Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag bestemte jeg meg for å gjøre noe jeg ikke har gjort på 5 år, og færre ganger enn jeg kan telle på to hender. Jeg gikk til en faglært frisør.

 

Faren min tipset meg om den billigste frisøren i byen, der de bare tar drop-in. Så jeg plukket ut en tid da det sannsynligvis ikke var så mange andre der. Jeg gikk rett fra skolen til frisøren klokka 10.

 

Jeg gikk inn i frisørsalongen der jeg aldri hadde vært før. Der var det bare ei dame, som sa hei halvveis over skulderen mens hun hun gjorde klar en stol. Jeg tok som alltid i bruk mitt bredeste smil og svarte "Hei!". Så fikk jeg beskjed om å skynde meg litt. Jeg satte meg ned i stolen og hun ventet ikke på at jeg skulle si noe, men jeg brøt inn og sa hvordan jeg ville ha hårklippen min. Etter hvert kom det også en annen ansatt inn i rommet.

 

Så begynte førstnevnte frisør på en lynkjapp hårklipp. Det fantes ingen nøyaktighet eller varsomhet. Hun kastet ikke bort et sekund og jeg så ikke noen logisk framgangsmåte. Så ringte telefonen, og hun ble borte i 5 minutter. Det hørtes ikke ut som noe annet enn en privat samtale. Før øvrig var hun fra Sarpsborg etter dialekten å dømme, muligens Halden. Så kom hun tilbake og fullførte hårklippen. Da den var ferdig, var den helt grei. Håret var litt usymmetrisk her og der, men det rettet jeg på selv med maskinen da jeg kom hjem.

 

Jeg vet ikke hvordan frisører vanligvis er, da jeg som nevnt ikke har besøkt en frisørsalong på en stund. Og jeg forstår at en billig frisørsalong som kun tar drop-in vil rekke flest mulig kunder. Men man skulle tro at en frisør i det minste vil være litt serviceinnstilt, i i hvert fall på en tid da jeg er den eneste kunden der. Og jeg hadde ikke forventet å få beskjed om å skynde meg i det jeg kommer inn.

 

Eller tar jeg feil? Uansett går jeg nok tilbake til den gode gamle hjemmeklippen neste gang. Jeg var skeptisk til å prøve en frisør jeg ikke kjenner, og skepsisen min er ikke blitt noe mindre.

Endret av Zarac
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Går man etter det billigste så, tja...

 

Faren min har alltid fått en bra hårklipp. Jeg vet ikke om han har brukt samme frisør, men den manglende servicen jeg fikk var alene nok til å miste meg som fremtidig kunde. En eventuell neste gang, legger jeg heller et par lapper til i prisen og går til en annen frisørsalong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...