Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Glimti: Hva mener du?

 

Sett at jeg gjør noe ulovlig. Mener du at jeg gjør rett i å utøve vold mot politibetjentene som prøver å ta meg, på lik linje som du mener skoleelever gjør rett i å utøve vold mot lærere?

 

Det er sammenlignbart fordi politiet og lærere er autoriteter. Ikke spill dum.

 

Redigert: Rettet til Glimti.

Endret av Bozzeye
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke spill dum selv. Du kan ikke sammenligne kriminalitet med hvorvidt elever møter opp på skolen eller ikke samt hvorvidt de gjør noe der eller ikke. Hadde foresten vært interessangt å høre hva slags forbrytelse du vil sammenligne med. Noen lover og regler er nødvendige for å holde samfunnet sammen og når det gjelder politi og fengsel er den slags også nødvendig i enkelte saker. (Det er forøvrig en masse feil der og, men det er en annen debatt).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Ikke nødvendigvis. Og om det er slik, i en helt annen form enn i dag.

Mener du at skole ikke er en nødvendig del for å holde samfunnet sammen?

 

I så fall er dette et av de dummeste utsagnene jeg har hørt i dag...

Endret av medlem-211409
Lenke til kommentar

Ikke spill dum selv. Du kan ikke sammenligne kriminalitet med hvorvidt elever møter opp på skolen eller ikke samt hvorvidt de gjør noe der eller ikke. Hadde foresten vært interessangt å høre hva slags forbrytelse du vil sammenligne med. Noen lover og regler er nødvendige for å holde samfunnet sammen og når det gjelder politi og fengsel er den slags også nødvendig i enkelte saker. (Det er forøvrig en masse feil der og, men det er en annen debatt).

Jeg har forklart hvorfor jeg kan sammenligne de to. Å gå på skole er tvang. Å settes i fengsel er også tvang, sett at du blir dømt. Tvang er nødvendig på visse områder for at samfunnet skal fungere. Å fjerne kriminelle fra gata, og gi mennesker utdanning er to eksempler.

 

Hvordan tror du Norge vil se ut om noen tiår dersom vi legger ned skolen?

 

Noe lærdom er nødvendig, men ikke slik det fungerer i dag.

Hvordan har du tenkt at barn skal utdannes dersom de ikke vil gå på skolen? Hvordan ville det optimale skolesystemet vært, i sitt syn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glimti, ikke lyv. Jeg har stilt deg flere spørsmål som du nekter å besvare som du heller ikke har besvart tidligere. Mange ganger har du fått listet disse opp. Jeg siterer meg selv fra slutten av Januar:

 

Jeg lyver ikke. Du burde slutte å si at andre lyver og at andre ikke vil bli tatt seriøst dersom du ønsker å bli tatt seriøst selv.

 

" Siden du ser ut til å være ivrig etter å fortsette diskusjonen tillater jeg meg å trekke frem noen spørsmål jeg har stilt men som du har unnlatt å svare på. Mange av disse er ganske viktige for å forstå hvordan ditt skolesystem skal se ut. En del av disse spørsmålene stilte jeg deg for en halv måned siden men da nektet du å svare. En del av dem har også blitt stilt mange ganger så regner med at du ønsker å klare opp i ditt syn på saken.

 

Kan alltids gi det en sjanse, men da får du slutte å besvare hvert eneste svar med minst to nye spørsmål. Det virker som om du først og fremst ikke vil ha noe av et annet system enn det som er i dag.

 

"Så med andre ord kommer du til å fortsette å beskylde oss for ondskap fordi vi mener tvang er nødvendig samtidig som du selv tar til orde for å bruke tvang?

 

Hvor har jeg beskyldt andre debattanter for å være onde?

 

Jeg ser du fortsatt ønsker å lønne elevene for at de får gå på skole, deg om det. Hva slags størrelser snakker vi om med tanke på lønn? Hva vil evt. konsekvensene bli om en elev ikke bryr seg om han blir trukket i "lønn". Du snakker jo allerede i dag om elever som driter i skolen og som ikke lar seg motivere av karakterer, antagelig får de det meste materielle de trenger hos foreldrene sine og trolig også ukelønn. Mange av de værste vil vell heller ikke være rolige og greie elever selv med lønnssystemet. Hvilke midler har lærerne da for å holde roen?

 

Tja, akkurat hvor mye de skulle få har jeg ikke gjort meg opp noen mening om siden ingen har vært interessert i å ta temaet noe lenger uansett. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at det burde øke etter hvert som man kommer høyere opp i klassetrinnene og gjør vanskeligere arbeid.

 

Når det gjelder umotiverte elever så finnes det ikke noe fasitsvar. Det finnes dem som plent nekter å høre ette og plent nekter å gi et hvilket som helst system en sjanse. Der tviler jeg på at noen har et fasitsvar. Hva er din løsning på problemet om du har en? Det er ikke alle som gir etter for tvang selvom folk maser og maser om det i årevis. Så svaret er at lærerne ikke har noen midler for å holde roen. Jeg har god erfaring med flere som lærerne har måttet gi opp med både etter tre og seks år. De kan sende alt de vil av meldinger hjem, ringe hjem, sende ut på gangen, skrike seg hese ol, men hvis ingen ting virker må de til slutt gi opp og ferdig med det. Hvilke midler mener du at de bør bruke? Og la meg gjøre det klart med en gang at når resten av klassen ser at lærerne ikke klarer å få enkelte av elevene til å høre etter i år etter år så kan de fort miste respekten for lærerne de og. Men det kjenner du muligens til selv? Men jeg tror nok at flere vil la seg motivere av et system der de faktisk får noe igjen.

 

Men over til noe mer interessangt: Hvorfor vil de lønne lærerne for den "jobben" de gjør?

 

Når det gjelder hva som er nødvendig å lære på skolen ser jeg at du anklager alle andre for å være duster og at det er du som vet hva som er nødvendig. De er med andre ord: "noe innbilsk søppel". Alle som faktisk har fullført folkeskolen og gjort seg en vurdering i ettertid om hvorvidt det var nødvendig, og kommet til at det var det, tar altså feil. Dette til tross for at skolesystemet er formet gjennom demokratiet dermed også læreplanen.

 

Hvor har jeg skrevet alle andre er duster?

 

Jeg har sagt meg enig i at noe er nødvendig å lære ja. Men ikke alt det oppblåste søppelet skolen inneholder i dag. Ikke på langt nær. Ved å fjerne alle unødvendige fag og oftere ha de nødvendige fagene kan elevene lære mye fortere og slik bruke kortere tid på skolen.

 

Jeg kan være enig i at fks. nynorsk ikke er det mest nyttige på jord, men hva er alt dette "bulshitet" som skal korte ned skoletiden så voldsomt? Jeg kan komme på ett par ting som ikke er absolutt nødvendig å kunne men egentlig ikke så veldig mye.

 

Hvilke ting kommer du på utenom nynorsk? Hadde vært svært interessangt å høre. Selv anser jeg selvsagt norsk som et viktig fag da man må lære landets språk skikkelig. Det samme med engelsk da det er det språket som brukes mest internasjonalt og er det språket du kommer lengst med i verden. Mattematikk er nødvendig selvom det er det mest kjedelige og motbydelige drittfaget. Gym må man ha da det er viktig at barn er aktive. Hvis det er en ting som er grusomt er det overvektige unger. Ikke bare er det helseskadelig og håpløst å bli overvektig allerede som barn, men farlig mtp. sykdommer og problemer som lett kan komme senere i livet og. Det blir fort mobbegrunn nr. 1 også. Noe ingen barn burde utsettes for. Når det gjelder tradisjonelle fag som sløyd og håndarbeid er det ikke nødvendig, men det bør være med. I likhet med gym er dette fag der elevene er noe friere enn i de andre fagene, hvilkert er viktig å ha med i uken. Jeg har heller aldri støtt på noen elever som ikke synes det er morsomt heller og når det gjelder foreldrene pleier de jo å like at barna kommer hjem med noe de har laget selv. Den slags står foresten også ofte på julegaverlister hos foreldre, besteforeldre, tanter og onkler ol. Geografi og historie da man må vite noe om den verden man lever i. Musikktimer er i likhet med gym, sløyd og håndarbeid hyggeligere timer så kan alltids slenge med det og. Og så datastyrt som samfunnet har blitt og vil bli i framtiden er det svært viktig at barn lærer å bruke datamaskiner fra ung alder av. I de første årene av barneskolen bør man også ha svømmetrening. Å lære å svømme er svært viktig.

 

Men så kommer det: Trenger man å vite alt om alle disse sakene? Svaret er et rungende nei! Det holder nemmelig lenge med grunnleggende egenskaper om et emne ved mindre det er noe du har tenkt å satse videre på. Og om det er noe du har tenkt å satse videre på så kan du i de senere årene har fordypninger i disse fagene som valgfag. Man trenger nemmelig ikke å kunne alt om et tema som ikke interesserer enn og som man aldri har tenkt å omgås uansett hverken innen jobb eller fritid.

 

Og DET har samfunnet vært altfor dårlig til å innse! Man må kunne skille grunnleggende egenskaper og viderekommende egenskaper da det ikke er alt som er nødvendige for hver og en.

 

Så til den delen hvor du begynner å snakke om "trist" osv, samtidig som du anklager meg for å være userriøs (apropos trist). Spørsmålet om seksåringen vet bedre enn foreldrene har du fått en del ganger nå, og gjentatte ganger har du unnlatt å svare og en gang har du til og med spurt:"hvor får du det fra?". Det er virkelig userriøst, og å hisse seg opp over at du faktisk blir konfrontert med dette tar seg veldig dårlig ut.

Likevell har du enda ikke fått til å svare ja eller nei.

 

At voksne generelt er noe inbilsk søppel osv. synes jeg rett og slett blir userriøst og jeg lurer på hva du bygger dette på. Særlig med tanke på at du utifra profilen din er voksen selv. Voksne har faktisk, som du selv skriver, levd lenger, opplevd barndommen selv, vært gjennom skolesystemet selv og forsørger faktisk barna sine. At de skulle vite litt mer enn Ole på seks om hva som er best for han skulle vell bare mangle? Ville du latt ungen din utforske trafikken alene?

 

"Useriøst"... "Hisse seg opp"... Det er nettopp den slags ting du bør slutte å skrive om du ønsker å bli tatt seriøst selv.

 

Voksne er vant til samfunnet som det er i dag. Mange av dem er også noen dominerende idioter som har tenkt seg akkurat hvordan det skal gå med barna på forhånd. Sånne folk er innbilsk og ubrukelig søppel ja. Dessuten er det også hauevis av voksne tullinger som går rundt og tror at skolen og samfunnet er akkurat som det var da de vokste opp og selv gikk på skolen og at de selv dermed er glimrende eksempler og forbilder for barna. Hvilket er feil. Tiden er en annen, samfunnet er et annet og generasjonene er andre. De som innbiller seg at tidene ikke har forandret seg og at de kan bruke sin egen ungdomstid som eksempel for barn og unge i dag er noen håpløse null og ferdig med det.

 

Så vet disse innbilske og håpløse voksne bedre enn barn hva som er best for dem? Eller still spørsmålet på en annen måte: Vet de nåværende godt voksne noe som helst om hvordan samfunnet vil utvikle seg og hva som vil være best for enn om noen år? Nei, det vet ingen ting. De tror at ting alltid vil være som de er vant til og at de derfor vet best og er glimrende forbilder...

 

Det eneste de voksne vet best her er at det er nødvendig å lære noe, men der stopper det også opp. Hva som interesserer barna og hva de har lyst til å lære om og gjøre en innsats i vet de langt bedre selv. Og med årene vet de også selv hva de vil drive med videre. Foreldrene derimot vet ingen ting.

 

Jeg ser gjerne også kilder på at:"Det er jo årevis siden det ble kartlagt at barn er smartere enn foreldrene sine".

Men igjen, tolker jeg deg riktig om jeg tror du mener at ett barn på seks år vet bedre enn sine foreldre hva som er best for det?

 

Det er årevis siden jeg leste artikkel om det sist så aner ikke hvor du finner det. Enkleste er vel bare å søke på nettet med stikkord.

 

I ditt neste innlegg ser jeg at du går litt tilbake på det med tvangen og ikke skal tvinge de som absolutt ikke vil på skolen? Du svarer således pørsmålet mitt med å svare på noe annet. Jeg spurte hva man skal gjøre med alle barna som ikke er på skolen, skal de reke gatelangs eller skal man bruke tvang til å ha dem på SFO eller tvinge dem til å bli passet på av foreldrene?

 

Ja, hva skal du egentlig gjøre med dem? Hva er ditt forslag?

 

Mitt er, som jeg har sagt hele tiden, å gjøre skolesystemet langt bedre lagt til rette for dem slik at de blir mer interesserte i å møte opp og gjøre en innsats. Det å møte opp er nemmelig ingen garanti for at de akter å gjøre noe. Og da snakker jeg ikke om dem som bråker i timene heller. Jeg snakker om dem som ikke er interessert i å følge med. Man kan sitte og glane uinteressert på læreren som peker på et kart eller skriver på en tavle uten å følge med og få med seg et eneste ord av noe av det som blir sagt selvom det ikke nødvendigvis ser ut som man dagdrømmer. Man kan sitte med blikket ned i boken og tenke på filmer og spill mens det ser ut som man gjør som man får beskjed om og leser. Man trenger altså ikke å la være å møte opp for å ikke gjøre noe.

 

Husker svært godt det fra en lærer i 9. klasse. Har sikkert nevnt han som gav opp kl. 09:45 eller kl. 10:15 og sendte hele klassen hjem. Han sa konstant "Men dere kommer jo bare her med kroppene deres".

 

Mange vil finne seg i tvang i det stadiet av livet. Og spesielt hvis de liker systemet bedre. Så at ingen vil møte opp slik det virker som du ser for deg er garantert feil. Når det gjelde hva man skal gjøre med dem som nekter plent uansett. Hva kan man gjøre? Folk velger ene og alene selv om de vil høre etter eller ikke. Hvis de nekter uansett hva man prøver på så er det faktisk ikke noe man kan gjøre.

 

Jeg registrerer også at du igjen påstår at elever i dag er slemme mot lærere fordi helt andre elever for lenge siden ble mishandlet av helt andre lærere. Det tror jeg faktisk er så langt fra sannheten du kommer og om du tar ett tilfeldig utvalg av "avvikere" fra en klasse kan jeg nesten garantere deg at det ikke vil være grunnen til hvorfor han bråker. Han er antagelig ikke ute etter hevn på læreren fra 1945.

 

Hva mener du er årsaken? Og nei, jeg har ikke sagt at det er årsaken. Jeg har brukt det gamle skolesystemet som et eksempel på at tvang, autoritet, tyranni og vold før eller siden slår tilbake på enn. Og nå har det altså slått tilbake på skolen og de skoleansatte selvom det er i et langt mindre omfang enn hva lærerne gjorde mot elevene før i tiden. Og så lenge systemet er som det er nå er det fantastisk at denne utviklingen fortsetter!

 

I ditt tredje innlegg ser det ut til at du prøver å snu det til at jeg ikke har svart? I såfall håper jeg du vil være så grei å vise meg de spørsmålene du har stilt meg jeg ikke har besvart så vil jeg selvfølgelig svare på disse. Noe annet vill vært direkte userriøst av meg.

 

Litt vanskelig å huske når det er så langt tilbake. Har faktisk ikke sjenket denne tråde en tanke siden jeg droppet ut sist pga. at diskusjonen er håpløs uansett og fram til jeg la inn den linken om skoleveien i Zimbabwe.

 

"Det du skriver om at man ikke kan fungere i demokrati eller samfunn uten skole får du jo et klart svar på når jeg skriver at du ikke kan tvinge noen til å leve i systemet eller ikke."

 

Tolker jeg deg riktig her at du mener de som dropper ut av skolen ikke skal få delta i demokratiet?" "

 

Hvor får du den tolkningen fra? Det er frivillig om folk akter å leve innenfor systemet eller ikke. Man blir født som fri, men øyeblikkelig inn i en masse lover og regler man aldri har sagt seg villig til å følge. Om man vil godta det eller ikke er ens eget valg.

 

Det er altså masse spørsmål som du ikke har klart opp i enda fra flere enn meg. Jeg tror de fleste heller vil vite hvordan du skal få ditt system til å fungere enn å høre om hvor glad du er i knivstikking og spytting.

 

Nå har jeg svart og siden du nevner knivstikking og spytting så la meg gjøre det helt klart at jeg fremdeles støtter alle elevene som utfører det mot lærerne 100%! Det samme gjelder å slå dem ned!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott at du endelig svarer igjen Glimti, da kan vi kanskje forstå mer av hva du faktisk mener.

 

Jeg ser du skriver at du ikke har sagt at dagens elever er slemme mot lærere for å hevne seg for noe andre lærere gjorde mot andre elever for lenge siden? Da vil jeg gjerne sitere deg fra side 37 :"Herzeleid:""mener du på ramme alvor at dagens lærere møter så mye motstand som en hevn for volden andre lærere for lenge siden brukte mot andre elever for like lenge siden?"

Glimti: "Jepp og det har de bare godt av!" "

Er du uenig med deg selv?

 

Anngpående å omtale oss som onde kan jo for eksempel denne trekkes frem siden du spør:"...mens dere snakke rom å pine og plage dem mest mulig."

 

Ellers forstår jeg det dithen at du ikke vet hvor mye elevene skal tjene i ditt system eller hvilke virkemidler, utover lønnstrekk, lærerne har for å opprettholde roen. Betyr det at en lærer eventuelt bare skal se på mens en elev står og skriker i timen i din frivillige skole, og skal eleven da fortsatt, som du tidligere mente, kunne rive lappen fra læreren om læreren prøver å notere hvem som bråkte?

 

Jeg mener, siden du spør, at lærerne skal ha de samme virkemidlene som i dag men at man i tilleg skal bli flinkere til å følge opp den enkelte elev. Når elever er veldig vanskelige er det ofte fordi de ikke har det så godt og kanskje sliter med ting de dugelige elevene ikke gjør. Dette regner jeg med du har opplevd selv. Da mener jeg disse elevene bør få den hjelpen de trenger. Lærerne skal lønnes fordi de gjør en jobb og fordi hvis ingen lærere får lønn får vi ingen lærere. Da sitter vi igjen som ett uland i løpet av en generasjon og plutselig kan ingen betale trygden til de som ikke "klarte" å følge med (vet ikke om det gjelder deg?).

 

Nynorsk er unødvendig mener jeg. Ellers kommer jeg ikke på så veldig mye annet som bør kuttes. Kanskje noen småting fra fag men egentlig ikke mye. Ligger jo på deg siden du mener det er så mye "bullshit" i skolen. Hva skal kuttes i din skole?

Ellers så har vi jo i dag ett system der grunnskolen lærer deg grunnleggende ting(derav navnet) for å fungere i samfunnet, mens Videregående (selvforklarende navn der og) lærer deg de videregående kunnskapene. Med andre ord slik du ønsker?

 

Jeg ser at du igjen snakker veldig mye rundt spørsmålet om hvem som vet best av barnet på 6 og foreldrene, men enda ikke har fått til å svare ja eller nei. Jeg tror de aller fleste er enige i at voksne mennesker har bedre grunnlag for å si noe om fremtiden og for å oppdra barn og lede dem på en god måte. Ellers ser jeg at du har veldig sterke følelser rundt voksne mennesker som jeg, som trossalt er yngre enn deg, ikke kjenner voksne som.

 

Jeg ser også at du svarte på spørsmålet mitt om hva man skulle gjøre med barna som ikke dro på skolen med å svare på noe helt annet. Skal man tvinge barna på SFO, tvinge dem til å være hjemme eller med på jobb, eller skal du la småbarn gå rundt som de vil og potensielt ende opp døde på motorveien?

 

Siden du åpenbart mener at min tolkning av:"Det du skriver om at man ikke kan fungere i demokrati eller samfunn uten skole får du jo et klart svar på når jeg skriver at du ikke kan tvinge noen til å leve i systemet eller ikke." er feil kan du sikkert være så grei å forklare hva du mener. Helst også hva du mente da du skrev det.

 

Ser at du igjen avslutter med å snakke varmt om knivstikking osv. ikke være redd, vi har nokk fått det med oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

 

Nå har jeg svart og siden du nevner knivstikking og spytting så la meg gjøre det helt klart at jeg fremdeles støtter alle elevene som utfører det mot lærerne 100%! Det samme gjelder å slå dem ned!

Om du ikke var ironisk:

 

Dette er det dummeste utsagnet jeg har lest så langt i dag.

Lenke til kommentar

Det er ikke alle som gir etter for tvang selvom folk maser og maser om det i årevis.

Tvang, slik jeg ser det, er å bruke makt overfor noen. Med denne definisjonen er det ikke snakk om å ikke gi etter.

 

Eksempel: En kriminell unnslipper lovens lange arm. Da har de ikke klart å tvinge vedkommende i fengsel. Enig?

 

Så svaret er at lærerne ikke har noen midler for å holde roen.

Mener du at de burde de få det slik det er i dag? Hva om oppmøte er frivillig? Skal de fremdeles ikke ha noen midler?

 

Med midler mener jeg for eksempel en vakt som lærer kan tilkalle for å kaste ut urolige elever.

 

Men jeg tror nok at flere vil la seg motivere av et system der de faktisk får noe igjen.

Kunnskap og utdanning? Hvorfor skal lønn motivere når de får det de trenger dekket fra foreldre?

 

Men over til noe mer interessangt: Hvorfor vil de lønne lærerne for den "jobben" de gjør?

Mener du at jobben lærere gjør ikke er viktig? Gjør de plutselig en bedre jobb i ditt system, eller om elever får lønn? Jobben er jo den samme.

 

Jeg har sagt meg enig i at noe er nødvendig å lære ja.

Er det greit å tvinge barn til å lære det som er ytterst nødvendig?

 

Det er årevis siden jeg leste artikkel om det sist så aner ikke hvor du finner det. Enkleste er vel bare å søke på nettet med stikkord.

Med andre ord kan vi se bort i fra artikkelen.

 

Hvor får du den tolkningen fra? Det er frivillig om folk akter å leve innenfor systemet eller ikke. Man blir født som fri, men øyeblikkelig inn i en masse lover og regler man aldri har sagt seg villig til å følge. Om man vil godta det eller ikke er ens eget valg.

Jeg tar politi/kriminell-sammenligningen igjen.

 

En kriminell raner en bank. Skal vedkommende slippe straff fordi han ikke godtar lovene Norge har? Hvorfor skal en kunne la være å godta systemet i dette tilfellet, men ikke i skolesammenheng?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Hvorfor?

Du var altså ikke ironisk?

 

Skal jeg forklare deg hvorfor jeg synes det er galt av elever å spytte på læreren dersom de ikke er enig med læreren?

 

-Vel, for det første går det imot alt jeg står for. Man skal behandle medmennesker med respekt.

 

-Det å være lærer er allerede krevende. Dersom det skal være helt greit å spytte på dem osv, blir det ikke mindre krevende.

 

Jeg kunne skrevet tusen punkter med hvorfor det er idiotisk. Hva om jeg hadde skrevet et utsagn om at "det burde være lov å oppsøke meddiskutanter for å spytte på dem om man var uenig med dem"? Hadde du reagert, eller syntes dette var helt greit?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

1) Tenk på hva skolen kunne begå av fysisk avstraffelse av elever før i tiden.

 

2) Elever er tvunget til skolen mens lærere er der av fri vilje og får betalt for det.

 

3) Vil lærerne ha autoritet og respekt får de først gjøre seg fortjent til det.

1 Tenk hvordan kvinner ble behandlet av menn før i tiden. Ifølge din logikk burde kvinner få lov til å spytte på menn i dag?

2 Ja, lærerne er fantastiske som orker å gå på skolen hver dag og lære bort stoff til små drittunger som er frekke og ikke vil lære.

3 Nei, det er ikke slik verden fungerer. Må alle du møter vise deg at de fortjener respekt for ikke å bli spyttet på?

Lenke til kommentar

Det samme med engelsk da det er det språket som brukes mest internasjonalt

Nei, da bør vi heller lære mandarin isåfall.

 

Nå har jeg svart og siden du nevner knivstikking og spytting så la meg gjøre det helt klart at jeg fremdeles støtter alle elevene som utfører det mot lærerne 100%! Det samme gjelder å slå dem ned!

I want what he's smoking! :dribble:

 

2 Ja, lærerne er fantastiske som orker å gå på skolen hver dag og lære bort stoff til små drittunger som er frekke og ikke vil lære.

+1

Endret av Kimma16
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Små barn som akkurat har begynt på skolen eller som er under 4klasse trinnet syns jeg blir feil å sette foran en datamaskin,pga di kan faktisk skade synet,pga all flimringen og det igjen kan øke fare for epilepsi.

 

Og det finnes mange gode foreldre rundt omkring i landet også. Jeg har trua på foreldrene,kanskje fordi jeg er en selv,men uten dem da hadde ikke vi vært her uansett.

 

At lærere skal få lov å bli slått og sparket er jeg ikke enig i,det er mishandling,og så mye mishandling det er rundt om i Norge fra før trenger vi ikke fler. Tenk om di klarer å drepe en lærer? Da er vitsen med at borte for den eleven som gjør det,og den eleven vil få livet sitt ødelagt.

Da kan han sitte der,å glo å klage når han endelig slipper ut fra fengsel eller anstalt å klage over det han gjorde,for han får ikke endret på det.

Endret av Nesa_til_Nuffene
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...