Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk støtter han nettopp fordi de er håpløst opphengt i systemet vi har i dag. At alt mulig er til det beste for barn og ungdom og at ethvert annet system vil være katastrofe samt at tvang og autoritet/tyranni er veien å gå! Med det systemet vi har i dag vil elevvold mot lærere heldigvis fortsette såvel som annen uro!

Lenke til kommentar

Du sier at elever burde få gjøre som de vil, de burde ikke være tvunget til å gå på en skole. Ja, i en idyllisk tilstedeværelse skulle dette stemme. Men igjen så hadde vi hatt smarte barn i en slik verden, som valgte å bli opplyst. Dette er ikke tilfellet. Elever kan ikke få gjøre hva de vil mot lærere, om det de ønsker å gjøre mot lærere er noe så idiotisk som å spytte på, eller andre strengt forbudte handlinger. Det sier seg selv.

 

Det som er opplagt her er at du tar feil! Det du sier om at alle ville ha møtt opp på skolen er totalfeil. Det kan jeg fortelle deg utifra mine egne og andres erfaringer. Vider ekan ikke lærerne bare bestemme over elevene heller! Tvang har alltid og vil alltid møte motstand og det samme med tyranni. Her snakker vi om begge saker! Så selvsagt kan de gjøre akkurat som de vil mot lærerne så lenge de er tvunget til å være der og så lenge lærerne tror at de bestemmer! Om ikke lærerne liker dette får de bare slutte i jobben. Og jeg kan forsikre deg om at jeg fryder meg hver gang jeg hører om lærere som har blitt stukket ned med kniv eller slått ned med balltre! Perfekte eksempler på at et slikt system basert på tvang ikke kan aksepteres!

 

Du kan umulig være så dårlig i norsk.

 

"Det du sier om at alle ville ha møtt opp på skolen er totalfeil."

 

Jeg sier at de ikke ville ha møtt opp på skolen, og der er problemet: En idyllisk hverdag eksisterer ikke. Du kan ikke gå utifra en idyllisk hverdag når du argumenterer, og enda mindre utifra en idyllisk hverdag i et elev-perspektiv - og inget annet perspektiv. Det er idiotisk.

 

Du har deltatt i denne tråden i mangfoldige sider uten å èn eneste gang evne å adressere problemstillingene du blir mødt med, uten å èn eneste gang kunne svare for deg, og uten å èn eneste gang forstå argumentene du får servert. Dette avslutter jeg her, jeg anser ikke deg som en seriøs debattant, og jeg gidder ikke å sløse bort tiden min på deg.

Endret av cuadro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Innlegget med argumentasjonen er veldig seriøst, veldig saklig og helt uten personhets. Usakeligheten er et svar på din usakelighet.

 

"Du sier at elever burde få gjøre som de vil, de burde ikke være tvunget til å gå på en skole. Ja, i en idyllisk tilstedeværelse skulle dette stemme. Men igjen så hadde vi hatt smarte barn i en slik verden, som valgte å bli opplyst. Dette er ikke tilfellet. Elever kan ikke få gjøre hva de vil mot lærere, om det de ønsker å gjøre mot lærere er noe så idiotisk som å spytte på, eller andre strengt forbudte handlinger. Det sier seg selv."

 

Du ble useriøs rett etter dette. Et minimumskrav for at jeg skal holde meg sakelig, er at du er sakelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med det systemet vi har i dag vil elevvold mot lærere heldigvis fortsette såvel som annen uro!

Dette har vi diskutert før. Det er galt å ødelegge undervisningen for de som faktisk ønsker å lære. Dette gjør en ved å være urolig, utøve vold eller forstyrre undervisningen på annen måte. Da får en heller la være å møte opp på skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en totalt ubrukelig kommentar. iChristian skriver om et nytt system, hvorfor drar du inn autoriteter og tvang, dersom du ikke vil at det skal være en del av ditt syn på en optimal skole?

 

Uro og bruk av vold kan ikke være akseptabelt av blant annet den grunnen jeg nevnte tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...