Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netcom betaler tredjepartsfirmaer for å ringe ut til kunder og mase på dem ekstra bindingstid på vegne av dem, og disse "kundebehandlerne" får bonus/provisjon for hvor mange de signer om dagen. Netcom har hatt problemer med at disse luringene bl.a. prakker på pensjonister de dyreste abonnementene netcom har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har nettopp flyttet, og takket i den anledning ja til tre ukers gratis Aftenposten. I går fikk jeg telefon.

(tl;dr-versjon)

- Ja, hei, det er fra Aftenposten, jeg ser du har tre ukers "prøvetid"

- Eh .. ja?

- Ja, du, jeg ringer bare for å høre om den kommer frem riktig, du skjønner, det har vært litt problemer med leveringen

- Neida, det går fint, det

- Så flott. Nå synes vi tre uker er litt lite, så jeg kan forlenge den perioden med 10 uker.

- Joda, fett nok det.

- Er din adresse XXX XXX XXX?

- Nei, det er den forrige. Dere har min nye.

- Riktig, det er XXX XXX XXX

- Da må jeg bare be om en liten egenandel for å dekke papir og frakt, 59 kroner i uka.

- Nei, hvis det koster noe er jeg ikke interessert *legger på*

 

Altså sier han først at han skal forlenge gratisperioden, og så koster det plutselig penger. Hadde jeg giddet, kunne jeg nok kranglet meg til de ti ukene gratis. Og koster det så veldig mye mer enn 59 kroner uka med et vanlig abonnement, egentlig? En ting er at det er en umåtelig sleip måte å selge på, men er det virkelig så effektivt at det er verdt å bruke så lang tid på å bygge opp "fellen"? Det var en ganske lang samtale, og jeg håper virkelig folk flest takker nei.

 

EDIT: Etter en kjapp titt på Aftenpostens hjemmesider ser jeg at 59 kroner i uka er bare en femtilapp billigere i måneden enn et vanlig abonnement. "Forlenget gratisperiode" meg i fisern.

Endret av Isbilen
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Netcom betaler tredjepartsfirmaer for å ringe ut til kunder og mase på dem ekstra bindingstid på vegne av dem, og disse "kundebehandlerne" får bonus/provisjon for hvor mange de signer om dagen. Netcom har hatt problemer med at disse luringene bl.a. prakker på pensjonister de dyreste abonnementene netcom har.

 

Det er likefullt Netcoms problem. Jeg og har vært Netcom-kunde i ørten og femti år og kjenner i tillegg godt til firmaet både fra inn og utside. Fakta er at der hvor Netcom tidligere var en av de dyktigste i klassen (de var bl.a meget proaktive og proffe på kundeservice) er de nå sakte men sikkert i ferd med å bli et mini-Telenor, bare med dårligere dekning og sleipere avtaler. Det er for meg helt tydelig at noe har skjedd på et ledernivå et eller annet sted i Netcom og det har vært totalt mislykket.

 

I likhet med Corey takker jeg i disse dager også for meg som kunde hos Netcom og håper de finner tilbake til gamle vaner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Netcom betaler tredjepartsfirmaer for å ringe ut til kunder og mase på dem ekstra bindingstid på vegne av dem, og disse "kundebehandlerne" får bonus/provisjon for hvor mange de signer om dagen. Netcom har hatt problemer med at disse luringene bl.a. prakker på pensjonister de dyreste abonnementene netcom har.

 

Det er likefullt Netcoms problem. Jeg og har vært Netcom-kunde i ørten og femti år og kjenner i tillegg godt til firmaet både fra inn og utside. Fakta er at der hvor Netcom tidligere var en av de dyktigste i klassen (de var bl.a meget proaktive og proffe på kundeservice) er de nå sakte men sikkert i ferd med å bli et mini-Telenor, bare med dårligere dekning og sleipere avtaler. Det er for meg helt tydelig at noe har skjedd på et ledernivå et eller annet sted i Netcom og det har vært totalt mislykket.

 

I likhet med Corey takker jeg i disse dager også for meg som kunde hos Netcom og håper de finner tilbake til gamle vaner.

Helt klart at det er Netcoms ansvar på ledernivå ja :) Jeg har ikke vært Netcom-kunde på mange år, kjenner tilfeldigvis noen som jobber med support/feedback for disse "svindlerselskapene" som jobber for dem for tiden, og der er det mye snusk..

Lenke til kommentar

Netcom betaler tredjepartsfirmaer for å ringe ut til kunder og mase på dem ekstra bindingstid på vegne av dem, og disse "kundebehandlerne" får bonus/provisjon for hvor mange de signer om dagen. Netcom har hatt problemer med at disse luringene bl.a. prakker på pensjonister de dyreste abonnementene netcom har.

 

Det er likefullt Netcoms problem. Jeg og har vært Netcom-kunde i ørten og femti år og kjenner i tillegg godt til firmaet både fra inn og utside. Fakta er at der hvor Netcom tidligere var en av de dyktigste i klassen (de var bl.a meget proaktive og proffe på kundeservice) er de nå sakte men sikkert i ferd med å bli et mini-Telenor, bare med dårligere dekning og sleipere avtaler. Det er for meg helt tydelig at noe har skjedd på et ledernivå et eller annet sted i Netcom og det har vært totalt mislykket.

 

I likhet med Corey takker jeg i disse dager også for meg som kunde hos Netcom og håper de finner tilbake til gamle vaner.

Helt klart at det er Netcoms ansvar på ledernivå ja :) Jeg har ikke vært Netcom-kunde på mange år, kjenner tilfeldigvis noen som jobber med support/feedback for disse "svindlerselskapene" som jobber for dem for tiden, og der er det mye snusk..

 

Joda, det jeg egentlig prøvde å få frem er at det finnes mange seriøse firmaer som tar på seg outsourcing innen salg, kundestøtte og churn men så er det jo alltid de store selskapene som skal presse på pris og da er sjansen større at de tiltrekker seg useriøse aktører. Jeg vet at Netcom var spesielt dyktige til å velge samarbeidspartnere før i tiden men for en del år tilbake (5 ca?) merket man en tydelig forandring i den strategien og over til det jeg vil kalle ren melking. De har vel fått god nytte av å holde til i Nydalen ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal ta kontakt og si at jeg faktisk har takket ja til ti uker gratis, og at de værsågod har å levere.

Det er kanskje ikke så lurt å ta sånne gratisabonnement. Da har de jo lov til å ringe deg selv om du er sperret for telefonsalg. Bt har ikke ringt meg på en stund etter at jeg fortalte dem at jeg var fullt klar over at de eksisterte, synes de lager en bra avis, og vil vurdere det når jeg får råd, men jo mer mas, jo mindre sannsynlig blir det.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal ta kontakt og si at jeg faktisk har takket ja til ti uker gratis, og at de værsågod har å levere.

Det er kanskje ikke så lurt å ta sånne gratisabonnement. Da har de jo lov til å ringe deg selv om du er sperret for telefonsalg. Bt har ikke ringt meg på en stund etter at jeg fortalte dem at jeg var fullt klar over at de eksisterte, synes de lager en bra avis, og vil vurdere det når jeg får råd, men jo mer mas, jo mindre sannsynlig blir det.

 

Telefonselgarar gjer katten i om du er registrert mot telefonsalg... Og dei får tak i nummeret ditt uansett om det er skjult frå opplysningssider.

 

Nokre telefonar legg eg tvert på... spessielt når det kjem slik automagisk stemme... "Dette er fra ......., Trykk 1 for ....., 2 for ...., 3 om du ønsker mer informasjon, eller vent på svar."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...