Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

En kvinnelig kunde kommer inn og skal levere tilbake en trådløs ringeklokke.

 

Kunde: "Jeg vil returnere denne!"

Meg: "Ok, hva er problemet?"

Kunde: "Den lager strøm."

Meg: "Strøm??"

Kunde: "Ja, ringeknappen gir støt!!"

Meg: "På deg?"

Kunde: "Nei, på barna mine. Di sier den gir dem støt."

Meg: "Så når du prøver så får du støt?"

Kunde: "Nei."

 

Undersøker varen ved å trykke flere ganger på selve ringeknappen. Jeg ser det lyser i den når jeg trykker, samt selve knappen er laget av gummi. Nå er jeg ingen ekspert, men noe jeg har lært er at gummi ikke leder strøm.

 

Meg: "Nå har jeg trykket kanskje 50 ganger, og det skjer ingenting annet enn at produktet fungerer. Hva vil du jeg skal gjøre?"

Kunde: "Jeg vil gjerne returnere den!"

Meg: "Jeg kan dessverre ikke ta imot noe som jeg ikke finner en feil på."

Kunde: "JEG SKAL IHVERTFALL IKKE HA NOE SOM KAN SKADE BARNA MINE!!"

 

*Kunde braser ut av butikken*

 

Må ha vært en eller annen luring i gata der som har sagt at ringeklokker kan skade deg eller noe. Makan :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nja, jeg har faktisk fått støt i dusjen (!), så man vet aldri. ;) Jeg tok kontakt med en elektriker for å sjekke hva som skjedde, og ifølge han var det en jordingsfeil et sted. Dusjen er laget av metall, og det leder strøm veldig fint. Det gjør nok vann også, så å få støt i dusjen når man er dekket av vann er jo ikke helt bra... Heldigvis fikk jeg bare et lite støt, men hadde det ikke blitt ordnet kunne det ha gått riktig ille. Strøm bør man nok være rimelig forsiktig med. ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Nja, jeg har faktisk fått støt i dusjen (!), så man vet aldri. ;) Jeg tok kontakt med en elektriker for å sjekke hva som skjedde, og ifølge han var det en jordingsfeil et sted. Dusjen er laget av metall, og det leder strøm veldig fint. Det gjør nok vann også, så å få støt i dusjen når man er dekket av vann er jo ikke helt bra... Heldigvis fikk jeg bare et lite støt, men hadde det ikke blitt ordnet kunne det ha gått riktig ille. Strøm bør man nok være rimelig forsiktig med. ;)

 

Metall leder strøm, men rent vann leder ikke strøm. Og selv om det hadde vært en saltløsning i vannet, er nok ikke strålen kontinuerlig nok til å lede strøm. Så du var nok aldri i noen dødsfare.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nja, jeg har faktisk fått støt i dusjen (!), så man vet aldri. ;) Jeg tok kontakt med en elektriker for å sjekke hva som skjedde, og ifølge han var det en jordingsfeil et sted. Dusjen er laget av metall, og det leder strøm veldig fint. Det gjør nok vann også, så å få støt i dusjen når man er dekket av vann er jo ikke helt bra... Heldigvis fikk jeg bare et lite støt, men hadde det ikke blitt ordnet kunne det ha gått riktig ille. Strøm bør man nok være rimelig forsiktig med. ;)

 

Jeg er gaaaanske sikker på at det er en forskjell på en jordingsfeil i dusjen, og en liten knapp med et AAA-batteri i henhold til hvilken grad det kan gå riktig ille ;)

 

Selvsagt. ;) Bare nevnte at man kan få strøm i seg på de sykeste stedene, og selv om det ikke akkurat er farlig med et AAA-batteri, kan det da være ubehagelig nok. Og selv om knappen i seg selv ikke leder strøm, betyr det ikke at resten av klokken ikke gjør det heller. Og om det var litt strøm i klokken øker det brannfaren, så jeg ville ikke brukt den. Om butikken ikke tok den tilbake ville jeg kastet den.

Lenke til kommentar

Metall leder strøm, men rent vann leder ikke strøm. Og selv om det hadde vært en saltløsning i vannet, er nok ikke strålen kontinuerlig nok til å lede strøm. Så du var nok aldri i noen dødsfare.

 

Og bensin er ikke brannfarlig heller, selv om "alle" tror det. :) Rent vann leder ikke strøm, men du skal lete rimelig lenge for å finne vann som fakatisk er rent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan riktignok ikke uttale meg om hvor rent eller skittent vann du dusjer i, men for de fleste av oss går det nok fint.

 

Det er vel sammenliknbart med denne beskrivelsen

- Vanlig vann fra springen er en meget dårlig strømleder, opplyser professor ved NTNU, Robert Nilsen, til klikk.no.

- Og i tillegg, når du spruter vann fra en slange eller lignende, vil det bli dråpedannelse. Elektriske ladninger har ikke evnen til å hoppe fra dråpe til dråpe.

 

 

http://www.klikk.no/bolig/boligokonomi/article822708.ece

Lenke til kommentar

Problemet i dusjen er ikke vannet, men potensialforskjellen mellom f.eks. sluket og vaskemaskina, sluket og blandebatteriet etc. Så joda, med en jordingsfeil kan du fort være i dødsfare, er ikke mer enn 30mA som skal til før du går i grava 3 dager senere.

 

Angående barna kan det vel være at de var statiske, at de oppfattet et klikk i brytern som støt etc. :)

Lenke til kommentar

:rofl:

 

Jeg kan fortelle en "funfact" om banker mens vi er i gang som jeg hørte fra en bankmann i en tidligere jobb da jeg leverte tepper.

Før var det normalt å la dørene vippes innover ved åpning, dette for at ranere skulle bruke lenger tid på å komme seg ut, dette er dog endret i senere tid da det grunnet brannvern skal være lett å forlate bygningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...