Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Lurer på hva noen hadde sagt om du hadde kommet med en haug av små poser med akkurat nok i hver til at det ble under 50 øre, og dermed gratis. Og hva butikken eventuelt har LOV til å gjøre i slike tilfeller.

Lenke til kommentar

- Kunde kontakter oss med spørsmål om hvordan han skal gå frem for å få en ekstra PC til bruk på reise.

- Får beskjed om han må sende begrunnet søknad på e-post til leder for IT.

- Kunde oppretter innkjøpssak uten å innhente godkjenning.

- Vi avviser bestillingen, med henvisning til gjeldende rutine for å få to maskiner.

 

Nå venter jeg bare på at han skal ringe, sur og grinete, og klage på at ikke vi har ny maskin klar til ham snart.

 

 

 

 

Lurer på hva noen hadde sagt om du hadde kommet med en haug av små poser med akkurat nok i hver til at det ble under 50 øre, og dermed gratis. Og hva butikken eventuelt har LOV til å gjøre i slike tilfeller.

 

De hadde veid dem samlet.

Endret av Llandari
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kunder som ikke har nok penger og betale med.. få bedre oversikt oversikt konto sier jeg bare. (eller tenker) Spesielt om dem skal kjøpe rundstykker eller brødvarer, også kan dem ikke betale. Da må rundstykkene bare kastes da, helt unødvendig. Eller de smartingene som finner ut at dem må begynne og overføre penger i det dem skal betale. Hallo kan gjøre det før du skal betale da. Alle nautene som kommer like etter kl 18 og skal kjøpe øl på lørdager. Ja ølutsalget stenger da, som alltid. Det er din feil at du ikke kom 10 min før. Folk som setter igjen kjølevarer overalt i butikken, så det må kastes. Folk som åpner milkshakebokser på gøy, så det må kastes. Folk som pakker brødvarer i poser og forlater dem, så det må kastes. Folk som lar babyene sine bruke krydderglass som leke, så det detter på gulvet og knuses, og må kastes. Folk som lar babyene sine nedsikle varer som deretter gis til person i kassa, deilig.

Lenke til kommentar

Hadde en kunde her om dagen som tenkte å kjøpe pc til mediesenterbruk, da netflix (eller tilsvarende) via smart-tv-appen bare var drit. Den insisterte på å trykke sammen bildet slik at det ble sorte striper oppe og nede. Her hadde han nettopp kjøpt en meeeget dyr tv (kundens ord), og da villle han ikke finne seg i å skulle ha sorte striper oppe og nede når han så film!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Kunder som ikke har nok penger og betale med.. få bedre oversikt oversikt konto sier jeg bare.

Jeg har ofte kontanter på meg, og jeg har alltid med meg to bankkort, der jeg vet at "backup-kortet" har dekning til å betale hva enn som faller meg inn å kjøpe der og da. Så bryr det meg ikke så veldig om jeg har dekning på kortet jeg vanligvis bruker eller ei. Som student betaler jeg heller ikke noe gebyr for bankkort hos DNB.

Lenke til kommentar

Dette er sikkert noe ikke alle som ikke har jobbet i bar skjønner, men når dere bestiller, er det sånn det skal gjøres:

"En Guinness, to pils og en Fernet, takk."

Ikke sånn:

"Skulle hatt en Fernet". *får levert*. "Og to pils". *får levert* "Ja, og så en Guinness".

Selvfølgelig er det lov å ombestemme seg underveis og tilføye ting, men det virker på meg som noen tror den beste måten å gjøre det på er å ta en ting av gangen, selv om de vet godt hvordan hele bestillingen ser ut.

En Guinness på tampen er dobbel fail, fordi den skal stå litt. Og bartendere er ikke kelnere, så du får pent stå og vente.

Det var alt.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette plager meg ikke nevneverdig, blir bare oppgitt. Forstår meg ikke på folk. Når jeg går i en klesbutikk e.l. og tar sammenlagte klær ut av hyllene for å se på dem, legger jeg dem fint tilbake. Om ikke akkurat slik som de lå, prøver jeg i alle fall å få lagt dem så fint som mulig sammen. Skulle tro dette var normal folkeskikk, men neida. Folk slenger klær o.l. hulter til bulter inn i hyllene. Og ofte kan det ligge et henslengt plagg der fra før, men i stedet for å plukke det opp, tar de ut et annet sammenlagt plagg av nøyaktig samme type.

 

Og ikke nok med det. Noen ganger kan det være plagg som er lagt inn i en sånn plastring, så henger det forskjellige modeller på enden av hyllen som folk kan prøve. Men i stedet for å bare ta av de som henger der, tar de ut plaggene som er pakket inn.

 

Som sagt, forstår meg ikke på folk. Man kan ta alle forhåndsregler i verden og likevel finnes det folk som klarer å rote til. :shrug:

Endret av Therawyn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er sikkert noe ikke alle som har jobbet i bar skjønner, men når dere bestiller, er det sånn det skal gjøres:

"En Guinness, to pils og en Fernet, takk."

Ikke sånn:

"Skulle hatt en Fernet". *får levert*. "Og to pils". *får levert* "Ja, og så en Guinness".

Selvfølgelig er det lov å ombestemme seg underveis og tilføye ting, men det virker på meg som noen tror den beste måten å gjøre det på er å ta en ting av gangen, selv om de vet godt hvordan hele bestillingen ser ut.

En Guinness på tampen er dobbel fail, fordi den skal stå litt. Og bartendere er ikke kelnere, så du får pent stå og vente.

Det var alt.

 

Da sier du bare fra høyt og tydelig, så nautet aldri gjør det igjen.

Liker man og drive med voksenopplæring, så er bartender ett bra yrke.

 

 

Når jeg og kompisene mine er ute pleier vi å stille oss i kø og bestille en og en mojito.

 

Da hadde jeg vært tom for mynteblader, eller hivd dere ut. Makan!

Lenke til kommentar

Og ofte kan det ligge et henslengt plagg der fra før, men i stedet for å plukke det opp, tar de ut et annet sammenlagt plagg av nøyaktig samme type.

 

 

Det har jeg opplevd mye på en annen type butikk også, en del ting ligger i eske, men vi hadde alltid en utstillingsmodell.

Allikevel skulle de absolutt åpne en ny pakke, for så å legge den fra seg og ta en uåpnet en, utrolig frekt.

 

Skal de absolutt sjekke at det er riktig i pakningen så er det greit nok, men da får du kjøpe den du har åpnet esken til også.

 

 

Sånn mht. Mojito, ille nok å få masse bestillinger på det i løpet av en kveld, får jo gnagsår i hånda :hrm:

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...