Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Alle topp 4-lagene i England har overvurderte supportere, i hvert fall på hjemmebane. Man må ned en divisjon eller to for å finne skikkelig stemning mener nu jeg

Det sier seg jo selv. Jo lenger ned i systemet man kommer, jo mindre attraktivt er det for turister og det fører til en mye større andel lokale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stoke - Vilt hvor bra stemning det er på Britannia. Hele kampen igjennom. De synger, hojer, og jatter på i 90+ minutter. De skaper liv hvor enn de drar, og synger til stadighet ut hjemmesupportere. Sist på the Emerates, for ikke å snakke om på Old Trafford for ca én måned tilbake. Faktisk på brua også. En fantastisk supportergruppe som skal ha mye av æren for Stoke City sin suksess de siste åra. Best i England.

 

Bullshit. Eg var på Arsenal - Stoke, og dei er utan tvil blant dei dårlegaste bortesupporterane eg har sett live.

Lenke til kommentar

Stoke sine supportere er notorisk upopulære i England, de har jo ikke én eneste sang om egen klubb. Alt handler om å hetse motstanderen. Bortefansen deres er visstnok også langt under pari både i tall og røst, men det skal jeg ikke uttale meg for bastant om. Har aldri vært på en kamp med Stoke involvert, så det er ting jeg har lest om, ikke opplevd selv.

 

Stemningen i PL er patetisk ifht hva den var, men det er på bekostning at ligaen nå er den beste og tiltrekker seg mest oppmerksomhet (fra turister.) Personlig så bryr jeg meg ikke så mye, selv om jeg gjerne ser at det blir litt bedre stemning på våre hjemmekamper igjen. Nuvell.

 

Med hånden på hjertet, den beste bortesupporten i England står Man Utd for. Ja, stemningen på Old Trafford er stort sett patetisk, men Red Army er i en klasse for seg selv i engelsk målestokk når det gjelder volum og spesielt sanghefte. Det er ikke noe jeg/vi Utd supportere påstår uten smør på skiva, bare ta en kikk på div fanforum rundt om eller snakk med lokale når dere er ute å reiser. Klart United fansen (aka turistene) har stempel som møkkasupportere, men det får alle klubber med en viss suksess. I mange tilfeller er også kritikken rettferdig, det er mye deltids-skrot som følger Utd og andre toppklubber. Men Mancunians (de fleste lokale ER United supportere) er et stolt "folkeslag" og har lange tradisjoner der fotballen var et samlingspunkt i den industriell epoke (jamfør byhistorie) hvor økonomien spesielt utenfor London var bøtta. Smerter meg litt å skrive det, men det samme gjelder nedi lancsen (Liverpool). Du finner tradisjonelt mer lidenskapelige folk jo lengre nord du drar (newcastle, rangers/celtic osv), mens det sørover stort sett er "platt" - som feks i London. I staden var hooliganisme noe mer utbredt enn ellers i landet (med unntak av geordieland), men det har lite med lidenskap til en fotballklubb å gjøre. Chelsea feks har alltid vært kjent for å ha shait supportere og spør du meg har lite forandret seg. Det høres kanskje ut som sure druer fra en grinete United fan, men det er nå sanningen. De lokale litt lengre nord har/hadde en stolthet for klubben sin som ikke kan matches sørover. Det har med sammhold og "oss mot verden" verdier osv å gjøre.

 

Ikke glem at Manchester også er en av de største områdene i England (populasjon), så det er ikke bare et lite utkant høl som turister strømmer til. Greater Manchester tror jeg noe ala det tredje eller fjerde største "fylket" i England.

Endret av Game
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Klassisk topp mot bunn derby. Tottenham styrer og får mange sjanser, mens West Ham kan kontre og får et par gode sjanser sdelv også. Strålende fornøyd dersom uavgjort står seg, men har et lite håp på 3 poeng.

 

Irriterende at Keane ikke kan brukes. For jeg tror han hadde passet kjempebra i en kamp som dette. Som jeg har sagt før, så er ikke Cole noe god til å avslutte, når han faktisk får godt tid til å tenke hvor han skal sette ballen. Hadde trengt det i et par situasjoner idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke vært på St James' Park selv, så jeg har ikke noe særlig grunnlag for å si akkurat hvor god stemning det er der. Men ut ifra kampene jeg ser, som er alle, så er det sånn ca. alltid jævlig god stemning der. Det er i allefall inntrykket jeg sitter igjen med etter sånn ca. hver eneste kamp.

 

Men synes stemninga i divisjonen nedenfor er langt bedre enn i PL. Merka det veldig godt i fjor når jeg så masse CCC-kamper. Helt fantastisk! Spesielt Plymouth Argyle. For et lag, for noen fans og for en stemning det var der. Newcastle vant den avgjørende kampen mot dem som sikret opprykk for Newcastle og nedrykk for Plymouth Argyle, men allikevel viste fansen glede på bekostning av Newcastle, til tross for at klubben var sikkret nedrykk pga. tapet. Har veldig lyst til å dra på en Plymouth Argyle kamp pga. laget, fansen og stemningen som virket å være der i kampene dems. Vakkert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hah! Fant først ut nå at dere fikk uavgjort mot Blackpool! Herlig. 1 poeng på hver hjelper ingen særlig mye.

 

1 poeng opp fra 18 til 13, helt utrolig. Om West Ham selv klarer å få poeng nå, så er det garantert 3 lag som havner bak.

 

Også vant Wigan!? Herlighet, mye man ikke får med seg når man ser Tippeliga. Litt irr, siden jeg tror Wigan hadde vært ute av det med 1 eller 0 poeng idag.

Lenke til kommentar

Likegreit å ta det her da det ikke er mange som leser Wolves-tråden.

 

Matt Jarvis er tatt ut i landslagstroppen. Fantastiske nyheter både for Jarvis og for Wolves. Han har virkelig vært god i år og fortjener dette. Håper han får spille i alle fall en halvtime, og får vist seg fram.

 

Likevel er det litt merkelig at det er så få gode kanter i England at Jarvis blir tatt ut. For han har mangler, og da kanskje spesielt for et lag som skal styre kamper. For lag der alle spillere må bidra defensivt er han fantastisk, i tilegg har han flest innlegg i snitt per 90 min, hele 11 stykker.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Mick Parker, faren til Scott, døde visstnok i løpet av helgen. Han har vært syk en god stund, men var og så West Ham slå Liverpool for en måned siden. Hvor Scott Parker scoret mål og pekte opp mot faren sin på tribunen.

 

R.I.P Mick Parker. Utrolig trist, bare et år etter at Jack Collison mistet faren sin.

 

E: Nyhet om saken. Døde fredag kveld, sønnen Scott Parker spilte kamp dagen etter. Stolt av sønnen kunne han hvertfall være.

Endret av Maefteda
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...