Gå til innhold

Jobb med høy lønn!


j0rgen^^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du jobber innen finans, og gjør noen vellykede investeringer/analyser kan bonusene fort komme opp i 1m+.

 

Du kan bli advokat og deretter partner i et velfungerende selskap.

 

Lege.

 

Mange, mange flere. Men man har ikke alltid en helt konkret tittel når man ikke jobber i kommunen. Og det er meget sjelden du tjener mye penger i kommunen ..

Lenke til kommentar
Om du jobber innen finans, og gjør noen vellykede investeringer/analyser kan bonusene fort komme opp i 1m+.

 

Du kan bli advokat og deretter partner i et velfungerende selskap.

 

Lege.

 

Mange, mange flere. Men man har ikke alltid en helt konkret tittel når man ikke jobber i kommunen. Og det er meget sjelden du tjener mye penger i kommunen ..

Hvor mye tjener i gjennomsnitt en lege?

Lenke til kommentar
Om du jobber innen finans, og gjør noen vellykede investeringer/analyser kan bonusene fort komme opp i 1m+.

 

Du kan bli advokat og deretter partner i et velfungerende selskap.

 

Lege.

 

Mange, mange flere. Men man har ikke alltid en helt konkret tittel når man ikke jobber i kommunen. Og det er meget sjelden du tjener mye penger i kommunen ..

Hvor mye tjener i gjennomsnitt en lege?

Mener det sto i VG for en liten stund siden at norske leger tjente over 900 000 i året, i gjennomsnitt.

Lenke til kommentar
Om du jobber innen finans, og gjør noen vellykede investeringer/analyser kan bonusene fort komme opp i 1m+.

 

Du kan bli advokat og deretter partner i et velfungerende selskap.

 

Lege.

 

Mange, mange flere. Men man har ikke alltid en helt konkret tittel når man ikke jobber i kommunen. Og det er meget sjelden du tjener mye penger i kommunen ..

Hvor mye tjener i gjennomsnitt en lege?

Mener det sto i VG for en liten stund siden at norske leger tjente over 900 000 i året, i gjennomsnitt.

 

Om du vet om en lege som har jobbet i noen år, finn ut hva han tjener ;)

Sikkert en del mer enn 900.000

 

Og så må ikke du glemme at for å bli lege trenger du 9 år utdanning, og 6 i snitt.

Lenke til kommentar
Pilot.

 

Men som sagt, velg et yrke du liker! Ikke tenk på pengene.

Vet det er viktig å velge et yrke man liker, istedet for å tenke på pengene. Vil bare vite om noen jobber som man tjener bra på, og kanskje det er noen av de som jeg kunne tenke meg og jobbe med når den tid kommer.

Btw; har du peiling på hva en pilot tjener?

Lenke til kommentar
Og så må ikke du glemme at for å bli lege trenger du 9 år utdanning, og 6 i snitt.

6 i snitt? Så høyt??

 

I fjor kom den siste inn på legestudie med 5.32 i snitt og 4 realfagspoeng (i Tromsø), og selv om det skulle gå litt opp i år trenger man definitivt ikke "6 i snitt" for å bli lege. Ikke minst tar mange medisinutdannelsen i utlandet.

Lenke til kommentar
Og så må ikke du glemme at for å bli lege trenger du 9 år utdanning, og 6 i snitt.

6 i snitt? Så høyt??

 

I fjor kom den siste inn på legestudie med 5.32 i snitt og 4 realfagspoeng (i Tromsø), og selv om det skulle gå litt opp i år trenger man definitivt ikke "6 i snitt" for å bli lege. Ikke minst tar mange medisinutdannelsen i utlandet.

 

Får håpe du tuller?

Har lenge hatt lyst til å blitt lege, men ettersom jeg fant ut at du måtte ha 6 i snitt, ga jeg opp. Jeg ligger nå på 4.8 eller noe.

Lenke til kommentar
Har lenge hatt lyst til å blitt lege, men ettersom jeg fant ut at du måtte ha 6 i snitt

 

Myte.

 

Edit: Hvis du forbedrer karakterene dine etter VGS er det nærmere sannheten. Da må du ha veldig tett opp mot 6 i snitt, realfagspoeng og alderspoeng/militærpoeng/poeng fra høyere utdanning.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...