Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Elever FÅR betalt. De får kunnskap, det betyr mer enn penger. Men det er vel noen barn ikke lærer å sette pris på før de er 35, jobber i kassen på rimi og leier en muggbefengt sokkel leilighet i et falleferdig hus til 8000kr/mnd.

 

Om det kan annses som betaling kan det at lærerne får elevenes oppmerksomhet og respekt også anses som betaling og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kilder på dette? Det står nemlig ingenting i artikkelen, men jammen har du fantasi. Kanskje vi skal si at han var en 100 % god person, ut i fra en objektiv vurdering?

 

Kilder? Jeg snakket om forholdet lærer-elev. Den eneste grunnen til at jeg kom med artikklen er fordi han var læreren deres.

Du kom med påstander artikkelen ikke tok for seg. Det sto ingenting i det hele tatt om hva han mente om det.

 

I så fall har artikkelen du viste til ingenting med tråden å gjøre, siden det skjedde utenfor skoletid. Ergo hadde ikke læreren den påståtte «makten» over elevene.

Ikke der og da nei, men det kan være relevant til saken. Blir spennend eå se hva som kommer fram.

Ikke noen gang; i følge deg er den høyst irrelevant. Drit i hykleriet og i det minste prøv å diskutere saklig. Og ikke skriv at det er jeg som er usaklig her, du er like usaklig selv.

 

Det er en unødvendig begrensing du krever her, og at du er mer interessert i å innskrenke tema sier meg at du ikke har noen gode argumenter.

Hva i helvette snakker du om?

Ikke kom her og si at du har glemt det allerede? Fantastisk. To ganger i innlegget jeg svarer på gjorde du nettopp det jeg beskriver:

Det er ubrukelig da det ikke har noe med tema å gjøre. Er det vanskelig å forstå?

[..]

Har ingen ting med trådens tema å gjøre.

Ditt forrige innlegg:

Ikke når de ikke er i nærheten av temaet.

 

Du bekreftet at det var akkurat det prinsippet du gikk ut i fra. Senere skrev du at det ikke bare var det gjaldt. Hva blir det til? Jeg synes du bør forklare deg nærmere her. Nøyaktig hva er det du mener skal rettferdiggjøre vold mot lærere, og hvorfor?

Det har jeg sagt så mange ganger at jeg knapt gidder å gjenta det flere ganger: Skolesystemet før og nå.

Takk for at du klargjorde dette. Men jeg ser helst at du faktisk står for akkurat dette.

 

Argumentasjonen er som følger: Før behandlet lærere elevene dårlig. Nå kan dette tas igjen for. Dersom du ignorerer totalt ignorerer de tidligere sammenligningene, prøver jeg med en ny, mer relevant for deg. I framtida kan lærerne igjen behandle elever dårlig, fordi da er det slik at elevene behandlet lærerne dårlig. Relevant nok? I så fall må du se at argumentasjonen feiler.

 

Kan ikke sammenlignes.

Når det gjelder fengsel er grunnen til at de innsatte er der at de har gjort noe kriminelt.

...

Når det gjelder skole er grunnen til at elevene er der at de er blitt tvunget dit.

Jovisst kan det sammenlignes. Innsatte har blitt tvunget til fengsel liksom elever har blitt tvunget til skolen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har strengt tatt rett der. I tillegg har elevene heller ingen faste utgifter eller levekostnader (som de ikke får dekket av lånekassen om det skulle være aktuelt f.eks på Videregående).

 

Fortsatt helt likegyldig da de blir tvunget et sted og tvunget til å arbeide. Dessuten vil de får bedre forståelse for lønn/belønning og økonomi i tidelig alder.

Lenke til kommentar

Elever får alt sponset av foreldre og stat. De har gratis plass å bo, gratis mat, gratis klær og gratis "leker". Dette har de frem til de flytter ut, eller når foreldre føler for å lære opp ungen i håndtering av penger.

 

Sjekk det forrige svaret mitt.

 

Lærere gjør jobben sin ved å tilby en plass å lære. De er ansatt nettopp for å lære barna i det samfunnet har bestemt er noe de skal kunne. Alternativet er å ha hjemmeundervisning, og det blir alt for dyrt/tidskrevende om alle skulle gjøre det for sine egne barn.

 

Irelevant så lenge ikke elevene har blitt spurt om sin mening.

Lenke til kommentar

Du har strengt tatt rett der. I tillegg har elevene heller ingen faste utgifter eller levekostnader (som de ikke får dekket av lånekassen om det skulle være aktuelt f.eks på Videregående).

 

Fortsatt helt likegyldig da de blir tvunget et sted og tvunget til å arbeide. Dessuten vil de får bedre forståelse for lønn/belønning og økonomi i tidelig alder.

 

Kan du nevne en eneste plass i verden hvor unger får betalt for å gå grunnskolen?

 

Det er millioner av unger som ikke får lov til å gå på skolen og er dømt til et liv som analfabeter og fattigdom- og så sitter du her og mener du skal ha BETALT for å gå på grunnskolen?

 

Du skal bare være glad til at det finnes et lovverk som pålegger deg 9 eller 10 år eller hva pokker det nå er med skolegang. Uten det så hadde du ikke engang kunne sittet her på forumet og kommet med slike respektløse oppgulp, du hadde ikke evnet å lese eller skrive!!! Bruk hue og tenk litt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel om du viste litt om lærerens jobb så ville du visst at di har faktisk et veldig hektisk arbeid mesteparten av tiden

Du kan klage så mye du vil men jeg ser at det er mye triste greier skattepengene våre går til nå, få som har respekt for lærerne som er som regel jævelsk hyggelige bare du blir litt kjent med dem å alt di vil er å faktisk lære dere noe, samt elever med enormt fravær (lykke til med å få jobb sier jeg bare).

 

Hyggelige lærere du liksom... De er bastarder! Og foresten, du sier at de vil lære elevene noe. Om svaret er "Jeg (evnt. vi) vil ikke lære noe av deg", hva mener du da? Skal lærerne prøve å tvinge fram lørdom uansett? Og tro at de kans traffe elever som ikke vil høre etter?

 

Tommy fra Tommy og Tigern har en grei erklæring her: Du kan servere meg kunnskap, men du kan ikke tvinge meg til å fordøye dem". Lærere sier jo stadig vekke "Jeg kan bare vise dere stien, ikke gå den for dere". men dette er åpenbart noe de ikke tror på selv siden de blir rasend enår man ikke vil høre etter på dem. Virkelig patetisk!

 

Vil du klage til noen for at du er meldt inn i skolen så kan du jo klage til foreldrene dine som har bestemt at du skal gå der

 

1) Tror du virkelig at jeg går der fortsatt?

 

2) Det er lærerne som prøver seg så det er de som skal knuses! Man tar selvsagt igjen mot foreldrene også med årene.

 

Pff du aner ikke hvor godt du har det, du har en gratis skolegang som da er betaling nok i det, om du sjekker opp summene: ca 83.000 per år per elev i barne og ungdomsskola og 130.000 per år per elev i videregående, som kommer fra skatteseddelen til oss som arbeider!

 

Slutt å gnåle om hva det måtte kmoste deg! Det er du som forsvarer systemet, ikke jeg.

 

Om du ikke er fornøyd med det så kan du jo flytte til et uland hvor di ville drept for en mulighet som dette.

 

Ser ikke poenget med å flytte til et u-land. Godt mulig at jeg bosetter meg i et annet land, men ikke et u-land.

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget med å flytte til et u-land. Godt mulig at jeg bosetter meg i et annet land, men ikke et u-land.

 

Hvis du hadde fått viljen din om at ingen skal gå på skole så hadde Norge fort nok blitt et u-land, så strengt tatt er det dit du vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så fordi han nevner han har undervist klasser, så hopper du øyeblikkelig på at "Synes du det er morro å pine og plage barn og ungdommer hver dag?".

 

Helt seriøst: Det er faktisk et spørsmål jeg veldig, veldig gjerne skulle hatt svar på fra en som har drevet på eller driver på som lærer selv!

Lenke til kommentar

Vil du ha svar på resten av innlegget eller kan det være det samme siden du har strøket over det?

 

Jeg trenger ikke svar på det jeg har strøket over, nei.

 

Men det hadde vært hyggelig om du kunne svart på de to andre innleggene mine, øverst på denne siden.

 

Med så mange svar har det godt nærmest i et og jeg har tatt innlegg etter innlegg etter tur. Det er sikkert besvart nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...