Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Ved siden av pantemaskinen på jobb har vi en diger søppeldunk hvor kundene kan hive plastposene sine. Dette har vi returordning på. Og rett rundt hjørnet utenfor butikken har kommunen en resirkuleringsstasjon hvor kundene kan hive flasker og bokser uten pant. Det er maks 20 meter å gå fra panteautomaten.

 

Ved panteautomaten har vi også hengt opp et digert skilt om dette. "KUN PLAST HER, flasker og bokser uten pant kan kastes rundt hjørnet" eller noe i den dur.

 

Likevel, INGEN av kundene gidder å ta med seg flaskene uten pant. Istedet kaster de alt oppi sammen med plastposene. I tillegg hiver de alt mulig annet drit der. Her om dagen lå det f.eks. en sementblokk oppi "kun for plast"-dunken.

 

Tidligere prøvde vi å sortere dette likevel, men det gikk så mye tid i det at nå hiver vi alt sammen rett i restavfallet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidligere prøvde vi å sortere dette likevel, men det gikk så mye tid i det at nå hiver vi alt sammen rett i restavfallet.

 

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det. Om det er noe tvil om plasten er ren nok er det bedre å bare kjøre det i restavfallet og få det brent. Energigjenvinning er og gjenvinning.

Lenke til kommentar

Så var det han som ringte inn og skulle si ifra at ingen hørte han når han ringte.

Jeg hørte han 3. gangen han ringte inn, da han brukte en annen telefon :p

Haha, jeg skulle ringe opp igjen en kunde en gang, som hadde sendt mail og klaget over at han aldri fikk mottatt samtaler fordi telefonen hans ikke ringte når noen ringte til ham. Gjett hvilket nummer han hadde satt som kontaktnummer? Joda, sitt eget... Han svarte aldri på mailen heller, men ringte inn sint som et lemen en uke senere...
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det var en kunde som kom inn og skulle låne telefonen. Litt rart i våre mobildager, tenkte jeg, men la gå. Hun står rett ved meg og ringer. Føgende samtale finner sted:

"Hallo! har jeg kommet til avisen?"

"Jeg har en hastesak!"

"Noen avlytter telefonen min, Jeg ringer derfor fra butikken!"

"Jeg kan ikke snakke så lenge, for jeg tror han fyren i kassa hører hva vi sier"

"ring dette nummeret i morgen klokka 6 presis!"

Kunden legger på og raser ut av butikken med hånden foran trynet.

 

Skal nevnes at dette er en stamkunde som kjøper minst to sixpack hver dag.

 

Haha fantastisk!

Lenke til kommentar

Frekke kunder er noe av det verste jeg vet. I dag var jeg på butikken og skulle kjøpe noen småting, og stilte meg ved kassen. Der sto det en mann i rundt 50-årene som skulle ha noen øl. Idet hun som satt i kassen skulle til å skanne inn ølen, så hun at flasken faktisk manglet mye av innholdet og spurte dette spørsmålet: "Har du drukket av denne flasken?" Hun måtte gjenta det ca. 4 eller fem ganger for fyren skjønte ikke hva hun sa. Og da han endelig forsto det reagerte han med sinne.

 

"Nei, det har jeg vel ikke!"

"Ånei, for jeg ser at den nesten er tom, og..."

"Jeg har da bare vært her i ett minutt, tror du virkelig jeg har tid til å drikke alt det på så kort tid?"

"Nei, jeg sa ikke det, er bare at det ikke er normalt at flasken er nesten tom før den kommer til kassen."

"Har jeg drukket av flaska... hva slags spørsmål er det egentlig? Dette skal sjefen din få høre om!"

"Jeg beklager, det var ikke frekt ment, jeg bare lurte på..."

"Anklage kunder på den måten!"

"Jeg beklager virkelig altså, det gjør jeg."

"Ja, det bør du! Sjefen din skal få høre om dette."

 

Jeg fikk lyst å hoppe inn der og forsvare den stakkars jenta, men tenkte det var best å ikke lage noe mer trøbbel enn allerede var oppstått. Men seriøst, er det mulig å overreagere slik på ett enkelt spørsmål? Er ikke akkurat uvanlig å begynne på ei flaske før du betaler, har sett flere gjøre det. For en douche.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kunde: *kommer inn helt alvorlig*

Meg: "Hei!"

K: *Ikke et ord*

K: *slenger en pakke batterier på disken. Stirrer på meg*

M: "Du skal ha de, ja?" :)

K: * Ser nærmest ventende på meg *

M: *Slår inn i kassen*

Mannen betaler. Tar batteriene.

M: "Vær så god! Ha en fin dag videre! :)

K: *Ser dumt på meg.*

 

:huh:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Men seriøst, er det mulig å overreagere slik på ett enkelt spørsmål?

Har fått drittkjeft ved to anledninger fordi jeg har spurt kunden om kameraet de leverer inn til reparasjon kan ha vært utsatt for støt eller fukt. Det er noe vi spør, så vi vet om vi skal sende det inn som en garanti/reklamasjonssak eller som en betalbar reparasjon.

 

I følge disse to kundene kunne vi ikke anklage dem for det, og de gikk helt av skaftet selv om jeg forklarte hvorfor vi spurte om det. Neida, de følte seg mistenkeliggjort og skulle rapportere dette til TV 2 Hjelper deg og Forbrukerrådet, at vi ikke stolte på kundene våre og så videre.

 

Det ironiske er at i begge sakene ble det konstatert støtskade av verkstedet :new_woot:

 

Han ene tok kontakt med Forbrukerrådet fordi han mente vi allerede ved innlevering hadde bestemt oss for at han var skyld i skaden. Men verkstedet hadde bildebevis av en bulk ved objektivet, og han ga seg ganske raskt selv om han først forsøkte seg med å påstå at vi hadde ødelagt kameraet på pur faenskap. Han andre hørte vi aldri noe mere fra.

Endret av Black Star
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Sure kunder altså...

 

Her om dagen satt jeg i kassa. Inn i butikken kommer en godt voksen mann med halvlangt hår. Jeg ser han bærer på en tom Fjordlandpakke. Så går han bort til Fjordland-hylla og kikker litt. I mellomtiden blir det kø i kassa og jeg glemmer ham helt mens jeg betjener andre kunder.

 

Plutselig breser han seg foran kunden min og vifter den tomme Fjordlandpakken sin oppi ansiktet mitt, og nærmest skriker: "Dere skal liksom være billige! Denne her koster 39,90 hos Rema. Dere tar hele 43 for den!", så går han ut på en demonstrativt sint måte. (prisene husker jeg ikke helt i farta, men det var ikke mye i forskjell).

 

Snakk om first world problem... Hva oppnådde han med å lage en slik scene? Jeg sitter i kassa. Trodde han at jeg skulle ringe hovedkontoret å be dem sette ned prisen?

 

Kunden jeg egentlig holdt på og ekspedere ble helt satt ut og bare så på meg med det wtf-blikket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Men seriøst, er det mulig å overreagere slik på ett enkelt spørsmål?

Har fått drittkjeft ved to anledninger fordi jeg har spurt kunden om kameraet de leverer inn til reparasjon kan ha vært utsatt for støt eller fukt. Det er noe vi spør, så vi vet om vi skal sende det inn som en garanti/reklamasjonssak eller som en betalbar reparasjon.

 

I følge disse to kundene kunne vi ikke anklage dem for det, og de gikk helt av skaftet selv om jeg forklarte hvorfor vi spurte om det. Neida, de følte seg mistenkeliggjort og skulle rapportere dette til TV 2 Hjelper deg og Forbrukerrådet, at vi ikke stolte på kundene våre og så videre.

 

Det ironiske er at i begge sakene ble det konstatert støtskade av verkstedet :new_woot:

 

Han ene tok kontakt med Forbrukerrådet fordi han mente vi allerede ved innlevering hadde bestemt oss for at han var skyld i skaden. Men verkstedet hadde bildebevis av en bulk ved objektivet, og han ga seg ganske raskt selv om han først forsøkte seg med å påstå at vi hadde ødelagt kameraet på pur faenskap. Han andre hørte vi aldri noe mere fra.

 

Etter min erfaring er det ofte kundene som har noe å "skjule" som blir sure av slike spørsmål. De fleste er ærlige om hva som har skjedd, siden de vet at det ikke hjelper å si "nei, ingen skade" når man omtrent kan lukte hvilket land rødvinen kommer fra når man åpner maskina.

Endret av Heilage waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...