Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

 

Mange av historiene dine virker så utrolige at jeg ikke kan hjelpe for å lure på om du finner dem på for å få pluss. Jeg bare klarer ikke å tro på at folk kan være rare som i historiene dine. :p

 

Misforstå meg rett, jeg anklager deg ikke for noe. De er bare så merkelige.

 

 

Ser den. Har nok opplevd over snittet med rare kunder. Enten det, eller så bor jeg i en av Norges rareste byer (Stavanger) :p

Kan jo legge til at vi driver butikk i et belastet miljø. Tyveri forekommer nesten daglig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det hvis man har bodd et år i en leilighet og ikke betaler lisens og det henger en antenne ute? kan de mistenke att jeg har hatt TV fra jeg flytta inn? Jeg har ikke fått noen på døra enda, men kan jeg risikere å måtte betale fra da jeg flytta inn, som var for et år siden?

Lisensen følger eieren av TVen, ikke adressen du bor på. Om dere er fire stk som flytter sammen og alle har hver sin TV fra før må alle fire fortsatt betale lisens hver for seg.

 

Jeg bare klarer ikke å tro på at folk kan være rare som i historiene dine. :p

Tro meg, folk er enda rarere. :p Har nok mange historier jeg kunne fortalt, men du ville neppe trodd meg. :p Men de sier jo at et bilde sier mer enn tusen ord, så...

 

http://www.seenox.org/urban-legends-that-actually-exist/

Lenke til kommentar

En kvinnelig stamkunde har tydeligvis pådratt seg hjerneslag. Det rare er at det ikke virker som hun vet det selv, ettersom jeg hadde denne samtalen med henne idag.

 

Hun: "Hei"

Jeg: "Heisann"

Hun: "Kan vann dra fisk på brød med komfyren?"

Jeg: "Eeeeeeeeh, beklager?"

Hun: "Spiker i skapet, vet du!"

Jeg: "Hva er det du trener spesifikt? Er det noe til kjøkkenet?"

Hun: "Neeeeeeeeei, kan du ingenting du!!!"

Jeg: "Prøv en gang til!!"

Hun: "Sånn ting som du damper med øredobbene til den løfter ferja!"

 

Har aldri hatt en så merkelig samtale i mitt liv. Måtte ta en fem minutter på bakrommet etterpå :D

 

 

Høres ut som hun er en diabetiker som har føling eller noen som har fått slag - kan hende du bude spurt om alt var greit?

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Høres ut som hun er en diabetiker som har føling eller noen som har fått slag - kan hende du bude spurt om alt var greit?

 

 

Fullt mulig. Er ingen lege, dog skal hun ha fortalt en kollega av meg at hun har fått hjerneslag. Tørr derfor påstå at det er hennes diagnose.

Sånn ellers så spurte jeg henne første dagen hun kom inn med talefeilen om alt gikk greit.

 

Fikk til svar: "Jaaada, grønne salamandere!"

 

 

Det var en vits, men hun sa jada.

 

Lenke til kommentar

Kunde i billettluken i dag:

 

Meg: Hvor gammel er du?

Kunde: Jeg er 20, men jeg tror jeg er student fremdeles...

Meg: Ja, det må du nesten vite selv.

 

20 år er da litt tidlig å begynne sånn. :p

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunde i billettluken i dag:

 

Meg: Hvor gammel er du?

Kunde: Jeg er 20, men jeg tror jeg er student fremdeles...

Meg: Ja, det må du nesten vite selv.

 

20 år er da litt tidlig å begynne sånn. :p

 

What the hell? Jeg er snart 22 og fremdeles student og er en av de yngste i klassen min.

Lenke til kommentar

Hadde et godt rasshøl innom butikken forleden dag som syntes det var helt akseptabelt å sette beinkrok på en annen kunde. Fikk ikke med meg hele foranledningen til hva som skjedde. Men hva faen, en gubbe godt oppi 50-årene bør holde seg for god til å gjøre noe sånt uansett årsak. Endte opp med at jeg ba begge to om å forlate butikken.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke så morsomt egentlig, men driver og soter biler og fikk akkurat melding av en fyr som har fått sotet bilen sin hos meg, som sier at sidevinduet begynte å pelle av. Greit nok det, men så sier han plutselig han har allerede tatt det helt av, og at det begynte veeeldig sakte en måned siden. Jeg hadde fikset det hadde jeg sett det er min feil og/eller det var enkelt og ikke trenges å byttes ut, men hvordan skal jeg se hva som har skjedd hvis han bare drar det av? Sa til han han burde sagt ifra tidligere så vi kunne fikset det med en gang istedenfor en måned senere... samtidig sier han plutselig jeg forsatt må ta frontruten på nytt, da jeg tydeligvis "lovte" han dette. (???) når jeg sa jeg ikke kan ta frontruta fint ihvertfall, så kunne ta den gratis, og fikk til svar det var greit for var kun midlertidlig og han skulle fikse det i Polen... wow.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chat mellom meg og kundeveileder i et selskap, alltids koselig med hyggelige og hjelpsomme folk.

 

Jeg måtte le litt da han/hun skrev: "I fix." Litt morro må man ha det på jobb også, hehe. Navn og slikt er redigert.

 

 

Kundeveileder
Hei Gnålern , hva kan jeg hjelpe deg med?

Gnålern
Hei.
Jeg har prøvd i endre aktiveringsdatoen på mitt nye simkort til den 13.03 fra 19.3. Men når jeg trykker på knappen "Endre" så skjer det ingen ting. Og jeg har klart å rota bort det gamle simkortet, og jeg får ikke brukt mobilen.

Kundeveileder
Jeg kan godt endre det herfra om du ønsker dette?

Gnålern
Gjerne det. :)

Kundeveileder
Vil du ha det aktivert nå, eller i morgen? :)

Gnålern
Gjerne nå, hvis det er mulig. :)

Kundeveileder
I fix.
Bare skru telefonen av og på om 10 minutter, så er den klar til bruk :)

Gnålern
Tusen takk! :D

Kundeveileder
Bare hyggelig. Er det noe mer jeg kan bistå med eller har du fått svar på alt du lurte på? :)

Gnålern
Det var alt jeg lurte på. Da får folk tak i meg igjen. :)

Kundeveileder
Det er godt! ha en fin kveld :)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Her er ett godt utvalg av kunder jeg møter på daglig.. :)

  1. De som kommer litt forvirret inn slenger en hånd i bordet og krever at vi skal fikse ett produktet de har klart å ødelegge før vi etter litt om og men finner ut at det er kjøpt hos en helt annen butikk..
  2. De som det lukter så kraftig av at man er usikker på om de vil huske at de leverte fra seg produktet på service.
  3. De med forskring som får alltid avslag fra forsikringsselskapet gang på gang da de forteller forsikringselskapet at de ikke gjorde noe galt eller at det IKKE har vært noe uhell og mener det er en helt klart er en reklamasjonsak.
  4. De som drar frem mobilen eller åpner laptopen på skranken og bruker en halvtime på å forklare problemet, uten at verken de eller vi finner noe problem..
  5. De som kaster den 2 dager gamle PCn i skranken så det smeller og forteller at den ikke funker.
  6. De som tror 3. gangs rep på forsikring betyr nytt produkt..
  7. De som har meldt ett produkt stjålet, men blir overasket av at det er hos service hos oss da de ikke husker og ha innlevert det..
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...