde kom før på tirsdag?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått tid til å begynne å se på denne serien, og første episode var jo veldig "wow" når det flyet forsvant. Litt mye av de hoppene frem og tilbake i tid, men man venner seg til det. Syns serien til nå har vært mer enn fengende nok, og jeg gleder meg til å se neste episode. Begynner også å bli ganske interessert i en del av karakterene, og da ligger det meste til rette for at det blir en suksess. Tiden vil vise om serien klarer seg bra, eller om den faller sammen som FlashForward.

 

Når det gjelder disse vesnene, så har jeg flere teorier om hva de kan være, men jeg håper virkelig ikke det er aliens fra verdensrommet. Håper eller på noe ala tidsreisende eller fra en annen dimensjon.

Lenke til kommentar

Det jeg mener med fartøyet er at vi ikke så det skikkelig, så det kan ha vært et helt vanlig fly for alt vi vet. Og selv om det skulle se utenomjordisk ut er det viktig å tenke på hva Event-folkene egentlig er. Det kan være et helt vanlig fly, sett fra deres øyne. For å ta et banalt eksempel kan man jo tenke på biler. Om en amerikaner om kun har sett amerikanske biler drar til Europa og ser f.eks tyske biler vil han kjenne dem nok igjen til å se at det er biler, men det vil være en del forskjeller. (teit eksempel, men dere skjønner tankegangen min.)

Lenke til kommentar

"I've disconnected the cars GPS" - Men de kjører ikke videre, ikke på flere minutter iallefall. Da kan de som sporer finne de komme og finne dem.

 

Og, FBI har ikke lås på døra til serverrom? Blir for teit.

Men at Kiefer Sutherland redder USA på 24 timer er ikke?

 

Nei, stygt av meg. :innocent: Er bare en bagatell. Blir ikke underholdning om han ikke hadde kommet seg inn.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om småpirking av feil i tv serier og filmer lenger.. Det som betyr noe for meg er skuespillerne, fortellingen, atmosfære og slike ting.

At serverrommet hos FBI ikke var låst skal ødelegge opplevelsen av serien er for meg uforståelig..

 

Jeg syntes det begynner å bli ganske spennende og skal definitvt følge med videre

Lenke til kommentar

"I've disconnected the cars GPS" - Men de kjører ikke videre, ikke på flere minutter iallefall. Da kan de som sporer finne de komme og finne dem.

 

Og, FBI har ikke lås på døra til serverrom? Blir for teit.

Men at Kiefer Sutherland redder USA på 24 timer er ikke?

 

Nei, stygt av meg. :innocent: Er bare en bagatell. Blir ikke underholdning om han ikke hadde kommet seg inn.

 

Hadde alle i 24 gjort som jack ville, so hadde serien heitet 12.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Følte at i denne episoden, sto historien på stedet hvil fra episode 3, de tok til ogmed flukten fra forrige episode og viste i begynnelsen av 4 episode, uten at det ble vist noe mer viktig. Mellom Sean og Lea hadde vi en historie fra en høstakkefest fra 5 år tilbake, hvor Sean skammet seg å fortelle om at foreldrene var skilt. Jeg syntes det var mer pinlig å kikke på den scenen,enn å høre om skilsmissen, vi er tross alt ikke på 1960-tallet her eller.

Håper på bedre episode neste uke.

Lenke til kommentar

"I've disconnected the cars GPS" - Men de kjører ikke videre, ikke på flere minutter iallefall. Da kan de som sporer finne de komme og finne dem.

 

Og, FBI har ikke lås på døra til serverrom? Blir for teit.

Men at Kiefer Sutherland redder USA på 24 timer er ikke?

 

Nei, stygt av meg. :innocent: Er bare en bagatell. Blir ikke underholdning om han ikke hadde kommet seg inn.

 

Nei, men han kunne da sparket opp døra eller noe? Evt. stjålet nøkkel?

 

I serien kunne nesten hvem som helst gått inn å knabba hele serveren..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...