Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Korrekt, men noen dødsfeller kan enkelt uskadeliggjøres til en vis grad. Enig?

 

En bro over elva hadde løst krokodilleproblemet. Folk kan selvsagt falle utfor broen, men sannsynligheten for skade er betydelig redusert. Det eneste problemet med denne løsningen jeg ser er penger, eller muligens at elva er for stor.

 

Redigert: Når jeg skriver at selve skolen ikke er problemet, mener jeg at det ikke er skolen som står for trygg skolevei, slik tofagerl påpeker.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis. Dette er ikke den første sexskandalen ang. lærere bare så det er sagt. Dessuten kan det også brukes for å illustrere følgend espørsmål: Hvor langt skal lærerne få kunne gå før elevene bør spytte på dem eller handle på andre måter?

 

Lærere og elever er helt likt bundet av lovverket som alle andre. Det som er lov med hensyn til lovverket, er lov. Det gis ingen spesialbehandling. Eventuelt hvor langt burde en elev få kunne gå, før det rettferdiggjør at læreren spytter eller handler "alternativt" mot en elev?

 

Å være handlingsorientert på denne måten virker i det hele tatt noe kort-tenkt. Du bruker "sorte får"-argumentet for at alle skal få gjøre hva pokker de vill. Hva med sorte får selv? Skal de også få gjøre hva de vil? Det er mange sorte får blandt elever, hvordan planlegger du eventuelt å sile disse ut fra den resterende parten?

 

Det hjelper ikke å fremstille handlinger utifra en idyllisk natur, sett fra èn side. Skal noe være idyllisk, så må alt være idyllisk. I en idèell hverdag der elever er helt frie og kan gjøre hva de vil mot lærere, handler elevene selv idéelt, og det er inget poeng i å bringe inn debatten overhodet. Når man først har dette debatten vitner det om at du tar feil i ditt første premiss.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Lærere og elever er helt likt bundet av lovverket som alle andre. Det som er lov med hensyn til lovverket, er lov. Det gis ingen spesialbehandling. Eventuelt hvor langt burde en elev få kunne gå, før det rettferdiggjør at læreren spytter eller handler "alternativt" mot en elev?

 

Du vet godt at dette ikke er noe man følger A4. Lærere og elever omgås hverandre neste ustanselig og det er ikke nødvendigvis noe godt forhold de får til hverandre. Det skyldes flere ting, men resultatet er at forholdet elev-lærer ikke trenger å være noe godt. og lærerne har heller ikke rett til å reagere som elevene da de er der frivillig mens elevene er tvunget dit.

 

Å være handlingsorientert på denne måten virker i det hele tatt noe kort-tenkt. Du bruker "sorte får"-argumentet for at alle skal få gjøre hva pokker de vill. Hva med sorte får selv? Skal de også få gjøre hva de vil? Det er mange sorte får blandt elever, hvordan planlegger du eventuelt å sile disse ut fra den resterende parten?

 

Jeg bruke reksempler fra enkelthendelser ja slik så mange andre gjør. Enkelthendelser som ikke er særlig unike. Og når det gjelder elevene har jeg alt sagt at det er noe annet med dem ettersom de er tvunget ditt. Er det svarte får blant dem som det kalles så kan alle som jobber i systemet som tvang dem dit bare angre.

 

Det hjelper ikke å fremstille handlinger utifra en idyllisk natur, sett fra èn side. Skal noe være idyllisk, så må alt være idyllisk. I en idèell hverdag der elever er helt frie og kan gjøre hva de vil mot lærere, handler elevene selv idéelt, og det er inget poeng i å bringe inn debatten overhodet. Når man først har dette debatten vitner det om at du tar feil i ditt første premiss.

 

Kan du ikke like godt begynne å snakke litt mer direkte og bare si rett ut hva du mener!? Hva er det som er feil her mener du? Å ta med eksempler på enkelthendelser som skjer stadig vekk? I så fall er det du som tar feil.

Lenke til kommentar

Du vet godt at dette ikke er noe man følger A4.

 

Lovverket skal følges av alle, det er ganske enkelt å forstå.

 

Lærere og elever omgås hverandre neste ustanselig og det er ikke nødvendigvis noe godt forhold de får til hverandre. Det skyldes flere ting, men resultatet er at forholdet elev-lærer ikke trenger å være noe godt. og lærerne har heller ikke rett til å reagere som elevene da de er der frivillig mens elevene er tvunget dit.

 

Det er ingen unnskylding at de ikke vil være der. Dette har vi vært igjennom før. Om du har tenkt til å gå sirkler rundt deg selv igjen, så avslutter jeg dette her. Jeg gidder ikke å gå rundt med deg slik som forrige gang.

 

Å være handlingsorientert på denne måten virker i det hele tatt noe kort-tenkt. Du bruker "sorte får"-argumentet for at alle skal få gjøre hva pokker de vill. Hva med sorte får selv? Skal de også få gjøre hva de vil? Det er mange sorte får blandt elever, hvordan planlegger du eventuelt å sile disse ut fra den resterende parten?

 

Jeg bruke reksempler fra enkelthendelser ja slik så mange andre gjør. Enkelthendelser som ikke er særlig unike. Og når det gjelder elevene har jeg alt sagt at det er noe annet med dem ettersom de er tvunget ditt. Er det svarte får blant dem som det kalles så kan alle som jobber i systemet som tvang dem dit bare angre.

 

Du må presentere ny argumentasjon. Dette er utgått.

 

Det hjelper ikke å fremstille handlinger utifra en idyllisk natur, sett fra èn side. Skal noe være idyllisk, så må alt være idyllisk. I en idèell hverdag der elever er helt frie og kan gjøre hva de vil mot lærere, handler elevene selv idéelt, og det er inget poeng i å bringe inn debatten overhodet. Når man først har dette debatten vitner det om at du tar feil i ditt første premiss.

 

Kan du ikke like godt begynne å snakke litt mer direkte og bare si rett ut hva du mener!? Hva er det som er feil her mener du? Å ta med eksempler på enkelthendelser som skjer stadig vekk? I så fall er det du som tar feil.

 

Hva som er feil? Det burde være opplagt:

 

Du sier at elever burde få gjøre som de vil, de burde ikke være tvunget til å gå på en skole. Ja, i en idyllisk tilstedeværelse skulle dette stemme. Men igjen så hadde vi hatt smarte barn i en slik verden, som valgte å bli opplyst. Dette er ikke tilfellet. Elever kan ikke få gjøre hva de vil mot lærere, om det de ønsker å gjøre mot lærere er noe så idiotisk som å spytte på, eller andre strengt forbudte handlinger. Det sier seg selv.

Lenke til kommentar

Lovverket skal følges av alle, det er ganske enkelt å forstå.

 

Alle følger ikke bare noen lover og regler fordi noen få idioter har bestemt at slik skal det være! Det burde du da vite.

 

Det er ingen unnskylding at de ikke vil være der. Dette har vi vært igjennom før. Om du har tenkt til å gå sirkler rundt deg selv igjen, så avslutter jeg dette her. Jeg gidder ikke å gå rundt med deg slik som forrige gang.

 

Jo, det er en unnskyldning/forklaring. Det er også et svært viktig argument som ikke bare kan legges vekk uten videre. Tvang har heldigvis alltid møtt motstand!

 

Du må presentere ny argumentasjon. Dette er utgått.

 

Det er som sagt et viktig argument som ikke bare kan legges vekk uten videre. Jeg har forklart hvorfor jeg er imot systemet slik det e i dag og jeg slutter ikke å bruke de arumentene jeg har nettopp pga. mine meninger bare fordi du ikke liker dem.

 

Hva som er feil? Det burde være opplagt:

 

Du sier at elever burde få gjøre som de vil, de burde ikke være tvunget til å gå på en skole. Ja, i en idyllisk tilstedeværelse skulle dette stemme. Men igjen så hadde vi hatt smarte barn i en slik verden, som valgte å bli opplyst. Dette er ikke tilfellet. Elever kan ikke få gjøre hva de vil mot lærere, om det de ønsker å gjøre mot lærere er noe så idiotisk som å spytte på, eller andre strengt forbudte handlinger. Det sier seg selv.

 

Det som er opplagt her er at du tar feil! Det du sier om at alle ville ha møtt opp på skolen er totalfeil. Det kan jeg fortelle deg utifra mine egne og andres erfaringer. Vider ekan ikke lærerne bare bestemme over elevene heller! Tvang har alltid og vil alltid møte motstand og det samme med tyranni. Her snakker vi om begge saker! Så selvsagt kan de gjøre akkurat som de vil mot lærerne så lenge de er tvunget til å være der og så lenge lærerne tror at de bestemmer! Om ikke lærerne liker dette får de bare slutte i jobben. Og jeg kan forsikre deg om at jeg fryder meg hver gang jeg hører om lærere som har blitt stukket ned med kniv eller slått ned med balltre! Perfekte eksempler på at et slikt system basert på tvang ikke kan aksepteres!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...