Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg skulle fylle diesel på pappa sin Audi A4 (ganske ny modell) klarte jeg ikke åpne bensinlokket. Er vant med å ha en liten spak under setet på min egen bil, men i hans bil fant jeg ikke en dritt. Følte meg lite kar når jeg måtte ringe papsen mens jeg sto på bensinstasjonen.

 

Endte med at - som dere sier over her - at jeg måtte bare dytte inn på venstresiden så poppet det opp. :p

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Da jeg skulle fylle diesel på pappa sin Audi A4 (ganske ny modell) klarte jeg ikke åpne bensinlokket. Er vant med å ha en liten spak under setet på min egen bil, men i hans bil fant jeg ikke en dritt. Følte meg lite kar når jeg måtte ringe papsen mens jeg sto på bensinstasjonen.

 

Var i akkurat same situasjon med mor mi si bil, samtalen gjekk som dette:

- Eg finn ikkje spaken til å åpne bensinlokket med, kor er den?

- Spake?

- Ja, sånn hendel eller noke, på min bil er den nede på venstre sida men eg finn ikkje noko.

- Er ikkje nokon spake, du berre stikke fingeren inn holet og trekk ut loket.

- Hol? På dashbordet meiner du?

- Nei, på bensinloket.

- ... ja har du sett!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Da jeg skulle fylle diesel på pappa sin Audi A4 (ganske ny modell) klarte jeg ikke åpne bensinlokket. Er vant med å ha en liten spak under setet på min egen bil, men i hans bil fant jeg ikke en dritt. Følte meg lite kar når jeg måtte ringe papsen mens jeg sto på bensinstasjonen.

 

Endte med at - som dere sier over her - at jeg måtte bare dytte inn på venstresiden så poppet det opp. :p

 

Men følte du deg ikkje ekstra mykje kar då du fylte Diesel på Bensin-tanken ? ;)

(mtp. "bensinlokket")

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Men følte du deg ikkje ekstra mykje kar då du fylte Diesel på Bensin-tanken ? ;)

(mtp. "bensinlokket")

Haha! Jeg fylte diesel, altså. Jeg er bare vandt med å kalle det for bensinlokk. Har ikke hørt noen si "Hey, gidder du å åpne diesel-lokket for meg? Jeg skal fylle"

 

Hehe, forstod det... men var bare nøydd til å poengtere det :)

Men om det hadde vore tilfelle... då hadde du hatt god grunn til å føla deg kar!

Eg seier som oftast berre "tank-lokket",

" Er tank-lokket på høgre eller venstre side?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe. Masse morsommer bensinstasjonhistorier her.

Husker litt fra når jeg selv jobbet på bensinstasjon. Masse som går igjen. Bl.a. de som ikke fikk opp bensinlokket, eller klarte å stikke kortet inn der kvitteringa skal komme ut... Som har mothaker for å rive av kvitteringen noe som vil si at om de prøver å dra ut kortet vil de ripe opp hele greia. Ble noen telefoner til han som hadde ansvar for pumpene som måtte komme og låse opp gitt.

 

Men det jeg tror jeg husker best er de som klarte(ja, flere tilfeller!) å starte bilen og kjøre mens slangen enda sto i bilen. Heldigvis overlevde den alle gangene.

Lenke til kommentar

Pleier som regel når jeg låner en bil å sjekke hvor tanklokket er plassert. Mercedes har jeg vært borti at det er på høyre sia, Peugeot - venstre, Hyundai - Venstre og mener det var samme plassering på opel/ford jeg var borti en gang :p

 

En enklere måte å finne ut av det på, spesielt på nyere biler (regner ikke med at det er slik på alle gamle modeller), er å se på displayet som viser hvor mye du har igjen på tanken. Den siden selve pumpen sitter på ikonet/tegnet angir i de fleste tilfeller hvilken side du har lokket på i den bilen du sitter, av og til kan det være en liten pil eller noe som indikerer hvilken side lokket sitter på. Uansett skal du kunne se det i displayet på tankmåleren.

 

F.eks har bilen med denne måleren lokket på høyre side:

 

Fuel-Gauge.jpg

 

og denne har det på venstre side:

 

12041__540x375_Hyundai_i-Gen_i20_Review_25.JPG

Endret av Solaar
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...