Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Der jeg jobber er det en kunde som er fullstendig overbevist om at det sitter en svært liten mann inni mynttelleren (SafePay/CashGuard).

 

Man kan lure litt på hva man skal si. Opplæringsmateriellet på jobben tror jeg sier "nikke og smile pent". Dårlig erfaring med dette i andre tilfeller, hvor en dame, av påstått samisk opphav og med en brennevinsduft som kunne konkurrert med dagen-derpå-sauna, foretok et (igjen) påstått samisk rituale med en kopp vann for å bli kvitt hikken sin. Varte i opptil flere minutter, ingen andre kunder turte å nærme seg.

Endret av AiKi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idag kom jeg bak en av kunden som hadde glemt lommeboka i bilen. Når han kom til kassa brukte han litt tid på å finne ut hvilken røyk han skulle ha. Tenkte høyt gjorde han og.. "Hmm.. Hvilken røyk skal jeg ha idag da?". Heldigvis var han ekstremt kjapp til å hente lommeboka. Brukte faktisk såvidt 1 min tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg ler, dere leste langt mer i mitt innlegg enn hva som er der.

Vedkommende er mann, 60år+ og har familie som også er innom titt og ofte. Om vedkommende er oppmerksomhetssyk eller bare vanvittig hyggelig skal jeg ikke spekulere videre i, men min erfaring med andre fra hans land er at vennligheten er en kultursak som flere deler.

 

I mine øyne er dette en veldig hyggelig kunde som er akkurat passe mye innom til at det ikke blir plagsomt. Noe mer enn som så? Nope!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Indere er så vidt jeg vet vandt med et veldig sosialt nærmiljø, og å invitere naboen, nørbutikk-innehaveren eller andre på te, eller å besøke dem på jobb når man har litt ledig tid er nok helt vanlig. Der har ikke alle hvr sin TV og laptop de kan sitte hjemme hos seg selv å glo på hele tiden for å bli underholdt. India er et av de landene jg kunne tenkt meg å bo i over en periode.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I går kom en kunde inn i butikken, og snakket med en kollega av meg.

 

Han spurte om prisen på et spesifikt kamera (et dyrere Nikon speilrefleks). Da han får høre prisen blir han nesten sur og kommenterer at vår største konkurrent "rett oppi gata" har samme kameraet til dobbel pris. Min kollega sier at det kan jo være at det er inkludert et annet objektiv, men nei, det var det så absolutt ikke.

 

-Men dere har det vel ikke på lager dere da, når dere er så billige?

-Joda, svarer min kollega. Vi har tre på lager.

 

Da blir kunden synlig irritert og går raskt ut av butikken :ermm:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I går kom en kunde inn i butikken, og snakket med en kollega av meg.

 

Han spurte om prisen på et spesifikt kamera (et dyrere Nikon speilrefleks). Da han får høre prisen blir han nesten sur og kommenterer at vår største konkurrent "rett oppi gata" har samme kameraet til dobbel pris. Min kollega sier at det kan jo være at det er inkludert et annet objektiv, men nei, det var det så absolutt ikke.

 

-Men dere har det vel ikke på lager dere da, når dere er så billige?

-Joda, svarer min kollega. Vi har tre på lager.

 

Da blir kunden synlig irritert og går raskt ut av butikken :ermm:

 

Say what? Han ble sur fordi dere solgte det til halv pris av de andre?

Får håpe han gikk opp og skjelte dem ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...