Gå til innhold

The Event - Sesong 1 (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utenomjordiske er de jo.. Det ble jo sagt i første episode.

 

Jaha, så karakterer snakker alltid sant i tv-serier? Har du noensinne hørt disse mystiske fangene si feks. ordet "hjemplanet"? Det er en bevisst taktikk fra seriens side å få deg til å tro at de er aliens, når de egentlig ikke er det, og lettlurte jyplinger går på limpinnen.

 

Man fikk forøvrig et hint i dialogen fra forrige episode når Fru CIA prater om quizen til sine ubrukelige elever: "It's like their bodies are in the chairs, but they projected their conciousness to another place."

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe KjemikerJon er inne på noe. Det er nok en mulighet for at de "barna" er de egentlige folkene, og de voksne vi ser ikke engang eksisterer. Kanskje deT er derfor de ikke blir eldre? En annen tanke jeg har er at de folkene stjeler livskraften fra barna for å holde seg unge. Det forklarer forhvor de ikke eldres, hvorfor barna eldes i et svært raskt tempo og hvorfor barna blir kidnappet i første omgang. Hvorfor kidnapper de aldri voksne folk eller gutter, kun jenter?

Lenke til kommentar

Synes det begynner å gå litt trått nå. Bruker en hel episode på å fikse han som blir skutt, ikke såå gøy, og driver ikke akkurat historien framover. Dog litt om visepresidenten osv, men relativt laber episode. Og hva er vitsen med "cliffhangerne" med de ungene og nå han slemmingen hvis de ikke bruker det til noe?

Lenke til kommentar

 

Jaha, så karakterer snakker alltid sant i tv-serier? Har du noensinne hørt disse mystiske fangene si feks. ordet "hjemplanet"? Det er en bevisst taktikk fra seriens side å få deg til å tro at de er aliens, når de egentlig ikke er det, og lettlurte jyplinger går på limpinnen.

 

Man fikk forøvrig et hint i dialogen fra forrige episode når Fru CIA prater om quizen til sine ubrukelige elever: "It's like their bodies are in the chairs, but they projected their conciousness to another place."

 

Sophia og Thomas pratet jo om at de ikke hadde nok råmateriale til å komme hjem(home!), samt Thomas ble overrasket over at de fortsatt brukte vacuum tubes. Men jeg vet ikke egentlig.. Noe time travel greier kan også være realistisk.

Endret av coax
Lenke til kommentar

Etter den enorme cliff hangeren forrige episode må jeg si meg litt skuffet - jeg vil se de «barna».

 

Vi får nok se barna etterhvert, men å avsløre alt sammen allerede ville jo blitt kjedelig.

 

Men det er en ting jeg har tenkt litt på. Hvor mange sider er det egentlig her? Vi har de vanlige folkene på en side og Sophia, Thomas osv på den andre. Men hva med kidnapperne, visepresidenten, gamlingen osv? Er de også på lag med Sophia og den gjengen der, eller har de andre motiver? Selv Thomas innrømmer at Sophia er lederen deres, men han gamlingen er også helt klart en leder. Er det to fremmede "raser"?

Lenke til kommentar

Etter den enorme cliff hangeren forrige episode må jeg si meg litt skuffet - jeg vil se de «barna».

 

Vi får nok se barna etterhvert, men å avsløre alt sammen allerede ville jo blitt kjedelig.

 

Men det er en ting jeg har tenkt litt på. Hvor mange sider er det egentlig her? Vi har de vanlige folkene på en side og Sophia, Thomas osv på den andre. Men hva med kidnapperne, visepresidenten, gamlingen osv? Er de også på lag med Sophia og den gjengen der, eller har de andre motiver? Selv Thomas innrømmer at Sophia er lederen deres, men han gamlingen er også helt klart en leder. Er det to fremmede "raser"?

 

Jeg tror gamlingen er fra samme sted som Sophia og co, men at han har andre planer enn Sophia, og at han har infiltrert menneskeheten samtidig med dem eller til og meg før Sophia og co siden det tar en god stund å bygge opp så mye makt og penger som han har. Virker også som Sophia og Thomas ikke aner at gamlingen og co eksisterer? Er vanskelig å si hva som skjer, men syntes det er spennende!

Endret av coax
Lenke til kommentar

Begynte å se på episodene forrige helg, så nå turte endelig jeg å lese tråden her.

 

Vet ikke helt hva jeg mener om serien så langt. Piloten var ganske konge, det skal innrømmes, men jeg syntes det dabba fælt av etter det. På meg, virker det her som en slags halvblanding mellom Lost og Flash Forward. Det skal dog sies at så langt så er The Event langt mer fengende og fremad-drivende enn FF.

 

Er stygt redd for at det kan bli fryktelig masete etterhvert, eller er det kanskje bare meg som har sett meg "lei" på sånne typer serier og heller trenger noe straight-forward ala Sopranos?

Lenke til kommentar
Synes det begynner å gå litt trått nå. Bruker en hel episode på å fikse han som blir skutt, ikke såå gøy, og driver ikke akkurat historien framover. Dog litt om visepresidenten osv, men relativt laber episode. Og hva er vitsen med "cliffhangerne" med de ungene og nå han slemmingen hvis de ikke bruker det til noe?

Kjæresteparet begynner å bli irriterende. Utrolig kjedelig. Det virker helt poengløst. Men delen som handler om presidenten synes jeg er helt greit.

 

Begynte å se på episodene forrige helg, så nå turte endelig jeg å lese tråden her.

 

Vet ikke helt hva jeg mener om serien så langt. Piloten var ganske konge, det skal innrømmes, men jeg syntes det dabba fælt av etter det. På meg, virker det her som en slags halvblanding mellom Lost og Flash Forward. Det skal dog sies at så langt så er The Event langt mer fengende og fremad-drivende enn FF.

 

Er stygt redd for at det kan bli fryktelig masete etterhvert, eller er det kanskje bare meg som har sett meg "lei" på sånne typer serier og heller trenger noe straight-forward ala Sopranos?

Hvor ser du Lost? Dette er mer Prison Break og noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...