Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

På App Store :)

Finner det ikke, men antar det kun er for iPhone 4?

 

Heei

 

På finn.no ligger det nå mange iPhone 4 til salgs som er kjøpt i dag, de koster fra 7000kr og oppover.

Er det egenltlig lovlig å "kapre" iPhone 4 og selge de på finn.no til ekstreme priser, eller er dette svartebørs? Det er jo åpenlyst at hensikten til selgerene er å tjene penger her.

 

 

Noen som har noen tanker om dette? :)

Hvis det går under svartebørs så går ALL salg av gamle ting på finn.no under svartebørs.

 

Alt kan diskuteres, men det er jo helt tydelig at feks denne er kjøpt for å selges videre:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23565704

 

Dette er jo ingen gammel ting akkurat :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen før 01:31 bestilt fra telenor som har fått mail om ordre klargjort evt sendt ?

 

Mener bastant de sa det skulle sendes idag og at vi skulle få mail :ermm:

Jeg fikk bestillingsbekreftelsen min på epost klokken 01:15, men har ikke fått noen beskjed om at ordren er klargjort eller sendt enda. Holder fingrene krysset.

 

Bestilte 32GB-utgaven.

 

Flott! Da er vi ikke alene! Har forresten ikke hørt om noen som har fått mer info enn det :( Bestilte 32GB selv

Lenke til kommentar

 

 

Nå er vel ikke en splitter ny iphone 4 gamle ting eller?

utrolig irriterende at folk kjøper og selger videre med en gang.Tenk hvor mange som brenner for denne telefonen.Jeg hadde hvertfall ikke solgt den videre for og tjene penger.

 

Dette skjer ved stort sett alle lanseringer av produkter hvor det er for få eksemplarer i forhold til antall folk som vil ha. Så det er hverken ulovlig, eller eksklusivt for iPhone :)

Lenke til kommentar

 

 

Nå er vel ikke en splitter ny iphone 4 gamle ting eller?

utrolig irriterende at folk kjøper og selger videre med en gang.Tenk hvor mange som brenner for denne telefonen.Jeg hadde hvertfall ikke solgt den videre for og tjene penger.

 

Dette skjer ved stort sett alle lanseringer av produkter hvor det er for få eksemplarer i forhold til antall folk som vil ha. Så det er hverken ulovlig, eller eksklusivt for iPhone :)

 

Vi veit at det skjer, men selv om det skjer ofte så er det jo ikke greit alikevel. Hvis alle skulle feks. kjørt for fort på veien så blir det jo ikke lov selv om alle gjør det :)

Lenke til kommentar

 

Dette skjer ved stort sett alle lanseringer av produkter hvor det er for få eksemplarer i forhold til antall folk som vil ha. Så det er hverken ulovlig, eller eksklusivt for iPhone :)

 

Vi veit at det skjer, men selv om det skjer ofte så er det jo ikke greit alikevel. Hvis alle skulle feks. kjørt for fort på veien så blir det jo ikke lov selv om alle gjør det :)

 

Forskjellen er at å kjøre for fort faktisk er ulovlig, men å videreselge noe du har kjøpt for egne penger ikke er det ;) Umoralsk kanskje, men ikke ulovlig.

Lenke til kommentar

Finnes det en fin app som sier hvor mye data trafikk du har brukt over det mobile nettet?

Håper det gjør det, vet det finnes til android, så regner nesten med at det finnes på app store og. Men må høre for å være sikker :p

Du finner det i Innstillinger > Generelt > Bruk (helt nederst).

 

Allright, sweet ;) Har ikke tlf ennå :p men vurdere å kjøpe den. står mellom den, wave og galaxy s :p

Lenke til kommentar

Jeg tror jammen jeg venter på den hvite. Jeg regner med det vil ta minst et par uker før noen i Norge får inn nye telefoner, så. Hvis jeg klarer å vente så lenge, da.

 

:(

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe den hvite, selv om jeg er litt usikker enda. Kommer den rett ved jul kjøper jeg den ganske ganske sikkert :p

Lenke til kommentar

Jeg tror jammen jeg venter på den hvite. Jeg regner med det vil ta minst et par uker før noen i Norge får inn nye telefoner, så. Hvis jeg klarer å vente så lenge, da.

 

:(

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe den hvite, selv om jeg er litt usikker enda. Kommer den rett ved jul kjøper jeg den ganske ganske sikkert :p

 

Det finnes løsninger for de som helst vil ha hvit, men ikke vil vente:

http://www.todaysiphone.com/2010/07/white-iphone-4-diy-kit-available/

 

Engadget bestilte seg for og bakpaneler og byttet de selv. Men det er i beste fall litt risky:

http://www.engadget.com/2010/06/27/white-iphone-4-early-diy-edition-with-a-touch-of-black/

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg tror jammen jeg venter på den hvite. Jeg regner med det vil ta minst et par uker før noen i Norge får inn nye telefoner, så. Hvis jeg klarer å vente så lenge, da.

 

:(

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe den hvite, selv om jeg er litt usikker enda. Kommer den rett ved jul kjøper jeg den ganske ganske sikkert :p

 

Det finnes løsninger for de som helst vil ha hvit, men ikke vil vente.

 

:)

Da tror jeg heller at jeg venter! :p Jeg har ingen svart telefon heller, så.

Lenke til kommentar

Hmm, vart litt skuffet når jeg ser at telefonen er nesten 600 kr dyrere på chess enn på apple.no men men...

 

Har et par spm:

 

 

 

 

*Noen som har bestilt fra chess som vet noe om telefonen har blitt sendt? Har fått bekreftelse på kjøpet men ikke en mail om at det er sendt, men er ikke sikker på om dette er noe vi får på chess sin web shop.

 

*kjøpte 16Gb, men er litt usikker på om det holder, kommer vel til å ha et par 100 bilder maks til en hver tid, og filme litt. Har 200 sanger på spotify og kommer vel til å legge inn en del apps.

 

 

Lenke til kommentar

På App Store :)

Finner det ikke, men antar det kun er for iPhone 4?

 

Heei

 

På finn.no ligger det nå mange iPhone 4 til salgs som er kjøpt i dag, de koster fra 7000kr og oppover.

Er det egenltlig lovlig å "kapre" iPhone 4 og selge de på finn.no til ekstreme priser, eller er dette svartebørs? Det er jo åpenlyst at hensikten til selgerene er å tjene penger her.

 

 

Noen som har noen tanker om dette? :)

Hvis det går under svartebørs så går ALL salg av gamle ting på finn.no under svartebørs.

 

Alt kan diskuteres, men det er jo helt tydelig at feks denne er kjøpt for å selges videre:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23565704

 

Dette er jo ingen gammel ting akkurat :p

JEG SIER IKKE AT DET ER EN GAMMEL TING FOR FAEN!

 

Den kan selges på lik linje med en ting du kjøpte for 10 år siden er det jeg sier.

Lenke til kommentar

Hmm, vart litt skuffet når jeg ser at telefonen er nesten 600 kr dyrere på chess enn på apple.no men men...

 

Har et par spm:

 

*Noen som har bestilt fra chess som vet noe om telefonen har blitt sendt? Har fått bekreftelse på kjøpet men ikke en mail om at det er sendt, men er ikke sikker på om dette er noe vi får på chess sin web shop.

 

Jeg fikk min ordrebekreftelse kl 10.37, og mottok SMS fra Posten om at pakken var på vei kl 17.29. Men ingen mail fra Chess om at den er sendt, kun fra Posten.

Lenke til kommentar

Bestilte telefonen ved 16 30-tiden i dag, har enda ikke fått noen bekreftelse på at jeg har kjøpt den av noe slag, jeg kan heller ikke finne kjøpet via "Bestillingsstatus" på min bruker på AppleStore. Fikk ingen feilmelding eller lignende under betalingen, har heller ikke blitt trekt fra kontoen min. Bør jeg bestille på nytt?

Lenke til kommentar

Bestilte telefonen ved 16 30-tiden i dag, har enda ikke fått noen bekreftelse på at jeg har kjøpt den av noe slag, jeg kan heller ikke finne kjøpet via "Bestillingsstatus" på min bruker på AppleStore. Fikk ingen feilmelding eller lignende under betalingen, har heller ikke blitt trekt fra kontoen min. Bør jeg bestille på nytt?

 

Hørtes rart ut. Jeg fikk bekreftelse på mail en liten time etter jeg kjøpte den, pluss at jeg tror jeg har blitt trukket fra konto. Ring kundesenter i morgen hvis det er åpent, eller på mandag og hør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...