Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8723

Meg som kunde hos lokal kiwi butikk. Stroller inn i butikken, litt i min egen verden, mens jeg hører på noe mac miller via mine iphone earplugs. Skal bare ha en snus, så det var jo bare en kjapp tur inn og ut tenkte jeg. Nope!

Lokaliserer meg snusskapet som befinner seg bak kassa, så jeg antok at det ikke var selvbetjening. Etter en kø på ca 6 mennesker (kl 20 om kvelden)kommer jeg endelig fram og tar forsiktig ut musikken min og spør på en hyggelig måte;

"Kunne jeg fått en general ekstra sterk porsjon?"

- Du ser vel hvor skapet står?

"Så man kan hente selv? :) "

-Selvfølgelig.

 

Så jeg kråler meg rundt hele køen, lirker meg bak tyggis/kondom/random stativet ved kassa, og står ubehagelig nærme kassedama mens jeg finner fram snusen.

Hørte et par oppgitte sukk og huff fra køen mens jeg krangla meg tilbake til kassa, begynte å føle et viss ubehag nå ja. Så legger jeg snusen på båndet forran henne, og hun ber om legitimasjon. Jeg er 20 år gammel, så det hender jeg blir spurt. Selvfølgelig hadde jeg bare skandiabank kortet mitt, som ikke har bilde på seg, så det var ugyldig som leg. Jeg sa jeg kunne løpe ut og hente førerkortet mitt, mens jeg dingla med bilnøklene i håp om at det ikke ble nødvendig. Men joda! Leg måtte fram! Så jeg små jogget ut av butikken, nærmest løp ut, henta førerkortet og fikk kjøpt meg snusen. Men ikke uten en bemerkning fra bestemoren bak meg; Burde kanskje tenke på sånne ting før du skal kjøpe deg dop"

 

Norsk kultur <3

Lenke til kommentar

Mine kollegaer og jeg har funnet ut at vi mest sannsynlig bruker samme rørlegger, og at denne rørleggeren egentlig er den eneste i Oslo. Grunnlaget er nemlig slående:

 

-Han har aldri tid før i neste uke.

-Når han først har tid, så kommer han ikke til tida pga følgende unnskyldninger (et tilfeldig utvalg):

  • Bilen brøt sammen
  • Måtte levere i barnehagen
  • Hadde ikke verktøy(!)
  • Bilen brøt sammen (igjen)
  • Bestemor døde
  • Jeg er på sykehus
  • Kan ikke se å ha registrert ordre
  • Datasystemet er nede
  • Jeg har kræsja
  • Hunden min døde

I tillegg, når rørleggeren en gang dukket opp, kom han på sent på kvelden, i pentøy, uten verktøy, tittet på problemet og uttalte "Ja, dette funker jo ikke" og gikk igjen... Vi mistenker at han egentlig hadde sendt naboen. :)

 

Her er et par til du kanskje kan være forberedt på...

 

  • Løsbarten løsna og jeg er tom for lim
  • Stein i skoen
  • Må passe naboens syke katt
  • Jeg får rørlegger i dag
  • Barberte pungen i forgårs så det stikker sånn (=sykemeldt)
  • Datteren til fettern til kusina av min ukjente onkel skal gifte seg
  • Holder på å gjennomgå en skabb-kur og vil ikke smitte deg
  • Skjærte opp en løk så jeg ser ingenting
  • Flis i fingeren
  • Har hatt eksplosiv diare etter en dårlig kebab, så jeg må vaske ned badet
  • Mista gifteringen i septikktanken og måtte stupe etter den og dusjen virka ikke

Endret av tole
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har alltid lurt på hvorfor (særlig gamle) folk venter på at det piper i terminalen før de fjerner kortet, selv om jeg alltid sier takk etter det står godkjent. Men her om dagen fant jeg ut grunnen. En litt eldre person står å betaler med kort, han ser at det står godkjent å spør "Det står godkjent, skal det ikke begynne å pipe snart da?" så han venta til det pipinga starta før han tok kortet...

 

Eller de som alltid må si til meg at det står "ta ut kortet å prøv igjen" også ser de dumt på meg mens kortet fortsatt står i...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var å skulle kjøpe joggesko her om dagen på en sportsbutikk.

 

Jeg trenger sko med overpronasjon, noe min favorittsko har (Asics Gel-Kayano). Siden disse skoene er veldig dyre og jeg som student ikke har råd til dette så spurte jeg betjeningen om hjelp til å finne billigere utgaver av overpronasjons sko. Mannen som hjalp meg så på seg selv som en meget oppdatert fyr når det kom til løpesko, og sa bestemt til meg at Kayano skoene ikke var overponasjons sko når jeg nevnte det til ham, det var derimot en sko for normal fot.

 

Jeg prøvde å motargumentere dette, men han var så bevist på sin sak at jeg begynte å tvile på meg selv (til tross for at jeg absolutt trenger overpronasjons sko og derav har undersøkt dette pluss at jeg selv har jobbet på sportsbutikk).

 

Når jeg kom hjem sjekket jeg opp saken, og jammen hadde jeg ikke rett da gitt.

 

Neste dag dro jeg tilbake for å kjøpe noe sportstape. Da møtte jeg tilfeldigvis på samme fyren, og fortalte ham hva jeg hadde funnet ut. Da fikk jeg som svar; "Åja, sier du det, hehe, jaja" og fortsatte med sitt.

 

Jeg hater når man søker 'eksperthjelp', men nærmest blir lurt og når man caller luringa så får man ikke unnskyld engang. Nei, man må nok bli sin egen ekspert i det man ønsker seg. Synes det er synd :dontgetit:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var å skulle kjøpe joggesko her om dagen på en sportsbutikk.

 

Jeg trenger sko med overpronasjon, noe min favorittsko har (Asics Gel-Kayano). Siden disse skoene er veldig dyre og jeg som student ikke har råd til dette så spurte jeg betjeningen om hjelp til å finne billigere utgaver av overpronasjons sko. Mannen som hjalp meg så på seg selv som en meget oppdatert fyr når det kom til løpesko, og sa bestemt til meg at Kayano skoene ikke var overponasjons sko når jeg nevnte det til ham, det var derimot en sko for normal fot.

 

Jeg prøvde å motargumentere dette, men han var så bevist på sin sak at jeg begynte å tvile på meg selv (til tross for at jeg absolutt trenger overpronasjons sko og derav har undersøkt dette pluss at jeg selv har jobbet på sportsbutikk).

 

Når jeg kom hjem sjekket jeg opp saken, og jammen hadde jeg ikke rett da gitt.

 

Neste dag dro jeg tilbake for å kjøpe noe sportstape. Da møtte jeg tilfeldigvis på samme fyren, og fortalte ham hva jeg hadde funnet ut. Da fikk jeg som svar; "Åja, sier du det, hehe, jaja" og fortsatte med sitt.

 

Jeg hater når man søker 'eksperthjelp', men nærmest blir lurt og når man caller luringa så får man ikke unnskyld engang. Nei, man må nok bli sin egen ekspert i det man ønsker seg. Synes det er synd :dontgetit:

 

For en tulling. Jeg hadde tatt det opp med butikksjefen, ev. forlangt litt rabatt siden du er student og alt. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse "ekspertene" finnes i alle butikker og er en pest og en plage. Eg har respekt for selgere som kan innrømme at de ikke vet, evnt vil sjekke opp før de svarer. Dette viser at de er ærlige. Det er ingen selgere som kan vite ALT til enhver tid. Mens de selgerene som bare kan alt er pest og plage og innbyr på ingen måte til tillit, hverken til enkeltpersonen eller til butikken/kjeden.

 

Når eg er ute og skal handle så stiller eg alltid "kontrollspørsmål" som eg vet svaret på, for å sjekke ståa. Bløffer selgeren er det no-go.

 

Som for eks var eg for noen uker siden ute på jakt etter nytt trådløst headsett til datamaskinen for allround-bruk. Eg er derimot litt kresen, og da headsettet brukes ofte og i lengre perioder så må det ha god dynamikk og være behagelig å ha på over lengre tid. Når da selger #1 presterer å presentere et gaming headsett som et kvalitetsstempel til all mulig bruk, så ble han diskvalifisert veldig fort. Eg gav vedkommende en mulighet til, og spurte hvordan headsettet han prøvde å selge meg til over 2k var sammenlignet med de dyre headsettene til Sennheiser med digital overføring, og fikk beskjed om at det konsekvent var overlegent, så var gamet over for hans del, og eg gikk ut derifra uten headsett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For et par år tilbake da jeg jobbet på en matvarebutikk var det en kunde som styrtet flaskecola etter flaskecola i butikk (vi snakker skikkelig styrting, han var på sin fjerde cola på ca. 4-5 min) og jeg så nysgjerrig som jeg er spør jeg "Har du tid til å betale for colaen når du drikker i denne farta?" Da svarer han: "Jeg har diabetes, tror du jeg har god tid?"

 

Utrykket mitt må vel ha vært priceless da jeg ikke visste helt hva jeg skulle svare og han startet å drikke igjen. Etter ca. 20 sekunder tok jeg det som en spøk, som også var en spøk, han betalte for seg etter den femte colaen.

 

Forresten en norsk mann i førtiårene.

Endret av Trollfjes
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...