Gå til innhold

Jobb med høy lønn!


j0rgen^^

Anbefalte innlegg

Ser tidlig i tråden at folk sier leger tjener over en mill. De som jobber i det private gjør nok dette, men offentlig ansatte (sykehusleger) tjener ikke så godt. De har nok en lønn på rundt 800.000kr i året før skatt (overlegestilling).

Tja. Er du villig til å jobbe mye som fastlege er det jo bare å få deg ei helt latterlig svær liste. Nok av fastleger som tjener mange millioner fordi de har 2000 på lista si.

Tja, i byer har de aller fleste 2000 på lista si. Jeg vet det fordi jeg nettopp skifta fastlege og fikk da opp navn og hvor mange de hadde ansvar for. Var bare et fåtall som ikke hadde fullt(2000).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hvilke jobber tnener du fett på, tenker på 1 mill+? Hvor lang utdanning har ikke noe å si.

 

TAKK!

start for deg selv, er ikke sjangs på noe annet vis å ha 1 mill+ i årslønn, men hvem vil tjene så mye?? er det ikke bedre å ha et respektabelt yrke som ingeniør og tjene 6-700 000???

Det finnes mange måter å tjene godt opp i det syvsifrede uten å drive egen sjappe.

Lenke til kommentar

Hei, hvilke jobber tnener du fett på, tenker på 1 mill+? Hvor lang utdanning har ikke noe å si.

 

TAKK!

start for deg selv, er ikke sjangs på noe annet vis å ha 1 mill+ i årslønn, men hvem vil tjene så mye?? er det ikke bedre å ha et respektabelt yrke som ingeniør og tjene 6-700 000???

 

Som nevnt er det mange sjangser for å tjene over dette uten å å drive for seg selv. Et eksempel er som tidligere nevnt, Flygeledere. Har sett disse tjene helt opptil 1,2 mill i året, ikke verst til å være et yrke med 2 års utdanning. Piloter kan også tjene samme, men det krever mye mer av deg og koster deg itilegg enormt mye penger hvis du ikke gjør det igjennom f.eks forsvaret.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Vel, tar man gjennomsnittslønnen for aktive bloggere, som kanskje ligger på 50 kroner i måneden i Adsense-inntekter, så er ikke blogging noen gullgruve. Man finner folk som tjener mange penger innenfor alle yrker, det er ikke dermed sagt at yrket er godt betalt.

Lenke til kommentar

Bil med kontanter er null stress. Min far selger og kjøper biler hele tiden, det hender ofte at det kommer folk med opptil 100000 kr i kontakter og kjøper, vil anta at det samme gjelder båt.

 

Bolig og hytte er nok litt værre ja.

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg blir litt iritert,det fins mange jobber på norsjøen og man tjener ikke likt på alle,faren min jobber her og ar en lønn på rundt 1 200 000 kr i året.her er noen andre eksemler fra norsjøen.

 

Stilasbyggere:300 000

Prosessopperatør:900 000

brønnoperatør:600 000

kranopperatør:1 200 000

vekter:400 000

ingeniør:500 000

helikopterpilot:1 000 000

Lenke til kommentar

Jeg blir litt iritert,det fins mange jobber på norsjøen og man tjener ikke likt på alle,faren min jobber her og ar en lønn på rundt 1 200 000 kr i året.her er noen andre eksemler fra norsjøen.

 

Stilasbyggere:300 000

Prosessopperatør:900 000

brønnoperatør:600 000

kranopperatør:1 200 000

vekter:400 000

ingeniør:500 000

helikopterpilot:1 000 000

 

En ingeniør som får 500000kr på plattform?? det var da veldig lite....

Lenke til kommentar

Assistentleger i offentlige norske sykehus tjener ca 60.000kr i måneden (uten overtid) så det blir 700.000 i året. Og som kjent er jo assistentlege det laveste nivået på leger.

 

Så noen personer tjener 700.000kr i året. Og noen 375.000kr.

 

Skattetrykket på 700.000 ligger ca på 45%

mens for 375.000kr er det ca 30% (snakker ikke om marginalskatt her)

 

Så tenker du netto er det mindre forskjell mellom lønnsinntektene.

For ikke å snakke om at ytelsene til nav stopper ved 6g (475.000kr) og det er også ca her toppskatten begynner å virke. Så for hver krone over 500.000 brutto du tjener så blir du ganske godt straffet av staten. For ikke å nevne at bidragsytelser til tidligere samboer øker med lønnen din og at jo mer du tjener jo mer taper du relativt ved en skillsmisse.

 

Å være lege innebærer jo veldig ofte kvelds- og nattarbeid (ja også for fastleger som må gå i tvungen turnus på legevakten). I tillegg til at leger sin jobb innebærer å behandle og diagnostisere sykdommer/skader/symptomer hver dag. Etter 9 års utdannelse (grunn og spesialisering) så er det jo ikke digg å sitte igjen med et massivt studielån på over 1 million, jobbe natt med personer som sliter med psykiske symptomer eller urologiske problemer. Det er mye dritt.

Lenke til kommentar

Assistentleger i offentlige norske sykehus tjener ca 60.000kr i måneden (uten overtid) så det blir 700.000 i året. Og som kjent er jo assistentlege det laveste nivået på leger.

 

Så noen personer tjener 700.000kr i året. Og noen 375.000kr.

 

Skattetrykket på 700.000 ligger ca på 45%

mens for 375.000kr er det ca 30% (snakker ikke om marginalskatt her)

 

Så tenker du netto er det mindre forskjell mellom lønnsinntektene.

For ikke å snakke om at ytelsene til nav stopper ved 6g (475.000kr) og det er også ca her toppskatten begynner å virke. Så for hver krone over 500.000 brutto du tjener så blir du ganske godt straffet av staten. For ikke å nevne at bidragsytelser til tidligere samboer øker med lønnen din og at jo mer du tjener jo mer taper du relativt ved en skillsmisse.

 

Å være lege innebærer jo veldig ofte kvelds- og nattarbeid (ja også for fastleger som må gå i tvungen turnus på legevakten). I tillegg til at leger sin jobb innebærer å behandle og diagnostisere sykdommer/skader/symptomer hver dag. Etter 9 års utdannelse (grunn og spesialisering) så er det jo ikke digg å sitte igjen med et massivt studielån på over 1 million, jobbe natt med personer som sliter med psykiske symptomer eller urologiske problemer. Det er mye dritt.

 

Skattetrykket er ikke 45% på 700K, mye lavere enn det med alle fradrag og slikt. Spørs jo litt på lån og renter, men blir lavere enn det.

 

Jeg begynte i ny jobb i juni og rakk å sope inn nesten 400K, når skatteoppgjøret kom i år endte jeg opp med 28,5% i skatt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...