Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Men HVOR står det? Om det ikke fremkommer når du bestiller telefonen, må jo dette betraktes som en vesentlig mangel?

Det står på nettsidene til Telenor. Det kan ikke betraktes som en vesentlig mangel at du ikke klarer å finne det.

 

I og med at prisen for å si opp avtalen din synker hver måned så kan du logge deg inn på "Mine Sider" hos Telenor for å se prisen der.

 

Både Telenor og NetCom har mulighet til å låse opp telefonen din uten at du sier opp avtalen/bindingen på ditt abonnement.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men HVOR står det? Om det ikke fremkommer når du bestiller telefonen, må jo dette betraktes som en vesentlig mangel?

Det står på nettsidene til Telenor. Det kan ikke betraktes som en vesentlig mangel at du ikke klarer å finne det.

 

Siden du er en superbruker, og kan dette så godt, hva med å berike meg med HVOR det står?

(fremfor to avsnitt med tekst som jeg allerde har funnet) ;-) Kanskje noen andre vet bedre enn GDIRaptor? Takker for hjelpen :-)

Lenke til kommentar

Men HVOR står det? Om det ikke fremkommer når du bestiller telefonen, må jo dette betraktes som en vesentlig mangel?

Det står på nettsidene til Telenor. Det kan ikke betraktes som en vesentlig mangel at du ikke klarer å finne det.

 

Siden du er en superbruker, og kan dette så godt, hva med å berike meg med HVOR det står?

(fremfor to avsnitt med tekst som jeg allerde har funnet) ;-) Kanskje noen andre vet bedre enn GDIRaptor? Takker for hjelpen :-)

Følgende punkt i avtalen du har inngått med Telenor:

 

15 Oppsigelse

Kunden kan si opp avtaleforholdet helt eller delvis uten forutgående varsel. Hvis det er saklig grunn, kan Telenor si opp avtalen med en måneds varsel.

 

Har kunden inngått avtale med Telenor om fast avtaleperiode (bindingsavtale), påløper et gebyr hvis kunden sier opp avtalen før avtaleperiodens utløp. For forbruker blir gebyret beregnet etter gjenstående tid av avtaleperioden.

http://www.telenor.no/privat/abonnementsvilkaar/index.jsp

 

Vil som sagt varierer etter hvilket abonnement du har, samt hvor lang tid du har igjen av kontrakten din. Selve beløpet i kroner står ikke på Telenor sine sider, men du hadde sikkert kunne fått det hvis du hadde tatt kontakt med kundeservice.

 

Edit:

Nå er også prisene postet her på forumet da...

https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=382360

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Fortsettelse på mitt spørsmål om operatørlåst iPhone 4 fra Telenor?

 

Følgende punkt i avtalen du har inngått med Telenor:

 

15 Oppsigelse

Kunden kan si opp avtaleforholdet helt eller delvis uten forutgående varsel. Hvis det er saklig grunn, kan Telenor si opp avtalen med en måneds varsel.

 

Har kunden inngått avtale med Telenor om fast avtaleperiode (bindingsavtale), påløper et gebyr hvis kunden sier opp avtalen før avtaleperiodens utløp. For forbruker blir gebyret beregnet etter gjenstående tid av avtaleperioden.

http://www.telenor.no/privat/abonnementsvilkaar/index.jsp

 

Vil som sagt varierer etter hvilket abonnement du har, samt hvor lang tid du har igjen av kontrakten din. Selve beløpet i kroner står ikke på Telenor sine sider, men du hadde sikkert kunne fått det hvis du hadde tatt kontakt med kundeservice.

 

Takk for at du skriver utfyllende og forsøker å svare. Men jeg er av den oppfatning av at dette ikke besvarer spørsmålet mitt. Jeg har ikke på noe tidspunkt ønsket å si opp avtaleforholdet til Telenor hva gjelder abonnement. Jeg aksepterer 12 måneders avtaleperiode knyttet til abonnementet, som det også fremkommer tydelig i nettbutikken når du handler en iPhone4.

 

Mitt poeng er at det er forskjell på abonnement og om en telefon har en fysisk hindring som ikke tillater bruk av andre SIM-kort. Slik jeg forstår det er dette to vesentlige forskjeller. Telenor og Netcom benytter seg også spesifikke begreper som "operatørlåst" for å beskrive forholdet hvor en telefon kun kan benyttes hos en operatør...

 

Så med andre ord, så har heller ikke du kunne finne en juridisk tekst eller annen produktinformasjon som tilsier at iPhone4 kjøpt i Telenors nettbutikk er ]operatørlåst... (!) Kanskje noen andre har vet eller har sett tekst på dette?

Lenke til kommentar

Fortsettelse på mitt spørsmål om operatørlåst iPhone 4 fra Telenor?

 

Følgende punkt i avtalen du har inngått med Telenor:

 

15 Oppsigelse

Kunden kan si opp avtaleforholdet helt eller delvis uten forutgående varsel. Hvis det er saklig grunn, kan Telenor si opp avtalen med en måneds varsel.

 

Har kunden inngått avtale med Telenor om fast avtaleperiode (bindingsavtale), påløper et gebyr hvis kunden sier opp avtalen før avtaleperiodens utløp. For forbruker blir gebyret beregnet etter gjenstående tid av avtaleperioden.

http://www.telenor.no/privat/abonnementsvilkaar/index.jsp

 

Vil som sagt varierer etter hvilket abonnement du har, samt hvor lang tid du har igjen av kontrakten din. Selve beløpet i kroner står ikke på Telenor sine sider, men du hadde sikkert kunne fått det hvis du hadde tatt kontakt med kundeservice.

 

Takk for at du skriver utfyllende og forsøker å svare. Men jeg er av den oppfatning av at dette ikke besvarer spørsmålet mitt. Jeg har ikke på noe tidspunkt ønsket å si opp avtaleforholdet til Telenor hva gjelder abonnement. Jeg aksepterer 12 måneders avtaleperiode knyttet til abonnementet, som det også fremkommer tydelig i nettbutikken når du handler en iPhone4.

 

Mitt poeng er at det er forskjell på abonnement og om en telefon har en fysisk hindring som ikke tillater bruk av andre SIM-kort. Slik jeg forstår det er dette to vesentlige forskjeller. Telenor og Netcom benytter seg også spesifikke begreper som "operatørlåst" for å beskrive forholdet hvor en telefon kun kan benyttes hos en operatør...

 

Så med andre ord, så har heller ikke du kunne finne en juridisk tekst eller annen produktinformasjon som tilsier at iPhone4 kjøpt i Telenors nettbutikk er ]operatørlåst... (!) Kanskje noen andre har vet eller har sett tekst på dette?

 

Hvem bryr seg så lenge telefonen kan låses opp gratis etter en kjapp oppringing til 09000?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Jeg har også fått de to mailene, men tviler egentlig på at jeg får den... Fikk ordrebekreftelse 09:24 med nummer 1802053X, 32gb.

Ringte inn og spurte, men de kunne ikke gi no klare svar ennå... :thumbdown:

 

Hva tror dere? Er det håp? :p

 

har samme som deg bare 09:19 tror ikke jeg får den nå, men andre levering som er til uka eller uka etter.

det er en liten mulighet for at det samme gjelder deg...

Lenke til kommentar

Jeg har også fått de to mailene, men tviler egentlig på at jeg får den... Fikk ordrebekreftelse 09:24 med nummer 1802053X, 32gb.

Ringte inn og spurte, men de kunne ikke gi no klare svar ennå... :thumbdown:  

 

Hva tror dere? Er det håp? :p

ringte å bedde de kanselere ordre nr 1802053X :p

 

 

 

 

Fikk melding kl 08:30 lørdag morgen om at min iPhone 4 32GB lå å ventet på mitt postkontor. Desverre er jeg bortreist i helgen :/

 

Ekstremt kjapt levert av Chess :thumbup:

enda ikke blitt sendt min pakke (tror jeg) :/ fikk ordrebekreftelsen på fredag kl 10:33 men ikke noe annet :(

 

 

merkelig at de sender noen med en gang men ikke alle, er dette kanskje grunn til å bli bekymret?

 

 

Lenke til kommentar

Ja, jeg lurer på noe av det samme selv. Som jeg nettopp skrev i et annet forum:

 

Oioi. Jeg fikk min ordrebekreftelse på mail kl 01:15 på lanseringsnatten, bestilte svart 32GB. Har fortsatt ikke fått leveringsbekreftelse eller liknende, men ser at det har skjedd noe med abonnementet mitt hos Telenor under "Mine sider".

 

Hadde Telenor Surfprat L uten avtaleperiode hos Telenor fra før (gikk over til det tidligere i sommer), og beholdt det samme abonnementet/nummeret da jeg bestilte iPhone 4. Ser nå at det plutselig står "Avtaletype: Abonnement med mobiltelefon", "Utløpsdato: 29.07.2011" og "Gebyr ved brudd: kr. 4.900". Jeg antar dette lover godt for at jeg får et eksemplar fra den første batchen?

 

Ville jo vært rart om avtaletiden har startet alt dersom jeg må vente i kanskje flere uker før de får inn en telefon de kan sende meg.

 

edit: endret første setning.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Prøver en gang til: er det noen som vet om en måte å få egene sanger som ringetone/kontaktringetone? Fekk et tips her inne om audiko.net men fekk det ikke til der og det kostet meg 50 kr. Lurer også på hvordan ma kan flytte markøren når man skriver en melding. Takker for alle tips :)

Lenke til kommentar

pollyanna: Det koster ikke noe å lage ringetoner på Audiko.net så lenge du lager ringetonen av en musikkfil du har liggende på din egen PC fra før, lagde akkurat en ringetone der selv basert på en .mp3 fil jeg hadde og lastet ned ringetonen helt gratis til PCen min. Bare gå inn på audiko.net, trykk på "upload", velg musikkfilen din, rediger lengden, trykk på "create ringtone", og last deretter ned resultatet.

 

Ringetonen må du så legge til i iTunes. Deretter kobler du til telefonen din og velger i iTunes at ringetonen skal overføres til telefonen, deretter syncer du. Så kan du på selve telefonen velge å benytte den nye ringetonen din, enten som standard ringetone eller bare på noen av kontaktene dine, sistnevnte gjøres i kontaktlisten på telefonen.

 

Det går an å lage ringetoner basert på dine egne musikkfiler manuelt også, men det er langt mer omfattende. Ellers finnes det også egne programmer for å lage ringetoner til iPhone, men disse har jeg ingen oversikt over.

Lenke til kommentar

Har nå kost med med iphone 4 hele helga :) Er første gang jeg har iphone og er vel egentlig ganske frelst nå! Skjermen er halt fantastisk og jeg har ikke merket noe til antenneproblemene! Selv i et bygg hvor jeg vet av erfaring at dekningen ikke er god har jeg noen gang mistet signalet! Ser ikke ut til å spille noen rolle hvordan jeg holder den heller :)

 

Kan tipse de som tenker på kontakter om å benytte seg av gmail og google kontaktene. Hadde android før og har derfor en kontaktliste som er komplett. Synker kalenderen også og det fungerer smertefritt :thumbup:

Lenke til kommentar

Bestilte iPhone 4 16gb fra Apple store på fredag ettermiddag. Da jeg skulle bekrefte bestillingen fikk jeg en feilmld (Timed out eller noe i den duren). Tenkte jaja, får vel bestille på nytt. Før jeg skulle bestille på nytt sjekket jeg kontoen min, og pengene var allerede trukket fra konto uten at jeg fikk noe som helst form for bekreftelse mail. Ringte da Apple og hu britiske kjerringa jeg snakket med (som hørtes ut som en MILF btw^^) prøvde å finne bestillingen min i systemet uten hell. Til slutt i samtalen konkluderte hu med "system overload" og at jeg skulle vente til mandag for å se om jeg fikk en mail da.

 

Er litt skeptisk. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Kan tipse de som tenker på kontakter om å benytte seg av gmail og google kontaktene. Hadde android før og har derfor en kontaktliste som er komplett. Synker kalenderen også og det fungerer smertefritt :thumbup:

 

Satser selv stort på "ha kontaktene på simkort taktikken"

 

Det pluss en microsimsaks fra ebay.

 

 

Etter å ha mottatt et størrelse vanlig simkort fra djuice, og får beskjed om å ringe deres egen latterlig dyre kundeservice (25 kroner per samtale) når jeg ringer telenor for å klage, tror jeg begeret mitt er fullt hva djuice explore angår. Betaler man 349 kroner i måneden kun for abonnementet, bør man ikke behandles som om man flyr ryanair.

 

Fant forøvrig et kontaktskjema for kundeservice med "svar innen tre virkedager" som en slags ghettofiks. Blir vel nødt til å sende inn et skjema nummer to med imeinummer når jeg vil ha åpnet operatørlåsen?

 

Det pluss at jeg betalte 32gb pris for 16gb modellen hos komplett.no gjør at jeg sannsynligvis bare returnerer hele skiten slik at noen andre kan få glede av den. Kjøper heller en når prisene kommer på stell i midten av denne måneden.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...