Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok toget for første gang på en stund forrige uke, og jeg ser for meg at mange av konduktører osv. har nok å slite med..

 

Stod på stasjonen i Drammen, og en mann går og spør alle rundt om småpenger. Da toget kommer går han inn og setter seg i på gulvet borte ved dørene og prater høylytt i telefon med en eller annen han mener skylder han penger. Refererer til "dere", så kan være NAV, gud veit, og mener de stjeler fra han. Så kommer omsider konduktøren bort til han. "Så er det oss igjen da... Hvordan går det med deg i dag?" Før han etter hvert forteller mannen at han også må betale for toget. Mannen nekter for at han har penger og etter litt diskusjon drar han opp litt penger fra lomma og fikser billett.. Fra venner som kjører distansen han kjørte (Drammen-Hokksund) ofte, er det visst mye problemer med sånt. Må være utrolig slitsomt å være konduktør og slite med slite med sånne hver eneste dag. Vil ikke tro problemet er noe mindre i Oslo akkurat.

 

Ser mye rart i busser og tog rundt større byer. Må være et slit å holde på med til daglig. Etter noen år i Kristiansand har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg blir forbløffet over enkelte folks oppførsel og væremåte..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

selvsagt

For en som bor i en annen del av landet enn der NSB holder på virker dette helt moronisk. Jeg har aldri vært på en buss der man ikke kunne kjøpe billett i hele mitt liv.

 

 

Du har rett. Du bor på landet der tog ikke eksisterer.

 

Hvis du noen gang har vært på Ski stasjon, så ser du at det er litt flere reisende enn på busstoppet på Grong. Men for all del, det kunne vært morsomt å eksperimentere med at folk betaler for billetten ved døra hos konduktøren foran toget og så lot toget kjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"For det første er det rart at han ikke bare kunne foreslå en drosje fra Ski taxi med én gang, slik at jeg slapp å legge på og ringe et annet nummer for å spørre den samme personen om akkurat det samme. Jeg antar at han er bundet av noen regler. Men da er det rart at ikke Follo og Ski taxi har samme nummer. Det ville vel vært mer effektivt?"

 

Follo taxi og Ski taxi er vel som hund og katt, ikke hjertevenner akkurat. Saken var vel at Ski taxi ikke ville innlemmes i Follo - og har fordeler av det. Er ikke helt oppdatert på hvordan det fungerer idag, men det var vel sånn at kun Ski taxi kunne ta kunder fra Ski, "hovedstaden" i Follo.

 

PS: Eh...morsom jobb du har :D

 

Endret av GEIRHH
Lenke til kommentar

En gang jeg satt på en langdistansebuss så snakket sjåføren i telefon noen ganger. En gang telefonen hans ringte svarte han med: "ja, det er julenissen." Dette var altså midt på varmeste sommeren.

 

Det hadde vært mer troverdig midt på vinteren?

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Det har du rett i. Det er jevnlig problemer med narkomane, psykisk syke og andre gærninger som spyr, pisser, driter og gudene-vet-hva i togene. De blir satt av toget så snart det lar seg gjøre, ofte med assistanse fra vektere. Men de aktuelle passasjerene blir ikke buret inne, de får ikke behandling og det er ingen som tar ansvar i det hele tatt. Så da kommer de tilbake, er til sjenanse for andre reisende og ødelegger togmateriell igjen. Noen enkeltpersoner koster millioner av kroner.

 

 

I det minste gir det meg noe daglig underholdning! Brodern vasker nemlig togene til NSB og sødern å mye rart folk faktisk finner på der inne! Heftig glad jeg verken er vasker eller konduktør!

Lenke til kommentar

Det kan man si. Man er en stasjon og i en by.

 

En dag sto jeg inne på en buss og telte antall ledige seter. Jeg så ikke om hun ble truffet av vindusviskeren eller dørkarmen, men da jeg skulle gå ut av bussen og ei dame var på vei inn, slo hun trynet sitt og sa "Au!" Jeg spurte om det gikk bra og hun mumlet "nei" da hun gikk inn i bussen. Kanskje var det stygt av meg, men jeg ba bussjåføren kjøre og begynte å flire rett etterpå.

 

Jeg har også møtt og blitt gjenkjent av en forumbruker flere ganger i sommer.

 

Ellers er det artig å se at også banker har morsomme kunder. http://www.dn.no/nyheter/2014/09/12/0610/Renten/hpet-one-nightstand-med-telemarking-ville-gi-rekordbillig-boligln-i-telemarkbank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...