Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Flott at du endelig svarer igjen Glimti, da kan vi kanskje forstå mer av hva du faktisk mener.

 

Det er dog på lånt tid kan du si. Siste forsøk på å se om denne tråden kan bevege seg framover eller i det hele tatt har noe mer potensiale.

 

Jeg ser du skriver at du ikke har sagt at dagens elever er slemme mot lærere for å hevne seg for noe andre lærere gjorde mot andre elever for lenge siden? Da vil jeg gjerne sitere deg fra side 37 :"Herzeleid:""mener du på ramme alvor at dagens lærere møter så mye motstand som en hevn for volden andre lærere for lenge siden brukte mot andre elever for like lenge siden?"

Glimti: "Jepp og det har de bare godt av!" "

Er du uenig med deg selv?

 

Jeg har sagt at det er både det samt hva skolen fortsatt gjør. "Gamle dager" har ikke all skylden.

 

Anngpående å omtale oss som onde kan jo for eksempel denne trekkes frem siden du spør:"...mens dere snakke rom å pine og plage dem mest mulig."

 

Jepp, å pine og plage elevene mest mulig. Har du virkelig ikke hørt det uttrykket før?

 

Ellers forstår jeg det dithen at du ikke vet hvor mye elevene skal tjene i ditt system eller hvilke virkemidler, utover lønnstrekk, lærerne har for å opprettholde roen. Betyr det at en lærer eventuelt bare skal se på mens en elev står og skriker i timen i din frivillige skole, og skal eleven da fortsatt, som du tidligere mente, kunne rive lappen fra læreren om læreren prøver å notere hvem som bråkte?

 

Er det så pussig å være usikker på lønn/belønning bare fordi man i utgangspunktet mener det er en god ide mener du? Akkurat den slags er et kjent fenomen.

 

Når det kommer til bråkete elever og lærernes reaksjoner så er det vanskelig. Da elevene er tvunget dit har i utgangspunktet ikke lærerne rett til å gjøre noe som helst med dem, men de burde vel få utøve noen få, begrensede reaksjoner. Og det rett og slett for at reaksjoner opplever man uansett i livet så det er bare bra å lære seg på et tidelig stadium i livet hva betydningen av det er. I barneskoleklasser vil det selvsagt holde å kaste ut eleven da små barn ikke kan stritte imot uansett. I ungdomsskloleklasser blir det værre. At elever i den alderen ikke er like utviklet fysisk som voksne enda er en sak, men de kan gi motstand og det kan også finne på å bruke gjenstande rmot læerne. Det har jeg personelig erfaring i å vite. Det er begrenset hva man kan gjøre mot folk i den alderen fordi da har de kommet så langt at du kan risikere at de tar igjen. Jeg har uansett ikke tenkt så mye over det da jeg gir jamt faen og aldri kommer til å jobbe med skole uansett. En mulighet er selvsagt at hele resten av klassen går med læreren til et annet klasserom. Husker det var på nippet til å skje en gang i siste året på ungdomsskolen da eleven læreren ikke ville ha der gikk med på å gå pga. at andre elever også begynte å mase.

 

Jeg mener, siden du spør, at lærerne skal ha de samme virkemidlene som i dag men at man i tilleg skal bli flinkere til å følge opp den enkelte elev. Når elever er veldig vanskelige er det ofte fordi de ikke har det så godt og kanskje sliter med ting de dugelige elevene ikke gjør. Dette regner jeg med du har opplevd selv. Da mener jeg disse elevene bør få den hjelpen de trenger. Lærerne skal lønnes fordi de gjør en jobb og fordi hvis ingen lærere får lønn får vi ingen lærere. Da sitter vi igjen som ett uland i løpet av en generasjon og plutselig kan ingen betale trygden til de som ikke "klarte" å følge med (vet ikke om det gjelder deg?).

 

Hva slags hjelp mener du elevene må få? Og hvor mye ressurser skal brukes på å følge opp hver elev?

 

Om lærerne gjør en god jobb eller ikke er høyst subjektivt. Det finnes lærere som aldri burde vært lærere og det finnes lærere som ikke klarer å takle forskjellige situasjoner i det hele tatt såvel som lærere som overreagerer og klikker for den minste ting. Har personelig erfaring derfra og. Men ja, de må jo ha inntekter å leve for de og. Men de gjør langt mindre jobb enn elevene så da er det bare rett og riktig at elevene og får.

 

Det trenger forøvrig ikke å være mangel på lærere som skaper problemer med arbeidsplassser. For ikke så mange år siden hørte jeg at det var engstelse for flere håndtverkeryrker og at det skulle forsøkes å få de som begynte på videregående skole til å velge den slags linjer istedefor vanelig allmen. Så det går på folks prioriteringer.

 

Nynorsk er unødvendig mener jeg. Ellers kommer jeg ikke på så veldig mye annet som bør kuttes. Kanskje noen småting fra fag men egentlig ikke mye. Ligger jo på deg siden du mener det er så mye "bullshit" i skolen. Hva skal kuttes i din skole?

Ellers så har vi jo i dag ett system der grunnskolen lærer deg grunnleggende ting(derav navnet) for å fungere i samfunnet, mens Videregående (selvforklarende navn der og) lærer deg de videregående kunnskapene. Med andre ord slik du ønsker?

 

Nå har jeg nevnt mye om hva jeg mener bør kuttes og hvordan det bør fungere. Mener du å være vanskelig eller får du ikke med deg alt jeg skriver? Det er mulig å lese igjennom innlegg noen ganger før du besvarer dem dersom du trenger litt tid på å tenke igjennom alt sammen. Og spesielt når det gjelder lange innlegg som de vi skriver nå.

 

Jeg ser at du igjen snakker veldig mye rundt spørsmålet om hvem som vet best av barnet på 6 og foreldrene, men enda ikke har fått til å svare ja eller nei. Jeg tror de aller fleste er enige i at voksne mennesker har bedre grunnlag for å si noe om fremtiden og for å oppdra barn og lede dem på en god måte. Ellers ser jeg at du har veldig sterke følelser rundt voksne mennesker som jeg, som trossalt er yngre enn deg, ikke kjenner voksne som.

 

Jeg går ikke rundt spørsmålet på noen måte og har gitt deg et svar. Om du ikke er fornøyd med det foreslår jeg at du legger spørsmålet på hyllen.

 

Har forøvrig planer om å starte en tråd ang. voksne og barn så om du får interesse av den kan vi jo møtes der.

 

Jeg ser også at du svarte på spørsmålet mitt om hva man skulle gjøre med barna som ikke dro på skolen med å svare på noe helt annet. Skal man tvinge barna på SFO, tvinge dem til å være hjemme eller med på jobb, eller skal du la småbarn gå rundt som de vil og potensielt ende opp døde på motorveien?

 

Hvordan mener du at jeg svarte på noe helt annet?

 

Og det å la barn leke alene på motoveien er en idiotisk sammenligning da det er livsfarlig! Det er derimot ikke livsfarlig å boikotte skolen.

 

Siden du åpenbart mener at min tolkning av:"Det du skriver om at man ikke kan fungere i demokrati eller samfunn uten skole får du jo et klart svar på når jeg skriver at du ikke kan tvinge noen til å leve i systemet eller ikke." er feil kan du sikkert være så grei å forklare hva du mener. Helst også hva du mente da du skrev det.

 

Her får jeg ikke med meg poenget ditt i det hele tatt. Noe du ikke har fått svar på mener du? Quote gjerne både spørsmålet ditt og svaret mitt så det blir litt mer oversiktelig.

 

Ser at du igjen avslutter med å snakke varmt om knivstikking osv. ikke være redd, vi har nokk fått det med oss.

 

Du nevnte det så da nevner jeg det og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

logikken er jo helt feil fordi, som andre har sagt, man kan legitimere veldig mye med den uten at det fremstår som særlig fornuftig. Dagens jøder kan drepe dagens tyskere, dagens kvinner kan gå mot menn fordi andre kvinner for lenge siden ikke hadde stemmerett og ble brendt som hekser, osv.

 

Hva med å holde seg til tema!?

 

I tilleg kan man jo spørre seg, har noen noensinne opplevd elever som oppriktig mener at de skal forakte lærerne fordi helt andre lærere for lenge siden var slemme mot helt andre elever. Jeg tror det er en forklaring på vold mot lærere du vil få store problemer med å underbygge, da med mer enn at du sier at det er sånn. Legger også merke til at du på forrige side lot som du ikke hadde kommet med noen slik påstand.

 

Hvor later jeg som det?

 

Holde seg til tema? Jeg forklarer deg hvorfor logikken din ikke fungerer og foreslår at du kommer med noen kilder på at elever er slemme mot lærerne fordi andre lærere for lenge siden var slemme mot andre elever. Dette er såklaet innenfor tema. Også å sammenligne med lignende situasjoner. På forrige side later du som det, har til og med svart på det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Holde seg til tema? Jeg forklarer deg hvorfor logikken din ikke fungerer og foreslår at du kommer med noen kilder på at elever er slemme mot lærerne fordi andre lærere for lenge siden var slemme mot andre elever. Dette er såklaet innenfor tema. Også å sammenligne med lignende situasjoner. På forrige side later du som det, har til og med svart på det

 

Nei, du har ikke forklart noe som helst. Det er forøvrig heller ikke slik at noe automatisk er riktig selvom du prøver å forklare. Grunnen til at sammenligningene og eksemplene dine er ubrukelige er fordi ingen ting av det har noe å gjøre med dette temaet.

Lenke til kommentar

Greit om jeg banker deg opp en dag, Glimti? Jeg er sikker på at noen i ditt slektstre har gjort noe mot noen i mitt slektstre, som jeg kan bruke som unnskyldning.

 

Greit at jeg stikker deg ned? Akkurat samme lavnivå at et innlegg. La oss holde oss til tema.

Mener du det er det, på grunn av det ovennevnte?

 

Jeg er lei av å holde på slik. Jeg sammenligner logikken du bruker for å rettferdiggjøre vold mot uskyldige i skolesammenheng, med andre sammenhenger for å se hvor idiotisk logikken er og hvorfor den er ugyldig. Fungerer logikken må du nødvendigvis svare ja på spørsmålet om jeg har full rett til å banke deg opp, eller spytte på deg for den del. Som jeg har nevnt tidligere så gidder jeg ikke å diskutere med deg dersom du ikke engang prøver å forstå hva jeg skriver, og skriver at vi skal holde oss til tema når det blir for vanskelig. Det er å holde lavt nivå, så jeg ber om at du skjerper deg og prøver å heve debattnivået.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Holde seg til tema? Jeg forklarer deg hvorfor logikken din ikke fungerer og foreslår at du kommer med noen kilder på at elever er slemme mot lærerne fordi andre lærere for lenge siden var slemme mot andre elever. Dette er såklaet innenfor tema. Også å sammenligne med lignende situasjoner. På forrige side later du som det, har til og med svart på det

 

Nei, du har ikke forklart noe som helst. Det er forøvrig heller ikke slik at noe automatisk er riktig selvom du prøver å forklare. Grunnen til at sammenligningene og eksemplene dine er ubrukelige er fordi ingen ting av det har noe å gjøre med dette temaet.

 

Nå synes jeg du er veldig vanskelig Glimti. Jeg har forklart sammenligningen min og mener den er relevant fordi det er snakk om tilsvarende eksempler på urettferdighet som de tidligere skoleelever har opplevd. Derfor må nødvendigvis logikken om hevn være overførbar til disse eksemplene, ellers er det kun prinsippløse utsagn fra din side.

 

Om dagens skoleelev kan hevne seg på dagens lærere for noe lærere for lenge siden gjorde mot helt andre skoleelever, hvofor er det da galt om dagens nordmenn hevner seg på dagens tyskere for noe tyskerne gjorde i 1940?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svar til Glimtis lengre innlegg:

 

Jeg ser at du fortsatt hevder at dagens elevers vold mot lærere bla. er en hevn mot tidligere lærere for deres vold mot helt andre elever for lenge siden. Siden dette er noe jeg tror de fleste har veldig vanskelig for å tro og som jeg ikke kan huske å ha opplevd noen skoleelev påstå før forventer jeg at du har gode kilder og begrunnelser for hvorfor dette skulle være tilfelle?

 

Legg forøvrig merke til følgende, deg i går:"Og nei, jeg har ikke sagt at det er årsaken."

Svaret til dette::"Herzeleid:""mener du på ramme alvor at dagens lærere møter så mye motstand som en hevn for volden andre lærere for lenge siden brukte mot andre elever for like lenge siden?"

Glimti: "Jepp og det har de bare godt av!" "

 

Ser at du spør om jeg ikke har hørt om uttrykket å pine og plage osv. Hvorfor det? Det var ganske enkelt ett sitat fra deg som svar på at du så ut til å nekte for å ha karakterisert oss for å være onde. Forøvrig er det en enorm stråmann men det tror jeg de fleste ser.

 

Forøvrig synes jeg følgende utsagn fra deg anngående lærerne virkemidler for å holde ro på klassen sier det meste:"Jeg har uansett ikke tenkt så mye over det da jeg gir jamt faen og aldri kommer til å jobbe med skole uansett".

Ja, jeg ser du reflekterer litt rundt dette, men du sitter altså og fordømmer hele dagens skolesystem og alle forsøk fra lærere på å opprettholde orden samtidig som du sier at du ikke aner hvordan det skulle foregått i ditt system. Da kan du snakke så mye om drikke og gode stoler du vil, men om du ikke aner hvordan lærerne skal drive skolene osv. og ikke er interesert i å presentere ett alternativ blir det fort veldig uinteresangt. Å se at du etter flere sider med voldsforherligelse og historier fra din skoletid innrømmer å ikke ha noe alternativ, og faktisk drite i det sier sitt. At man skal bygge mange ekstra klasserom (antagelig mange ganger det man har i dag) for å kunne rømme klasserommet når noen bråker regner jeg med at du selv ser er helt vilt?

 

Oppfølgingen jeg mener elevene bør få vil bla. være rådgivning og kontakt med psykolog. Når en elev sitter med våte fantasier om å stikke ned lærere og har ett voldsomt behov for å utbasunere sin glede over skade på lærere sier det noe om at vedkommende ikke har det særlig godt med seg selv, og antagelig sliter veldig hjemme. Antagelig bør i mange tilfeller barnevernet kobles inn da slike barn gjerne er blitt forsømt og trenger mye hjelp. Undervisning med bare en lærer kan også være ett alternativ men det viktigste, tror jeg, er å ta tak i de problemene som gjør at eleven har det så vondt. Ressursene må da selvfølgelig økes til både barnepsykologer og barnevern men jeg tror dette vil kunne lønne seg på sikt da man unngår at elevene faller utenfor og ender opp bitre og triste uten å bidra til samfunnet.

 

Jeg ser du hevder å ha skrevet mye om hva som bør kuttes men der kan jeg ikke komme på å ha sett noe konkret. At du beskylder meg for å være vanskelig faller ganske enkelt på sin egen urimelighet. Jeg har fulgt opp alle dine innlegg til meg og fulgt med på det du skriver, jeg har ikke stukket av fra diskusjoner eller unnlatt å svare på vanskelige spørsmål. Jeg har sett deg ønske å kutte "bullshit" og ha mindre dybde men jeg savner å få vite akuratt hva du vil fjerne. Fortell.

 

Du påstår at du ikke går rundt spørsmålet om seksåringen vet bedre enn foreldrene så da spør jeg deg( enda en gang) vet seksåringen bedre hva som er best for han enn foreldrene? Ja eller nei.

 

Tredje siste avsnittet ditt ser du ut til å ha misforstått så jeg skal prøve å forklare bedre. Om elever skal kunne la være å komme på skolen om de ikke vil, hvor skal de da gjøre av seg? Skal man bruke tvang til å holde dem på SFO, skal man tvinge dem til å holde seg hjemme eller under oppsyn eller skal man la dem reke fritt der de vil slik at de potensielt ender opp i trafikken? Kun sistnevnte er uten tvang.

 

 

Du skrev følgende:"Det du skriver om at man ikke kan fungere i demokrati eller samfunn uten skole får du jo et klart svar på når jeg skriver at du ikke kan tvinge noen til å leve i systemet eller ikke." Jeg tolket det dithen at man dermed ikke skal få delta i demokratiet om man ikke har ett minimum av folkeskolen. Dette skrev du var en feil tolkning. Hva var det da du mente?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mener du det er det, på grunn av det ovennevnte?

 

Jeg er lei av å holde på slik. Jeg sammenligner logikken du bruker for å rettferdiggjøre vold mot uskyldige i skolesammenheng, med andre sammenhenger for å se hvor idiotisk logikken er og hvorfor den er ugyldig. Fungerer logikken må du nødvendigvis svare ja på spørsmålet om jeg har full rett til å banke deg opp, eller spytte på deg for den del. Som jeg har nevnt tidligere så gidder jeg ikke å diskutere med deg dersom du ikke engang prøver å forstå hva jeg skriver, og skriver at vi skal holde oss til tema når det blir for vanskelig. Det er å holde lavt nivå, så jeg ber om at du skjerper deg og prøver å heve debattnivået.

 

Begynn med å skjerpe deg selv for å heve nivået! "Ikke prøver å forstå"... "Blir for vanskelig"... :roll: Disse skriveriene dine hever nivået på hvilken måte?

 

Jeg har svar at sammenligningene deres ikke kan brukes enten det dreier seg om hasjrøyking eller barn som leker i trafikken. Ingen av dere har gjort et forsøk på å forklare hvorfor dere mener at disse sammenligningene kan brukes. Og inntil dere har gjort det regner jeg det for å være en total avsporing av tema. Hvorfor kan vi ikke holde oss til skole og forholdet mellom lærere og elever som er tema her foresten?

Lenke til kommentar

Nå synes jeg du er veldig vanskelig Glimti. Jeg har forklart sammenligningen min og mener den er relevant fordi det er snakk om tilsvarende eksempler på urettferdighet som de tidligere skoleelever har opplevd. Derfor må nødvendigvis logikken om hevn være overførbar til disse eksemplene, ellers er det kun prinsippløse utsagn fra din side.

 

Nei, det er du som er vanskelig. Ser du hvirkelig ikke at man ikke kan sammenligne barn eller tennåringer som ikke møter opp på skloen med småbarn som leker i trafikken? Du kommer med en sammenligning hvor situasjonen er livsfarlig.

 

Om dagens skoleelev kan hevne seg på dagens lærere for noe lærere for lenge siden gjorde mot helt andre skoleelever, hvofor er det da galt om dagens nordmenn hevner seg på dagens tyskere for noe tyskerne gjorde i 1940?

 

Det er også et håpløst eksempel. Vil du sammenligne uroligheter og vold på skolen med en verdenskrig? Hvor er logikken?

 

Når det gjelder eksemplet ditt ble uansett Nazi-Tyskland beseiret akkurat som resten av Aksemaktene og tyskerne er ikke våre fiender lenger så det er ingen grunn til å angripe dem. Men siden du nevner krigen så husk at nordmenn samt andre folkeslag gjorde motstand mot den aggrsive parten som trodde de automatisk kunne bestemme... ;)

Lenke til kommentar

Lærerne gjør veldig mye di også i tillegg til at elevene regner matte og gjør oppgaver hele dagen fra halv ni til to eller hva tiden er nå.

Lærerne har faktisk en glede av og lære bort ting! Lære barn rett og galt,og å regne og ting di faktisk får bruk for i fremtiden. Som min sønn vil få bruk for å alle andre barn! Di ser en glede i å lære bort,også skal vi (jeg var en sånn møkkaeleve) ta ifra lærerne den gleden ved og lære bort? Etter å ha blitt en go del år eldre ser jeg at jeg ikke er stolt av det i det hele tatt og angrer,men det nytter ikke det heller for en får ikke gjort det om. Men uansett syns jeg lærerne gjør en storartet jobb..

Når dem har sommerferie,så drar dem faktisk innom skolen og har møter og legger opp planen for høsthalvåret i sin egen ferie!? Når dem egentlig burde slappe av å hente seg inn så dem er klare igjen. Det er det stor respekt av!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en nødvendig sidediskusjon. Vi diskuterer her grunnlaget elever har for å utøve vold mot lærere. Jeg synes herzeleid formulerte det godt om hvorfor jeg sammenligner: «Derfor må nødvendigvis logikken om hevn være overførbar til disse eksemplene, ellers er det kun prinsippløse utsagn fra din side.»

 

Dersom du ikke mener det er så vanskelig, hvorfor unngår du spørsmål? Jeg ser at du lot være å svare på første spørsmål i innlegget. I stedet for å diskutere, lar du være å svare og kaller det avsporing og off topic. Du kan ikke nekte for å ha gjort dette, det var akkurat dette du gjorde da du svarte på mitt siste innlegg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det er også et håpløst eksempel. Vil du sammenligne uroligheter og vold på skolen med en verdenskrig? Hvor er logikken?

 

Når det gjelder eksemplet ditt ble uansett Nazi-Tyskland beseiret akkurat som resten av Aksemaktene og tyskerne er ikke våre fiender lenger så det er ingen grunn til å angripe dem. Men siden du nevner krigen så husk at nordmenn samt andre folkeslag gjorde motstand mot den aggrsive parten som trodde de automatisk kunne bestemme... ;)

Det er samme logikken som du bruker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå synes jeg du er veldig vanskelig Glimti. Jeg har forklart sammenligningen min og mener den er relevant fordi det er snakk om tilsvarende eksempler på urettferdighet som de tidligere skoleelever har opplevd. Derfor må nødvendigvis logikken om hevn være overførbar til disse eksemplene, ellers er det kun prinsippløse utsagn fra din side.

 

Nei, det er du som er vanskelig. Ser du hvirkelig ikke at man ikke kan sammenligne barn eller tennåringer som ikke møter opp på skloen med småbarn som leker i trafikken? Du kommer med en sammenligning hvor situasjonen er livsfarlig.

 

Om dagens skoleelev kan hevne seg på dagens lærere for noe lærere for lenge siden gjorde mot helt andre skoleelever, hvofor er det da galt om dagens nordmenn hevner seg på dagens tyskere for noe tyskerne gjorde i 1940?

 

Det er også et håpløst eksempel. Vil du sammenligne uroligheter og vold på skolen med en verdenskrig? Hvor er logikken?

 

Når det gjelder eksemplet ditt ble uansett Nazi-Tyskland beseiret akkurat som resten av Aksemaktene og tyskerne er ikke våre fiender lenger så det er ingen grunn til å angripe dem. Men siden du nevner krigen så husk at nordmenn samt andre folkeslag gjorde motstand mot den aggrsive parten som trodde de automatisk kunne bestemme... ;)

 

Nå ser jeg at du bommer i første avsnittet ditt og svarer på en annen sammenligning enn den jeg snakker om. Der er sammenligningen med andre grupper som har opplevd urettferdighet tidligere høyst relevant fordi du mener det er rett og rimelig at dagens elever bruker vold mot lærere fordi andre lærere for lenge siden var slemme mot andre elever for like lenge siden. Da er det like rett og rimelig at andre som har opplevd tilsvarende urettferdighet fra andre grupper kan bruke samme logikk. Ellers er det en veldig prinsippløshet fra din side om du mener at prinsippet er gjeldende så lenge det støtter ditt argument for så å ikke gjelde i andre sammenhenger. Du spør igjen etter logikken bak sammenligningen og jeg mistenker deg for å gjøre deg vanskelig, fordi du formulerer det som om du ikke har fått det inn med teskje veldig mange ganger. Således har du nå flere ganger fått det siste avsnittet ditt besvart.

 

"Ser du hvirkelig ikke at man ikke kan sammenligne barn eller tennåringer som ikke møter opp på skloen med småbarn som leker i trafikken?" Dett er enten en forferdelig stråmann eller så bommer du voldsomt. Jeg tror, om du leser om igjen og mitt forrige innlegg, at du vil forstå det. Men mulig det blir litt uklart når man må hente frem ting som ble postet for to måneder siden. Tror det skal være ganske greit formulert i forrige innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom du har glemt det, sa du deg enig i følgende:

 

Slik jeg har forstått, mener du at elever i dag har full rett til å spytte på, slenge dritt til og utøve vold mot lærere. Dette av den enkle grunn at lærere før i tiden behandlet elever dårlig. Rett meg dersom jeg tar feil.

 

Dette kan oversettes til «Personer av gruppe A har full rett til å spytte på og utøve vold mot hvem som helst i gruppe B, fordi noen i gruppe B har gjort liknende handlinger mot noen i gruppe A».

 

Derfor er nazi-sammenligningen klar, det er bare å bytte ut gruppe A med nordmenn og gruppe B med tyskere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha! Du har ingen kredibilitet. :) Si meg hvilket arbeid og innsats elever gjør på skolen, så skal jeg si hvilke arbeidsoppgaver en lærer har. Så kan vi sammenligne.

 

Haha ja... :roll:

 

Ja, la oss nå se... Hvem er det som må skrive, regne, telle, lese osv. i time etter time? Hvem er det som får oppgaver å løse i hver eneste time og som får arbeid å gjøre hjemme i tillegg? Er det elevene eller lærerne?

 

Dette er oppgaver både elever og lærer får. Læreren skal løse de samme oppgavene som elevene må gjøre, i tillegg til at læreren må ha en så dyp forståelse over oppgavene at han kan gå rundt å hjelpe elevene når de forsøker seg på oppgavene. Læreren må lese hele boken elevene skal bruke i undervisningen. Faktisk må læreren lese flere aktuelle bøker, for å finne den som best beskriver faget, og tredjeparts-informasjon. Bare de færreste elever i det hele tatt leser halve boken.

 

Læreren må forberede timen, læreren må rette alle oppgaver. Læreren må i hensyn gjøre like mye arbeid som en elev, multiplisert med antall elever. Du har så liten kunnskap om lærerens oppgaver, at det virker som at du enda hører til på barneskolen. Kan det stemme?

 

Det var forresten noen på dete forumet (tror det var Pokey?) som hadde en ganske sannferdig signatur: "Når noen sammenligner det du sier med noe helt idiotisk, er det for å få frem hvor idiotisk det du hevder er."

 

Fritt sitert, selvfølgelig, men kanskje noe du burde vurdere å ta til deg.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

1 Tenk hvordan kvinner ble behandlet av menn før i tiden. Ifølge din logikk burde kvinner få lov til å spytte på menn i dag?

2 Ja, lærerne er fantastiske som orker å gå på skolen hver dag og lære bort stoff til små drittunger som er frekke og ikke vil lære.

3 Nei, det er ikke slik verden fungerer. Må alle du møter vise deg at de fortjener respekt for ikke å bli spyttet på?

 

1) Ikke nødvendigvis. Hva tenker du på egentlig? At det var dem som måtte alt husarbeidet?

 

2) Nei, de er maktsyke idioter som tror de automatisk kan få autoritet og respekt fra folk som er tvunget et sted de hater å være!

 

3) Nei. Og det var heller ikke det jeg sa.

 

1 Du skrev "Tenk på hva skolen kunne begå av fysisk avstraffelse av elever før i tiden." Du rettferdiggjorde altså hvorfor elever bør kunne bruke fysisk vold og krenkelse mot lærere fordi lærere krenket og brukte fysiske metoder mot elever før. Min sammenligning viste hvordan verden ville fungert om alle hadde tenkt på samme hevngjerrige måte som deg.

 

2 Jeg går på vg1 og har aldri vært med på noe slikt i mitt snart 11 år lange skoleliv med haugevis av forskjellige lærere. Vi har byttet på lærere omtrent hvert til annenhvert år. Mine lærere har alltid vært til hjelp og aldri hatt behov for å vise sin autoritet og makt med mindre det har vært for elevenes beste. Lærerrasist??

 

3 Jo, det var det du skrev: "Vil lærerne ha autoritet og respekt får de først gjøre seg fortjent til det". Så det jeg skrev får stå.

Lenke til kommentar

Ungt par etterforskes for å ha drept sin egen lærer:

 

http://www.dagbladet.no/2011/04/06/nyheter/drap/utenriks/sverige/16088018/

 

Blir en spennende sak å følge med på. Mon tro om denne læreren kan ha plaget dette paret på noen måte siden han menete at han hadde makt over dem. Eller om det kan være noe annen grunn.

 

Blir uansett spennende å se.

Endret av Glimti
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...