Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å teste ut Guild Wars 2, men kan noen si kort om de forskjellige rasene og klassene i spillet? Det sies jo at det ikke finnes tank, healer, dps men leser overalt at dette ikke helt stemmer likevel og at du stort sett må ha en eller annen som opererer som en slags tank i tøffe kamper og liggende.

 

Kunne godt tenkt meg en tanknig aktig klasse.

Lenke til kommentar
Lvl 80 og bare 47% world complete? Jeg har 52% på min level 46 o_O

 

Jepp. Synes også det var lite, til tross for at jeg brukte 105 timer til 80. Har alle sonene jeg gjorde hearts og events i 100%, men gjorde en del WvW, og gathra alle trær, nodes og herbs, så da ble det slik. Men har fortsatt mye å utforske da, så det er egentlig helt greit:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vurderer å teste ut Guild Wars 2, men kan noen si kort om de forskjellige rasene og klassene i spillet? Det sies jo at det ikke finnes tank, healer, dps men leser overalt at dette ikke helt stemmer likevel og at du stort sett må ha en eller annen som opererer som en slags tank i tøffe kamper og liggende.

 

Kunne godt tenkt meg en tanknig aktig klasse.

Størst forskjell er det på hvor mye de forskjellige professionene tåler, (healing og dps gjør de fleste tilnærmet mer eller mindre likt). Warrior og Guardian har jo umiddelbart en fordel med heavy armour :)

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg bare prøvd AC explorable mode, men vi klarte oss fint uten tank eller healer.

 

Når det gjelder tanking.. Du har forskjellige aktiverte abilities som lar deg unngå et angrep, de fleste av de fungerer på den måten at du må se et incoming angrep komme, og reagerer før det lander. Alle klasser har slike abilities, og alle klasser har en heal. I tillegg er aggro systemet litt random, så det er umulig å garantere at en mob er på deg hele tiden.

 

Det er flere klasser som kan "heale" (rettere sagt, kaste regeneration på allies), men det kommer mer under "support" rolle, som går generelt på å kaste buffs / fjerne debuffs.

 

Guardian er vel den mest "tanky" klassen, med mulighet for passiv damage reduction, og automatisk block hvert .. 4dje sekund? Pluss høy armor (samme som warrior), og en del skills som fokuserer på defense (f.eks standard heal, som blokker all incoming skade mens den kastes).

 

Har sett folk spørre etter guardian for "tank", og har også sett folk som kaller de idioter for i det hele tatt å spørre. Har ikke nok erfaring med dungeons enda, så vet ikke om det er noe som trengs, noe som gjør ting lettere, eller bare folk som fremdeles tenker "old style" mmo spilling. Når vi var der så gikk det mest på aktiv evasion tanking / kiting utført av den som hadde aggro i øyenblikket. Det er forventet at man tar skade, og det er forventet at man går down, og at en annen på teamet tar seg tid til å få deg opp på beina igjen.

 

Men nå det er sagt, så skjedde det et par ganger at gruppen ble wipet ut før vi fikk reagere (ene gangen, løp inn i et rom, 4 mobs av samme type som liker å kaste AoE trap ting på bakken, alle fire droppet en slik samtidig, og alle i gruppen ble truffet. Hver av de traps'a tok ca 2/3 av max HP på min char. Det var første instance, og "easy" mode).

 

Men alle klasser har sine tricks som gjør at de kan overleve ting fint. Mesmer har decoy illusions (i teorien iallefall..), thief har så mange måter å flytte seg inn og ut av range og dodge at det er helt vilt, warrior har counters og interrupts.. Det kommer an på så mye, hvilke våpen man har, hvilken utility skills, traits...

 

Akkurat nå er det veldig mange som har "glass cannon" builds, fordi det fungerer knall i vanlig PvE og events. Tror det vil bli balansert litt fremover, og tror folk blir mer vandt til kampsystemet. Akkurat nå prøver mange fremdeles å finne ut av spillet.

 

Også :

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg bare prøvd AC explorable mode, men vi klarte oss fint uten tank eller healer.

 

Når det gjelder tanking.. Du har forskjellige aktiverte abilities som lar deg unngå et angrep, de fleste av de fungerer på den måten at du må se et incoming angrep komme, og reagerer før det lander. Alle klasser har slike abilities, og alle klasser har en heal. I tillegg er aggro systemet litt random, så det er umulig å garantere at en mob er på deg hele tiden.

 

Det er flere klasser som kan "heale" (rettere sagt, kaste regeneration på allies), men det kommer mer under "support" rolle, som går generelt på å kaste buffs / fjerne debuffs.

 

Guardian er vel den mest "tanky" klassen, med mulighet for passiv damage reduction, og automatisk block hvert .. 4dje sekund? Pluss høy armor (samme som warrior), og en del skills som fokuserer på defense (f.eks standard heal, som blokker all incoming skade mens den kastes).

 

Har sett folk spørre etter guardian for "tank", og har også sett folk som kaller de idioter for i det hele tatt å spørre. Har ikke nok erfaring med dungeons enda, så vet ikke om det er noe som trengs, noe som gjør ting lettere, eller bare folk som fremdeles tenker "old style" mmo spilling. Når vi var der så gikk det mest på aktiv evasion tanking / kiting utført av den som hadde aggro i øyenblikket. Det er forventet at man tar skade, og det er forventet at man går down, og at en annen på teamet tar seg tid til å få deg opp på beina igjen.

 

Men nå det er sagt, så skjedde det et par ganger at gruppen ble wipet ut før vi fikk reagere (ene gangen, løp inn i et rom, 4 mobs av samme type som liker å kaste AoE trap ting på bakken, alle fire droppet en slik samtidig, og alle i gruppen ble truffet. Hver av de traps'a tok ca 2/3 av max HP på min char. Det var første instance, og "easy" mode).

 

Men alle klasser har sine tricks som gjør at de kan overleve ting fint. Mesmer har decoy illusions (i teorien iallefall..), thief har så mange måter å flytte seg inn og ut av range og dodge at det er helt vilt, warrior har counters og interrupts.. Det kommer an på så mye, hvilke våpen man har, hvilken utility skills, traits...

 

Akkurat nå er det veldig mange som har "glass cannon" builds, fordi det fungerer knall i vanlig PvE og events. Tror det vil bli balansert litt fremover, og tror folk blir mer vandt til kampsystemet. Akkurat nå prøver mange fremdeles å finne ut av spillet.

 

Også :

 

Jeg har en guardian, en thief og en engineer. Guardian kan i mye større grad "stå der" og ta skaden, men jeg opplever ikke at jeg kan tanke. Kan sikkert ta ett eller to slag mer enn medium armor, men feks første bossen i 70-dungeonene 1-shottet hele partyet med en "spin2win", alt fra mesmer til guardian.

 

Eneste stedet hvor jeg føler meg skikkelig tanky er i PvP. xD

Lenke til kommentar

Å være med i et "pug" i AC explorable er en av de merkeligste opplevelsene jeg noensinne har hatt i et spill. Mulig fordi jeg ikke pug'er i noen særlig grad i MMOer, men også mulig det er fordi mekanismene i GW2 er litt annerledes enn de fleste andre MMOer, eller at folk virkelig er utrolig dårlige. Jeg er absolutt ingen ekspert, men klarer i alle fall å skjønne elementære ting som line of sight, kiting, aggro og dodgeing. Kan fort hende at den zerg-festen som kjennertegner GW2, og som gjør taktikk og samarbeid totalt overflødig gjør at spillere blir helt overrumplet når de plutselig må bruke et par hjerneceller.

 

I nesten hver kamp så endte det med at 3 stykker døde i løpet av de første 5 sekundene fordi de ikke forstår at med mindre du har abilities aktivert som gjør deg immun mot skade, så kan du ikke gå toe to toe med en fiende. Er å kite et totalt fremmed begrep for så mange spillere? Det er ikke så vanskelig å se om du har aggro eller ikke.

 

Skjønte ingenting når jeg plutselig fikk begge bossene på meg i den kampen hvor du skal holde de adskilt når jeg hadde enkelt holdt kontroll på den ene bossen alene og nesten tatt halvparten av helsa hans fordi de 4 andre hadde klart i å wipe på den andre bossen. :p

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Hei, jeg har lyst til å prøve GW2. Men sliter med å finne en plass jeg kan kjøpe det? Vil gjerne få prøvd det i dag, så finnes det noen plass som selger det digitalt? slik at jeg bare kan laste det rett ned.

Nei, dessverre. De har stoppet digital nedlasting i 10 dager nå. De har heller ikke gitt noe informasjon på når de vil generere nye nøkler som folk kan kjøpe.
Lenke til kommentar

Da har det gått 30 timer, ingen svar fra Support enda angående at kontoen er blitt hacket. Leser jo at flere som har blitt hacket ikke får svar før etter 6-7 dager. ALTFOR dårlig, skal ikke ta så lang tid. Om det er så utrolig mange som har blitt hakcet får de sette flere person eller ansatte flere som arbeider med akkurat dette problemet. Regner med de kan skaffe midlene til det etter å ha solgt mange mill kopier av spillet.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Da har det gått 30 timer, ingen svar fra Support enda angående at kontoen er blitt hacket. Leser jo at flere som har blitt hacket ikke får svar før etter 6-7 dager. ALTFOR dårlig, skal ikke ta så lang tid. Om det er så utrolig mange som har blitt hakcet får de sette flere person eller ansatte flere som arbeider med akkurat dette problemet. Regner med de kan skaffe midlene til det etter å ha solgt mange mill kopier av spillet.

Du har aldri spilt mmo-spill rundt launch tider før eller? ;o

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er vel de fleste enig i at supporttiden er lang, men tror du virkelig det bare er å ansette 50 folk, fordi du vet at det kommer til å være litt trøkk i en uke eller to? Hva skal du gjøre med folka etter det da? Har du ikke tålmodighet til å vente 30 timer engang, så er kanskje ikke online-spill for deg. Forrige ticket jeg sendte inn i WoW tok jo lengre tid enn det.

 

Og en ting til alle som sender inn ticket: Send kun en ticket, ellers kan du havne bakerst i køen igjen.

Endret av carzas
Lenke til kommentar

Forrige ticket? Når i allverden sendte du den da, har ikke opplevd at noen ticket eller mail til Blizzard de siste årene om det så har vært til World of Warcraft, Starcraft II eller Diablo 3 (ja selv midt oppi launch helvete) ta lengre enn toppen ett døgn, litt avhengig av nårtid på døgnet du sender inn naturligvis.

 

 

At ArenaNet ikke ansetter bøttevis med jøker på support bare for å overbemanne ved launch burde vi nok heller være glade for, det å forvente svar innen 48-timer på "internasjonal" support er uansett å forvente for mye.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Forrige ticket? Når i allverden sendte du den da, har ikke opplevd at noen ticket eller mail til Blizzard de siste årene om det så har vært til World of Warcraft, Starcraft II eller Diablo 3 (ja selv midt oppi launch helvete) ta lengre enn toppen ett døgn, litt avhengig av nårtid på døgnet du sender inn naturligvis.

 

 

At ArenaNet ikke ansetter bøttevis med jøker på support bare for å overbemanne ved launch burde vi nok heller være glade for, det å forvente svar innen 48-timer på "internasjonal" support er uansett å forvente for mye.

For noen knappe måneder siden måtte jeg vente 6 dager før ticken min ble svart av Blizzard. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...