Gå til innhold

The Event - Sesong 1 (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så jo på andre episode at dei hadde krasjlandet med noe romskip lignende

 

Ingen som sa at det var et romskip. Og jeg tror produsentene gjerne vil at folk skal tro det var det. Men det var påfallende at ingenting av farkosten ble filmet under den scenen i alaska. Nesten hundreprosent sikker på at dette ikke er noe så banalt som atter en romvesener som invaderer serie.

Lenke til kommentar

Aliens eller ikke, de trenger ikke å være aliens heller. Mennesker fra en annen planet? Ehh...jo da blir de jo kanskje aliens alikevel.

 

Episode 2 ga hvertfall mersmak for å si det slik, til tross for mye av det samme som før. Pluss scener nesten blå-kopiert fra Lost(dead bodies, any1?).

 

Clifton Collins Jr. er nok en posetivt tilskudd i casten sammen med D. B. Sweeney(fra Jericho). Mye skuespillere i serien som funker for serien.

Lenke til kommentar

Hvorfor er de så greie med de .. spesielle folka som er fanger?

 

Hadde det vært i virkeligheten hadde de vel ikke nølt lenge med å kjøre på med waterboarding.. nå vet ikke jeg om de folka kjenner smerte da men. Han som faka blod og fjerna det på dass så ikke ut til å nyte det, så vil tro de gjør.

 

Vi får kanskje gjensyn med Jack Bauer? :)

jack_bauer_torture.jpg

Lenke til kommentar

Hvorfor er de så greie med de .. spesielle folka som er fanger?

 

Hadde det vært i virkeligheten hadde de vel ikke nølt lenge med å kjøre på med waterboarding.. nå vet ikke jeg om de folka kjenner smerte da men. Han som faka blod og fjerna det på dass så ikke ut til å nyte det, så vil tro de gjør.

 

Har sett andre episode nå og gleder meg til neste. Hva er det med de spesielle folka? De er ikke mennesker, så hva er de? Aliens? Fraa fremtiden? Fra en annen dimensjon? Neste steg i evolusjonen? Og hvilke motiver har de? Om de har fiendtlige hensikter, hvorfor lot de seg fange og ble sittende i over seksti år? Hvorfor og hvordan klarte noen å stikke av? Hvorfor reddet de presidenten? Hvorfor ble hun dama slettet fra alle systemene og alt det der, så det skal se ut som om hun ikke eksisterer? Er hun også en av dem? Og hvordan forklarer man den scenen på slutten? Aaaah, sitter igjen med alt for mange spørsmål nå. :ermm:

 

En annen ting å tenke på er at Lost var ganske rett frem i den første sesongen. Vi hadde det monstret vi så vidt fikk se, en isbjørn som presterte å bli drept to sekunder etter at den dukket opp og en luke de brukte halve sesongen på å åpne. Bortsett fra det var det fint lite som ikke kunne forklares. I de siste sesongene tok det helt av med røykmonster, tidsreiser, Jacob og fuglene vet hva. Man skal ikke se bort ifra at noe skjer i The Event i løpet av de neste ti, tolv episodene som endrer alt og lar oss sitte igjen med et svært WTF? Men det kan ende opp som et nytt Flashforward. Uansett skal det mye til for at jeg ikke ser resten av sesongen. :)

 

Btw de tidshoppene er ikke så vanskelige å følge med på. Man får først noe i nåtid, så hopper de tilbake litt for å forklare noe. Fyren snakket om de andre og at de kan gjøre det meste for å gjemme seg så hoppet det tilbake til han andre fyren jukset med blodet. Fyren snakket om dama som forsvant, og rett etter hoppet det tilbake til båten og da hun dama forsvant, osv. :)

 

Edit: Skjønt jeg har en teori. Hva om det er to grupper av de folka? Noen av dem prøvde å drepe presidenten, mens den andre gruppen reddet han.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Fordi DNAet deres er så forskjellig fra vnlige folk. For eksempel har sjimpanser 98% identisk DNA som mennesker. Husker ikke i farten hvor like disse folkene er, men det var ikke mer enn toppen 99%. Kanskje mindre. (det sier de i serien.) Det høres lite ut, men i realiteten er det svært mye. De kunne faktisk genetisk sett ha vært en blanding av mennesker og sjimpanser. ;) I følge ditt eksempel er folk med downs litt annerledes enn vanlige mennesker, men de har likevel 100% identisk DNA.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...