Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trur det er noe østlandsk over den måten å uttrykke seg på. Sier det selv noen ganger, og hører andre også si det.

 

Folk må bare forstå at dette er dialekt, og ikke frekt ment.

Endret av Skurupu
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg bruker "Skal ha" så er det langtifra ment som et krav. Kanskje sier jeg det om jeg er stressa og har dårlig tid eller noe. Som regel bruker jeg "Skulle gjerne hatt" eller "Kan jeg få".

Skrevet

Så, om jeg opptrer høfflig og hilser når jeg kommer, men sier eg skal ha en kaffe når dere spør, takker for både vekslepenger og kaffe når jeg får den, så er det fortsatt negativt?

  • Liker 3
Skrevet

Nei, som sagt, jeg leser ut i fra konteksten, men når jeg prøver å mane frem en "skal ha"-kunde, så er det svært sjeldent de som sier takk, eller hilser når de kommer, eller sier hadet når de går. Ikke en gang de som svarer når jeg sier "håper det smaker!" eller "ha en fin dag!".

Skrevet

Til mann i 35-års alderen:

 

Sånne er så drøyt irriterende. Aner ikke hvor mange 4-pack med pepsi max jeg har vasket opp fra gulvet fordi idiotene tror det er smart å bære i plasten. Wtf? Hold under, din jævla idiot. Burde vært allmenn vitenskap.

 

Jeg og en liten gruppe medelever var på skoletur på Hafjell denne helga. Etter at vi hadde brukt dagen på å komme oss fra Indre Østfold og inn på hotellrommet, og så gått på langrenn, bestemte vi oss for å ta en fest. Vi skyndte oss ned fra fjellet og inn i butikken for å rekke ølsalget. Vi kom fram ca klokka 17.50. Ei jente som kom inn rett etter meg gikk til hyllene og klarte å knuse tre ølflasker. Istedenfor å si ifra til betjeningen og gjøre opp for seg, slik jeg hadde gjort, gikk hun til en butikkansatt og sa at noen hadde knust tre flasker, før hun kjøpte det hun skulle ha.

  • Liker 1
Skrevet

Er utrolig mange utakknemmlige som bor i dette landet, og som ikke klarer å bruke en hjernecelle eller to til å faktisk bruke hodet! Hadde vært så mye bedre om folk faktisk kunne ha vært ydmyke og innrømmet at de knuste noe - framfor at de skal si at "noen" har knust f.eks øl. Dumme som dem er, så ser vi ansatte godt på en person om det er den som har knust det eller ikke...

Skrevet

Det er faktisk en ganske så ufin ting å gjøre. Med mindre det er med fullt overlegg er dette noe butikkene og leverandørene har budsjetert inn. Jeg sier alltid i fra om jeg river ned noe, eller knuser noe, og jeg tilbyr meg alltid å vaske/rydde etter meg. Dette har dog ikke vært nødvendig til nå.

  • Liker 1
Skrevet

Har ikke telling på hvor mye knust øl/brus/osv jeg har måttet vasket opp! Har heldigvis ikke hatt noen uærlige sjeler hittil, da alle har vært hyggelige og gitt beskjed om at de har hatt et uhell.

Skrevet (endret)

Det er faktisk en ganske så ufin ting å gjøre. Med mindre det er med fullt overlegg er dette noe butikkene og leverandørene har budsjetert inn. Jeg sier alltid i fra om jeg river ned noe, eller knuser noe, og jeg tilbyr meg alltid å vaske/rydde etter meg. Dette har dog ikke vært nødvendig til nå.

Det er det som er nøkkeltingen her, vettu. Om man er ærlig og beklager for å ha gjort en feil, og i tillegg tilbyr seg å rydde opp etter seg, er det mye større sjanse for at de ansatte smiler og sier: Neida, det går så fint! Jeg skal ta det jeg! :)

Endret av triha
  • Liker 2
Skrevet

Når vi har tatt oss bryet og bytte over hardisken din til en låne pc, så VASK MASKINEN når du skal levere den tilbake! Jeg ønsker ikke vaske vekk støv/hår/fettmerker etter deg! :)

  • Liker 1
Skrevet

Og gjerne vær litt hyggelig når man kommer inn, og gjerne hør etter når jeg viser mere en god nok kompetanse om det jeg snakker om. Har kun møtt en hyggelig it ansvarlig.

  • Liker 1
Skrevet

Skal love deg at de bak disken er som regel superblide dersom du er det. Kommer du inn som adolf hitler så får vel ikke personen bak disken mye lyst til å være grei mot deg?

 

Husk at oss bak disken er mennesker og ikke roboter som er der for å utføre dine innerste ønsker.

  • Liker 3
Skrevet

Skal love deg at de bak disken er som regel superblide dersom du er det. Kommer du inn som adolf hitler så får vel ikke personen bak disken mye lyst til å være grei mot deg?

 

Husk at oss bak disken er mennesker og ikke roboter som er der for å utføre dine innerste ønsker.

 

Jeg oppfører meg veldig hyggelig mot alle kundeveiledere. Har lest her ganske lenge, så vet hvordan de har det. Bruker bestandig å smile, og ha en god tone, men er ikke alltid man får spesielt god respons.

Skrevet

Jeg oppfører meg veldig hyggelig mot alle kundeveiledere. Har lest her ganske lenge, så vet hvordan de har det. Bruker bestandig å smile, og ha en god tone, men er ikke alltid man får spesielt god respons.

Du er ikke en av de som mener de kan bedre enn kundeveilederene?

Har hatt uendelig med folk som nesten nekter å gjøre det jeg sier, fordi det ikke er logisk eller fordi det tilsynelatende ikke har noe med problemet å gjøre...

  • Liker 2
Skrevet (endret)

Du er ikke en av de som mener de kan bedre enn kundeveilederene?

Har hatt uendelig med folk som nesten nekter å gjøre det jeg sier, fordi det ikke er logisk eller fordi det tilsynelatende ikke har noe med problemet å gjøre...

 

Nei absolutt ikke. Er en av de som har hatt med dårlige it ansvarlige å gjøre. jeg kjefter ikke på dem, og jeg er ikke sta. Om de nekter å høre på hva jeg har å si, så får de bare lete etter problemet selv. Jeg taper ikke noe på det.

Endret av Mr. A
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...