Bruker-33331 Skrevet 27. september 2012 Skrevet 27. september 2012 (endret) Artig å handle på polet. "Må du ikke drikke alt på en gang..." neste gang den kommer får du åpne flaska og styrte innholdet, vis det har en prosent som tilsier at det er mulig:P Slik som vi nordlendinger gjør det? Så slipper vi å bære på en ekstra flaske. Hvis alle er tom for hjemmebrent, så må man nesten på polet noen ganger. Endret 27. september 2012 av Bundy
Populært innlegg WhatWorld Skrevet 28. september 2012 Populært innlegg Skrevet 28. september 2012 Artig å handle på polet. "Må du ikke drikke alt på en gang..." neste gang den kommer får du åpne flaska og styrte innholdet, vis det har en prosent som tilsier at det er mulig:P Slik som vi nordlendinger gjør det? Så slipper vi å bære på en ekstra flaske. Hvis alle er tom for hjemmebrent, så må man nesten på polet noen ganger. Ja, dette er ikkje ein kundehistorie, men ein sann historie... Då far til Kong Harald V, Kong Olav V var på rundreise i landet, stoppa han i ei bygd litt oppforbi Alta, så besøkte han Gamleheimen der... Han skulle helse på alle, men presenterte seg berre som Olav... så kom han til den siste gamlingen og sa: -Hei, Olav heter jeg. - Æ veit ikkje kæm du e. Så sa Olav på ein humoristisk måte: - Alle kjenner meg, alle kjenner meg. - Åja. Jobber du på vinmonopolet i Alta? (PS: skreiv berre slik eg trur dei snakkar i og rundt Alta, no offence til dykk som evt. er derifrå.) 10
Zeph Skrevet 28. september 2012 Skrevet 28. september 2012 Småsur administratormelding: Eg forstår at det freistar å diskutere enkelte tema i større grad av og til, men det er ikkje hensikten med denne tråden. Litt utskeiingar tillet me, men når ein moderator har gitt beskjed om å slutte diskusjonen så skal den slutte.14 innlegg forsvann. 7
suuhoo Skrevet 28. september 2012 Skrevet 28. september 2012 Artig å handle på polet. "Må du ikke drikke alt på en gang..." neste gang den kommer får du åpne flaska og styrte innholdet, vis det har en prosent som tilsier at det er mulig:P Slik som vi nordlendinger gjør det? Så slipper vi å bære på en ekstra flaske. Hvis alle er tom for hjemmebrent, så må man nesten på polet noen ganger. Ja, dette er ikkje ein kundehistorie, men ein sann historie... Då far til Kong Harald V, Kong Olav V var på rundreise i landet, stoppa han i ei bygd litt oppforbi Alta, så besøkte han Gamleheimen der... Han skulle helse på alle, men presenterte seg berre som Olav... så kom han til den siste gamlingen og sa: -Hei, Olav heter jeg. - Æ veit ikkje kæm du e. Så sa Olav på ein humoristisk måte: - Alle kjenner meg, alle kjenner meg. - Åja. Jobber du på vinmonopolet i Alta? (PS: skreiv berre slik eg trur dei snakkar i og rundt Alta, no offence til dykk som evt. er derifrå.) Off topic: Tar meg ikke nær av det nei, men det er ikke helt slik vi snakker i Alta
Populært innlegg Nokkefeita Skrevet 29. september 2012 Populært innlegg Skrevet 29. september 2012 Artig å se hvordan eldre mennesker kan tilbringe 1-1.5 timer inne på butikken, og ender opp i kassen med 1 melk, brød, og dagens avis. 18
Comma Chameleon Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Eller folk som kommer til kassa med stor handlevogn med bare en 1l melk og ei bok, som ligger i barnesetet i vognen.
magnusalex Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Akkurat det gjør jeg stadig vekk, resultatet av månedens pant. Trenger ikke noe spesielt i butikken, men vogna var full når jeg gikk inn 4
Populært innlegg Eplefe Skrevet 30. september 2012 Populært innlegg Skrevet 30. september 2012 Lurer litt på hvorfor kunder tror at det liksom er greit å hoppe over køen og gå og spørre en stakkar som har pause/ikke begynt enda om å fylle på vannet/servietter/lokk/sugerør/sukker. Når vedkommende helt åpenbart ikke har på seg forkle og sitter og surfer på mobilen og chitchatter, liksom. 11
€uropa Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Har dere ikke pauserom eller tilsvarende? 4
Populært innlegg Hanske Skrevet 30. september 2012 Populært innlegg Skrevet 30. september 2012 Dårlig signal med butikkansatte som sitter åpent i lokalet uten å arbeide. 20
Schwarzwald Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 (endret) Lurer litt på hvorfor kunder tror at det liksom er greit å hoppe over køen og gå og spørre en stakkar som har pause/ikke begynt enda om å fylle på vannet/servietter/lokk/sugerør/sukker. Når vedkommende helt åpenbart ikke har på seg forkle og sitter og surfer på mobilen og chitchatter, liksom. Og hvis man faktisk er så "frekk" at man svarer at man har pause, så starter helvete Dårlig signal med butikkansatte som sitter åpent i lokalet uten å arbeide. Hadde ikke før svart før en av de jeg beskrev valgte å svare her Har man ikke pauserom, har man allikevel rett på pause. Endret 30. september 2012 av Bergendahl 5
€uropa Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Selvfølgelig, men hvis man har et rom der man kan være alene, gjør man seg selv en tjeneste ved å benytte det. Vi kundeveiledere står ofte oppreist mange timer i strekk. Før eller siden har man behov for å sette seg ned litt, noe som er greit, men da tar man seg 5 minutter på pauserommet. Hvis ikke, klager masse kunder på at vi er utilgjengelige, selv om vi tar av oss vesten. (Det gjelder så klart bare på de stasjonene vi har pauserom. På andre stasjoner er det tillatt i sitte på benker og liknende utendørs.)
Alastor Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Hadde ikke før svart før en av de jeg beskrev valgte å svare her Har man ikke pauserom, har man allikevel rett på pause. Alle arbeidsplasser skal så vidt jeg vet ha et eget rom for ansatte der de kan trekke seg litt tilbake, og ta sin lunsj i fred. 1
Schwarzwald Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Alle arbeidsplasser skal så vidt jeg vet ha et eget rom for ansatte der de kan trekke seg litt tilbake, og ta sin lunsj i fred. Pauserom er faktisk ikke et krav for arbeidsplasser. 1
Inge Rognmo Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 (endret) Alle arbeidsplasser skal så vidt jeg vet ha et eget rom for ansatte der de kan trekke seg litt tilbake, og ta sin lunsj i fred. Det følger (indirekte) av arbeidsmiljølovens §10-9 om pauser at det ikke er noe krav om "tilfredsstillende pauserom", men at man derimot har krav på betalt pause om det ikke finnes. Endret 30. september 2012 av Inge Rognmo
MartinF Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Studenter, jeg setter pris på at de legger igjen mye penger, men fy faen så de roter! Snille folk, men det er aldri mer å rydde enn når det har vært studenter her! 1
Sexylubb1 Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Studenter, jeg setter pris på at de legger igjen mye penger, men fy faen så de roter! Snille folk, men det er aldri mer å rydde enn når det har vært studenter her! Studenter er kanskje den type mennesker som tenker minst på konsekvenser av det de måtte finne på å gjøre. Omtrent som barn, altså. 2
Isbilen Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Promillen skal jo helst holde seg over 1.0 i hvert fall til masteren er innlevert. Er ikke så lett da. 2
Eplefe Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Har dere ikke pauserom eller tilsvarende? Dårlig signal med butikkansatte som sitter åpent i lokalet uten å arbeide. Nei, vi har ikke pauserom, vi har derimot betalt pause for å kompensere for mangelen på det. Det har ikke noe å si om jeg setter meg ut for å røyke, eller et helt annet sted enn barområdet, eller enda verre, bak på kontoret, folk kjenner meg igjen fordi jeg har servert dem kaffe på et eller annet tidspunkt, og antar at jeg er jævlig service minded på pausetiden min. De skal jo "bare" ha vann eller en klut eller påfyll av sukker, papir, tørkerull, rørepinner, sugerør. Tar jo nesten ikke tid i det hele tatt. 1
Isbilen Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Det er like fint som folk som leser skilt, men likevel føler de må spørre. "E dokke stengt no?" Nei, vi har bare hengt opp en svær lapp om det på døra. Bare på kødd. Hver dag er første april her hos oss. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå