Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

:rofl:

 

Jeg kan fortelle en "funfact" om banker mens vi er i gang som jeg hørte fra en bankmann i en tidligere jobb da jeg leverte tepper.

Før var det normalt å la dørene vippes innover ved åpning, dette for at ranere skulle bruke lenger tid på å komme seg ut, dette er dog endret i senere tid da det grunnet brannvern skal være lett å forlate bygningen.

Egentlig rart at det ikke er påbudt. Mange butikker hvor de fortsatt går innover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Norge er vern av gammelt skrot viktigere enn selve livet. Var på visning i et gammelt hus hvor eieren hvis et vindu knuste måtte bestille nytt glass fra et sted i Tyskland som var de eneste som enda laget dem på riktig måte. For ordens skyld er det snakk om helt alminnelige vinduer.

Endret av Isbilen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det var jo egentlig ganske logisk.

Hvorfor? Burde ikke sikkerhet være viktigere? 

 

Da jeg jobbet som nattevakt på et overnattingssted som var vernet, var jeg rett ut engstelig for sikkerheten når det var mange gjester utover kveld/natt. Ved situasjoner hvor man blir nødt til å evakuere, så får folk panikk. Bestandig. At døra både er tung og går innover kommer ikke akkurat som en hjelpende hånd når man prøver å rømme en bygning. =P

In my opinion, så har det ikke  mye å si for kulturminnet sin del hvilken vei døra vender. Akkurat når det gjelder det, så stemmer jeg for at sikkerheten burde gått først. =) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Det var jo egentlig ganske logisk.

Hvorfor? Burde ikke sikkerhet være viktigere?

 

Da jeg jobbet som nattevakt på et overnattingssted som var vernet, var jeg rett ut engstelig for sikkerheten når det var mange gjester utover kveld/natt. Ved situasjoner hvor man blir nødt til å evakuere, så får folk panikk. Bestandig. At døra både er tung og går innover kommer ikke akkurat som en hjelpende hånd når man prøver å rømme en bygning. =P

In my opinion, så har det ikke mye å si for kulturminnet sin del hvilken vei døra vender. Akkurat når det gjelder det, så stemmer jeg for at sikkerheten burde gått først. =)

Tenkte mer på det at det er påbudt på nybygg. Ingen byggeregler har vel tilbakevendende kraft?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle bestille noe fra MPX.no i sted. Det kostet 9600 kroner, og grunnen til at jeg skulle bestille derfra, var fordi alle andre steder var det listet som 12000. Men da jeg hadde lagt det i handlekurven, stod det plutselig "mva 2400". Kan tro jeg fikk sjokk!

 

Er det ikke ulovlig å vise priser uten MVA? Skal ikke det være inkludert ifølge norsk lov om kjøp og salg?

Lenke til kommentar

Hva er egentlig meningen med det? Får de ikke flere kunder av å dekke begge deler istedenfor bare bedriftene?

Bedrifter kjøper gjerne en kasse om gangen, uansett hva det er snakk om. Det blir sikker færre kroner i administrasjon per krone inn med kun bedriftskunder.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...