Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

eller klarte å stikke kortet inn der kvitteringa skal komme ut... Som har mothaker for å rive av kvitteringen noe som vil si at om de prøver å dra ut kortet vil de ripe opp hele greia. Ble noen telefoner til han som hadde ansvar for pumpene som måtte komme og låse opp gitt.

 

Kvifor er dette i det heile tatt mulig? Dette lyser dårlig ingeniørarbeid lang veg, det burde vell være ein smal sak og lage åpninga for kvitering så smal at det ikkje er mulig å trykke inn eit tjukt plastkort der tynne papirlapper skal komme ut.

Billegare vil det nok være også sidan ein då ikkje risikerer å få nedetid på ei bensinpumpe som nokon har øydelagt på denne måten.

 

Det verste ta alt er at eg godt forstår at folk får til å gjere denne feilen, alle automater burde ha ein standarisert plass for å sette inn kortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonselgarar gjer katten i om du er registrert mot telefonsalg... Og dei får tak i nummeret ditt uansett om det er skjult frå opplysningssider.

 

Nokre telefonar legg eg tvert på... spessielt når det kjem slik automagisk stemme... "Dette er fra ......., Trykk 1 for ....., 2 for ...., 3 om du ønsker mer informasjon, eller vent på svar."

Tja .. Jeg er sperret, og får ingen oppringinger annet enn fra de jeg er "gammel kunde" hos og som derfor har lov til å ta kontakt.

Lenke til kommentar

eller klarte å stikke kortet inn der kvitteringa skal komme ut... Som har mothaker for å rive av kvitteringen noe som vil si at om de prøver å dra ut kortet vil de ripe opp hele greia. Ble noen telefoner til han som hadde ansvar for pumpene som måtte komme og låse opp gitt.

 

Kvifor er dette i det heile tatt mulig? Dette lyser dårlig ingeniørarbeid lang veg, det burde vell være ein smal sak og lage åpninga for kvitering så smal at det ikkje er mulig å trykke inn eit tjukt plastkort der tynne papirlapper skal komme ut.

Billegare vil det nok være også sidan ein då ikkje risikerer å få nedetid på ei bensinpumpe som nokon har øydelagt på denne måten.

 

Det verste ta alt er at eg godt forstår at folk får til å gjere denne feilen, alle automater burde ha ein standarisert plass for å sette inn kortet.

 

Tuller du? Putter folk kortet inn der kvitteringen kommer ut, noe som regel er merket med "her kommer kvitteringen" OG der du skal putte kortet er det så og si alltid bilde av ett kort og hvilken vei chippen skal.. at folk er så dumme at de putter feil er jo ikke dårlig ingeniørarbeid, det er jævlig dumme kunder.

 

 

 

Har vært salg av varer der det er en vare per kunde, selvfølgelig er det folk som prøver å komme igjen opp etter å ha kjøpt en. Vi har kun fått inn ett vist anntall av den varen, da er det bedre att flest mulig får enn at førstemann kjøper alle? ><

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har reservert meg mot telefonsalg.

 

De eneste som har prøvd å selge meg noe, var et svensk drittfirma som lot som jeg hadde kjøpt noe derfra en gang i tiden. Måtte true med anmeldelse for telefonterror før de endelig sluttet å ringe meg annenhver dag. Det var imidlertid på fasttelefonen jeg har kvittet meg med. Denne var imidlertid oppført i telefonkatalogen, og jeg ble ofte oppringt av markedsundersøkelser.

 

Etter jeg kvittet meg med fasttelefonen, og kun har mobil som IKKE er oppført i telefonkatalogen, har jeg ikke fått telefoner på verken salg eller undersøkelser. Reservasjon + ikke oppført i telefonkatalogen = virker! :)

 

Jeg har aldri bedt om å ikke bli oppført i telefonkatalogen, men mobilen min falt ut av registeret da jeg fikk fasttelefon. Det "funket" så bra at jeg ikke har bedt om å bli oppført igjen. De jeg vil skal ringe meg, har uansett nummeret mitt eller mulighet til å få tak i meg på andre måter.

Endret av Bergendahl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes at man bør ha gode grunner til å skaffe seg skjult nummer. Har man telefon har man liksom tatt plass i et informasjonsnettverk, og folk har stort sett rett til å få tak i deg. Hvis man har skjult nummer bare for å gjøre seg eksklusiv og vanskelig, er det som om å tildele seg selv alle fordelene, men ingen av ulempene med å ha telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

eller klarte å stikke kortet inn der kvitteringa skal komme ut... Som har mothaker for å rive av kvitteringen noe som vil si at om de prøver å dra ut kortet vil de ripe opp hele greia. Ble noen telefoner til han som hadde ansvar for pumpene som måtte komme og låse opp gitt.

 

Kvifor er dette i det heile tatt mulig? Dette lyser dårlig ingeniørarbeid lang veg, det burde vell være ein smal sak og lage åpninga for kvitering så smal at det ikkje er mulig å trykke inn eit tjukt plastkort der tynne papirlapper skal komme ut.

Billegare vil det nok være også sidan ein då ikkje risikerer å få nedetid på ei bensinpumpe som nokon har øydelagt på denne måten.

 

Det verste ta alt er at eg godt forstår at folk får til å gjere denne feilen, alle automater burde ha ein standarisert plass for å sette inn kortet.

 

Tuller du? Putter folk kortet inn der kvitteringen kommer ut, noe som regel er merket med "her kommer kvitteringen" OG der du skal putte kortet er det så og si alltid bilde av ett kort og hvilken vei chippen skal.. at folk er så dumme at de putter feil er jo ikke dårlig ingeniørarbeid, det er jævlig dumme kunder.

 

 

 

Har vært salg av varer der det er en vare per kunde, selvfølgelig er det folk som prøver å komme igjen opp etter å ha kjøpt en. Vi har kun fått inn ett vist anntall av den varen, da er det bedre att flest mulig får enn at førstemann kjøper alle? ><

Problemet på de pumpene oppsto av at de først måtte sette inn kortet for å betale for bensina. Da putta alle kortet på rett plass. Deretter måtte de sette kortet inn på nytt om de ville ha ut kvittering. Det var da mange fant det lurt å putte kortet der det sto "kvittering" over...

 

Og får å ikke gå helt off topic: Jeg husker de mest irriterende kundene var det som kom like etter at nytt skift hadde starta(altså ikke så mye penger i kassa) og ville veksle en tusenlapp. Når jeg da sa at jeg dessverre ikke hadde noen mulighet til det plukket de opp den nærmeste sjokoladen de fant å skulle kjøpe den med den nevnte tusenlappen. FUUU.... Endte med at jeg som oftest sto igjen med en tusenlapp og en god del mynt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes at man bør ha gode grunner til å skaffe seg skjult nummer. Har man telefon har man liksom tatt plass i et informasjonsnettverk, og folk har stort sett rett til å få tak i deg. Hvis man har skjult nummer bare for å gjøre seg eksklusiv og vanskelig, er det som om å tildele seg selv alle fordelene, men ingen av ulempene med å ha telefon.

Her må du svare på et par spørsmål, for det synes jeg var en veldig lite gjennomtenkt påstand:

 

1. Hvorfor må man i utgangspunktet godta ulemper, bare fordi man vil at personer man kjenner skal ha mulighet til å kontakte deg?

 

2. Jeg synes ikke hver eneste person i verden skal ha rett til å få tak i meg. Hvorfor i all verden skal de det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En telefon er ikke en walkie-talkie. Telefon-nettverket skal i utgangspunktet gjøre det mulig for alle som har telefon å få tak i hverandre, det er der samfunnsnytten ligger. Å være tilknyttet dette nettverket er en stor fordel, men det har sine bakdeler, blant annet at du kan få telefoner av folk du ikke kjenner (buhu).

 

Jeg kjenner flere som ikke tar telefonen hvis de ikke kjenner igjen nummeret, og det er grusomt irriterende. Hva hvis jeg trenger å få tak i dem, men ikke har batteri på mobilen, og alt jeg har for hånden er en fasttelefon? På jobben bestiller vi ting, og ringer kunden når tingene kommer. Da er det kjekt når kunden er en sånn "jeg velger selv hvem som får ringe meg"-fyr. Det var bedre før nummerviserne.

 

Det er greit å ha skjult nummer hvis du har et reelt behov for det. Ellers gjør du bare ting unødvendig upraktisk, og fremstår for meg som korttenkt og selvsentrert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...