Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Kunde: *kommer inn helt alvorlig*

Meg: "Hei!"

K: *Ikke et ord*

K: *slenger en pakke batterier på disken. Stirrer på meg*

M: "Du skal ha de, ja?" :)

K: * Ser nærmest ventende på meg *

M: *Slår inn i kassen*

Mannen betaler. Tar batteriene.

M: "Vær så god! Ha en fin dag videre! :)

K: *Ser dumt på meg.*

 

:huh:

 

De får jeg mange av også :huh: Skreiv vel nesten nøyaktig det samme for ett par sider siden. At det går ann ><

 

 

Forresten, slik som noen sa her: skrike ut priser som er bedre andre steder er rett og slett frekt. Jeg har hos meg MANGE som sier mens de går forbi og da med MYE høyere stemme slik at jeg MÅ høre det: "Ja, de har jo aaaaldri noen ting de her, er så tyyyypiskt dem! Vi dra til *konkurrent* istede! De har da hvertfall varer!"

 

WHO GIVES A SHIT!?! :hrm: Dersom vi ikke har varen inne for øyeblikket betyr ikke det at den kanskje kommer inn senere samme uke. Og hvordan kan du lissom garantere at konkurrenten har?! >< Blir så provosert jeg. Vi er som regel alltid billigst på ting, så jeg har så lyst til å si at "Ja, dersom du har lyst til å betale mye mer, værsågod dra til *konkurrent*, i og med at vi er så billige så er vel kanskje det grunnen til at vi er tomme? Du regner vel at med at vi alltid har varene DU vil ha. Vi har jo konstant en ønskeliste over hva DU vil ha, så dermed har vi alltid nok til deg."

 

Den dagen jeg slutter skal jeg være en stor f*en mot de idiotene :tease:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer en ipad 128 gb, iphone 5 kommer i slutten av juli, og iphone glippet på baren var tidenes pr stunt ihverksatt av Apple.

 

Dette er konklusjonen etter ha snakket med en svært pratsom kunde idag :p Trolig bare bullshit, samtidig skjønner jeg ikke helt greia med kunder som later som de har insiderinfo.

 

Jaja, får bare vente i spenning å se hehe;)

Lenke til kommentar

Fikk høre en historie av en kompis som jobber i en butikk.

Det kom en kunde som hadde kjøpt en kaffemaskin og det var en feil på den, så kunden fikk ny. Senere på dagen hadde kunden kommet tilbake og sakt at hun hadde fått samme maskin tilbake, men han hadde ikke hørt det så han kjeftet og bedt kunden om og komme tilbake med kaffen. Han trodde de hadde tatt ut de 19 kapslene og komet tilbake med den "nye" maskinen og klaget igjen. Viste seg at han hadde sendt tilbake den defekte maskinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt småmorsom episode i dag:

 

Sitter i kassa og det er storefri på den videregående skolen, og da er det alltid folksomt. Av og til prestere noen av disse elevene å komme med gullkorn som jeg bare MÅ kommentere, slik som i dag:

 

Ei jente kommer til kassen, skal betale 73 kr, og gir meg 2 20-kroninger og 5- tiere, før hun presterer å si til vennene sine: "Jeg kan ikke telle". Jeg ser på pengene hun har gitt meg, ser på henne, gir henne en 10-kroning tilbake mens jeg sier: "Ja , jeg skjønner dette". Og selvfølgelig gir jeg henne og 7 kr igjen. Hun ble temmelig flau kan du si ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hahaha :rofl: ....KONGE!.....jeg tror aldri jeg hadde hatt guts til å gjøre det samme riktignok.

 

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden så jobber jeg på IT-hjelpa på en Høyskole.

Her om dagen kom det en person inn som hadde fått sin webside hacket og han ønsket gjerne å få fjernet den skadelige koden og starte på en ny nettside, evt fikse problemene. Hovedsaken var å få nettsiden oppe å gå igjen, Det første jeg spurte om var om han jobbet på Høyskolen.

Nei, det gjorde han ikke.

Har du jobbet her før da, sa jeg. Nei, det hadde han heller ikke.

Deretter spurte jeg om han hadde tatt backup av kildekoden til websiden. Nei, det hadde han heller ikke. Da var det stopp for min del. Han kan jeg ikke hjelpe uten at det går utover mine arbeidsoppgaver.

 

Personen ville altså at jeg skal fikse websiden han eier, som han ikke har tatt backup av, og han er ikke ansatt, og ikke en tidligere ansatt. Javel ja :p

Var ihvertfall en hyggelig kar da!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For å ha det på det rene, hadde hun sagt tidlig i samtalen at hun bare var ute etter blekk (når jeg spurte om det var et enkelt spørsmål), så hadde jeg spurt paret jeg hold på med om jeg kunne vist henne fram, da dette hadde tatt meg 30 sekunder. Hun holdt derimot tyst, og da ble det som det ble.

Endret av bamsefar
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Grunnet ferieavvikling så var jeg alene på gulvet i dag, noe som betydde at noen kunder måtte vente litt lengre enn til vanlig. I sånne situasjoner har jeg som vane å prøve besvare enkle spørsmål om jeg går for å finne noe informasjon, slik at de som bare lurer på hvor en vare er får den hjelpen kjapt.

Skulle ønske jeg hadde turt å si ifra. Føles ut som om jeg selger sjelen min når kunder maser og tramper på meg og jeg bare smiler pent og prøver å være så hyggelig som mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnet ferieavvikling så var jeg alene på gulvet i dag, noe som betydde at noen kunder måtte vente litt lengre enn til vanlig. I sånne situasjoner har jeg som vane å prøve besvare enkle spørsmål om jeg går for å finne noe informasjon, slik at de som bare lurer på hvor en vare er får den hjelpen kjapt.

Skulle ønske jeg hadde turt å si ifra. Føles ut som om jeg selger sjelen min når kunder maser og tramper på meg og jeg bare smiler pent og prøver å være så hyggelig som mulig.

 

Det er vell litt i din egen interesse også. Folk som er hyggelige får som oftest beholde jobben sin.

 

Alle som jobber i service horer ut verdigheten sin for penger, sånn er det bare.

Endret av Skurupu
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Er det et tegn på at man jobber for mye når man begynner å trekke frem varer i kjøleskapet til andre butikker ubevisst? Hmm.

 

 

Fantastisk historie, bamsefar :thumbup: .

Der har du meg! Når jeg ser tomme pappesker i andre butikkers hyller tenker jeg bare "MÅ... TA... VEKK".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...