Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor må vi ha så ineffektive køsystemer i dette landet? Er så mye bedre med en kø på to kasser fordi da vil nesten alle komme fortere frem og ingen må stå å vente unødig.

Og dere som klager på damer i 40-50-åra. Jeg slapp frem en som bare skulle ha en blomst, mot mine 2 fulle handleposer, og hun var meget hyggelig, nærmest insisterte på at jeg gikk først selv om vi kom samtidig til køen. Dustemannen etterpå i 30-40-åra derimot var bare innstilt på å snike i køen som den dritten han var. Dessverre for han valgte han feil kø, :tease: men siden jeg hadde mange flere varer kom han seg ut av butikken før jeg fikk gnidd det inn ... Skuffa!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke bare Norge som sliter med kø. Så på Mythbuster der de prøvde ut forskjellige køsystemer for innsjekking på fly, og kort sagt er system de aller fleste flyplassene bruker (også i Norge) svært tungvindt og lite kundevennlig. I stedet for å fylle opp flyet steg for steg som vi gjør nå, bør man heller først fylle vindusplassene, så den midterste raden, og til slutt midgangen. Gjerne start bakfra og jobb forover også, så blir det svært effektivt og kundevennlig. Så hvorfor gjør ingen det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke bare Norge som sliter med kø. Så på Mythbuster der de prøvde ut forskjellige køsystemer for innsjekking på fly, og kort sagt er system de aller fleste flyplassene bruker (også i Norge) svært tungvindt og lite kundevennlig. I stedet for å fylle opp flyet steg for steg som vi gjør nå, bør man heller først fylle vindusplassene, så den midterste raden, og til slutt midgangen. Gjerne start bakfra og jobb forover også, så blir det svært effektivt og kundevennlig. Så hvorfor gjør ingen det?

Fordi da kommer folk som reiser sammen bort fra hverandre. Og folk er sikkert for dumme og late til å følge instruksjonene.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Angående kø, var i USA og fløy JetBlue, ble ropt opp etter rad, startet bakerst og jaggu ble det fulgt også. Om det gikk raskere vet jeg ikke men man slapp å stå i midtgangen og glo mens man ventet på han ene på rad 3 som skulle pakke ut flyttelasset sitt.

 

Ellers så virker det som om de aller fleste kundene som "skal bare veksle til vogn" ikke trenger å stå i kø samt det beste stedet og ordne med slikt er bak meg. Fint når da myntene kommer i cashguarden foran. Har forøvrig på halvannet år omtrent aldri hørt noen pose- eller kvitteringsvitser utrolig nok.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke bare Norge som sliter med kø. Så på Mythbuster der de prøvde ut forskjellige køsystemer for innsjekking på fly, og kort sagt er system de aller fleste flyplassene bruker (også i Norge) svært tungvindt og lite kundevennlig. I stedet for å fylle opp flyet steg for steg som vi gjør nå, bør man heller først fylle vindusplassene, så den midterste raden, og til slutt midgangen. Gjerne start bakfra og jobb forover også, så blir det svært effektivt og kundevennlig. Så hvorfor gjør ingen det?

Fordi da kommer folk som reiser sammen bort fra hverandre. Og folk er sikkert for dumme og late til å følge instruksjonene.

Man har fortsatt fast plass. Man "kommer bort fra hverandre" de få minuttene det tar å boarde flyet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående fly er det også så sykt irriterende når man f.eks. flyr Ryanair eller andre flyselskap der man setter seg der man vil uten seteregistreringer, og en eller annen tulling går og stiller seg i kø en halvtime før de åpner opp for innsjekk, så alle andre følger etter. Så blir man stående i kø i evigheter istedet for å kunne sitte å vente en stund til.

 

Ja, jeg stiller meg tidlig i kø selv, for å få plass til bagasjen min og eventuelt prøve å få et sete med bedre benplass (i hvertfall før de begynte med å kunne reservere seter ved nødutgangene, hvor det er bedre plass til beina).

 

Men kjenner jeg hater de folka litt som stiller seg i køen med en gang de kommer fra sikkerhetskontrollen, og folk følger jo på da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...