Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Jeg prøver, steg for steg, å få frem hvorfor «man høster som man sår»-oppfatningen ikke fungerer.

 

Voldtekt har ikke alltid vært forbudt, akkurat som læreres voldsbruk var akseptert på den tiden. I Norge i dag er ingen av de lov. Likevel er fortidens gale handlinger det som brukes for å rettferdiggjøre vold mot personer som ikke har utført nevnte gale handlinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

logikken er jo helt feil fordi, som andre har sagt, man kan legitimere veldig mye med den uten at det fremstår som særlig fornuftig. Dagens jøder kan drepe dagens tyskere, dagens kvinner kan gå mot menn fordi andre kvinner for lenge siden ikke hadde stemmerett og ble brendt som hekser, osv.

 

I tilleg kan man jo spørre seg, har noen noensinne opplevd elever som oppriktig mener at de skal forakte lærerne fordi helt andre lærere for lenge siden var slemme mot helt andre elever. Jeg tror det er en forklaring på vold mot lærere du vil få store problemer med å underbygge, da med mer enn at du sier at det er sånn. Legger også merke til at du på forrige side lot som du ikke hadde kommet med noen slik påstand.

Lenke til kommentar

Her er iallefall en artikkel om at barn blir smartere enn foreldrene. Synd at slike gamle arkivartikkler er så dårlige. Den artikklen som sto i papirutgaven den gang var selvsagt mye mer detaljert og bedre:

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/04/26/254385.html

I 1932 ble IQ-en deres målt til 100, mens dagens unger(2001) ville fått 112 på samme skala. Jeg ser ikke hva dette har med at barn vet bedre enn foreldrene sine å gjøre.

Lenke til kommentar

Som f.eks:

De får også mye kunnskap fra nyhetssendinger og tv-programmer som foreldrene ikke fikk, og de får bedre skolegang. Unger i 10-årsalderen i dag vet mye mer om flere forskjellige ting enn foreldrene gjorde, sier Sundet.

 

Legg merke til "foreldrene gjorde".

Lenke til kommentar

Artikkelen: «Unger i 10-årsalderen i dag vet mye mer om flere forskjellige ting enn foreldrene gjorde»

 

De sammenligner her dagens barn, med foreldrene før. Venter fremdeles på svar på min forrige post.

 

Redigert: Som Slimda skrev.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar

Eg er ny i diskusjonen.

 

Sjølvsakt skal ikkje lærarar tolerera å bli spytta på! Det skal heller ikkje vaksne, uansett yrke.

 

Det eg tyda av artikkelen til Dagbladet var at det kunne vere underliggande problem som framprovoserte ein slik reaksjon hjå eleven. Og det trur eg er viktig å tenkje over, men eleven skal jo sjølvsakt få høre at det ikkje er ein godtatt måte å reagere på.

 

Og ja, det skal vere eit skilje mellom elevar og lærarar.

Lenke til kommentar

logikken er jo helt feil fordi, som andre har sagt, man kan legitimere veldig mye med den uten at det fremstår som særlig fornuftig. Dagens jøder kan drepe dagens tyskere, dagens kvinner kan gå mot menn fordi andre kvinner for lenge siden ikke hadde stemmerett og ble brendt som hekser, osv.

 

Hva med å holde seg til tema!?

 

I tilleg kan man jo spørre seg, har noen noensinne opplevd elever som oppriktig mener at de skal forakte lærerne fordi helt andre lærere for lenge siden var slemme mot helt andre elever. Jeg tror det er en forklaring på vold mot lærere du vil få store problemer med å underbygge, da med mer enn at du sier at det er sånn. Legger også merke til at du på forrige side lot som du ikke hadde kommet med noen slik påstand.

 

Hvor later jeg som det?

Lenke til kommentar

Haha! Du har ingen kredibilitet. :) Si meg hvilket arbeid og innsats elever gjør på skolen, så skal jeg si hvilke arbeidsoppgaver en lærer har. Så kan vi sammenligne.

 

Haha ja... :roll:

 

Ja, la oss nå se... Hvem er det som må skrive, regne, telle, lese osv. i time etter time? Hvem er det som får oppgaver å løse i hver eneste time og som får arbeid å gjøre hjemme i tillegg? Er det elevene eller lærerne?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...