Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan det praktiseres på andre resturanter, men der jeg jobber, så går noe av tipsen til kokkene. Skulle ikke forundre meg om det er helt vanlig, da de står for en stor del av inntrykket man får på en resturant.

Jeg jobbet i oppvasken i to år på et hotell. Min andel av tipsen var like stor som servitør/kokker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, back on topic. Har hørt en del artig fra en venninne som jobber på ICA. De hadde blant annet en stamkunde, en dame som hver dag trålte butikken i to timer, før hun kjøpte et eller annet sprøtt, som f.eks tre store pakker toalettpapir, og gikk. En dag gikk hun og surret ekstra lenge før hun kom i kassen der venninnen min satt, og forlangte ti handleposer. Hun sa det forresten slik: "Jeg tenker poser. 10 stykk!"

 

Jada, det er mye rare folk i verden...

Endret av Maxie10
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Okei, back on topic. Har hørt en del artig fra en venninne som jobber på ICA. De hadde blant annet en stamkunde, en dame som hver dag trålte butikken i to timer, før hun kjøpte et eller annet sprøtt, som f.eks tre store pakker toalettpapir, og gikk. En dag gikk hun og surret ekstra lenge før hun kom i kassen der venninnen min satt, og forlangte ti handleposer. Hun sa det forresten slik: "Jeg tenker poser. 10 stykk!"

 

Jada, det er mye rare folk i verden...

 

Dersom hun til stadig brukte så lang tid, lurer jeg på hvor mye hun egentlig fikk med seg ut av butikken.... Ikke hva hun betalte for... bare en tanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin historie, men for å være kjip: Hvis jeg hadde stolt nok på Posten til å sende prøver hadde jeg ikke blitt mye glad for at dere hadde lekt og potensielt ødelagt innholdet bare for å være morsomme med en kollega.

En del av poenget med isopor er at det ikke trekker til seg vann. Hadde det vært en regnfull dag hadde den muligens vært mer utsatt for vann enn den ble den dagen.

Lenke til kommentar

Ferske brød:

 

Det kommer en kunde å skulle ha seg sin vanlige kopp kaffe etter en lang dag på arbeid. Men siden merslag er så viktig for oss så spør jeg han om han vil ha noen ferske brød med seg hjem for å ha til i morgen i tillegg.

 

Han svarer da: Nei det trenger jeg ikke. Har brød til i morgne!

Da svarer jeg: Hehe... Ja, du har vel morrabrød! XD

Han igjen: Haha, ja! Det har jeg også!

 

(Dette var en mann på godt over 50 år! Men man tillater seg jo å si slike ting til kunder som kommer hver dag! Ingen av disse hendelsene har jeg sagt til kunder som jeg ikke har vist på forhånd ville ha tatt det som en god spøk! (Enda xD) )

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fin historie, men for å være kjip: Hvis jeg hadde stolt nok på Posten til å sende prøver hadde jeg ikke blitt mye glad for at dere hadde lekt og potensielt ødelagt innholdet bare for å være morsomme med en kollega.

En del av poenget med isopor er at det ikke trekker til seg vann. Hadde det vært en regnfull dag hadde den muligens vært mer utsatt for vann enn den ble den dagen.

Nå snakker ikke jeg nødvendigvis om inntregning av vann, jeg tenkte mer på fallskader.

Nå vet ikke jeg hvordan de lager plass til prøvene -- om de lager bare en liten hul gang midt inni som passer perfekt med størrelsen på prøverøret, eller om det bare er en isoporboks, på lik linje med en pappboks, men hvis man er litt uheldig har de gjort en dårlig jobb og f.eks. satt to prøver svært nær hverandre, og latt de få for mye plass rundt seg. Da er det ikke vanskelig å knuse en prøve dersom man mister boksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...