Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Å dukke opp på matsteder nært opp til stengetid er generelt en uting. Det er en hel haug med rydding, vasking og forberedelser som skal gjøres den siste halvtimen. Ofte er arbeidstid satt til feks kl. 2000 eller 2015, der en definitivt blir værende lengre om en skal servere helt fram til stengetid. Stengetiden gjelder for de som spiser i lokalet.

Blir mer OT dessverre, men jeg jobbet i flere år på McDonalds, og selv om vi selvfølgelig ikke jublet av glede om det kom en minibuss 5 minutter før stenging så var det bare å kjøre på og lage maten de ville ha. Kjøkkenet og kasseområdet ble uansett påbegynt rydding allerede 30-40 min før det, så vi hadde fjernet så mye vi kunne utenom at det skulle ha innvirkning på mulighetene til å lage ting.

 

Døra ble låst og drive-thru ble blokkert på slaget, folk som var inne i resturanten fikk beskjed at hvis de skulle bestille måtte de gjøre det asap, hvis ikke ble kassene stengt.

 

Det var aldri ett tema å ikke ta i mot bestillinger mot slutten av åpningstiden, uansett hvor stor eller liten bestillingen var.

Endret av Stoddart
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem skulle tro det var så vanskelig å få opp et skilt med "servering stenger kl. X"? Blir feil å klage på at kunden kommer et kvarter før stengetid. Samme greia for matbutikker: La kassen stenge til stengetid slik at om kunden kommer ett minutt før stengetid vil de lære seg å være raske. Det fungerer for ølsalg, så hvorfor ikke med resten av varene? Jeg har ikke opplevd at en kunde har kommet unna med at "jeg tok ølen før kl. 20.00" når de står i kassen 20.05.

Lenke til kommentar

Arbeidsgiver forventer at en er ferdig og stengeklar til satt arbeidstid. Du kan gjerne høre med andre som jobber i serveringsbransjen, da det er et velkjent irritasjonsmoment med folk som reagerer usaklig og uhøflig på at servering slutter før stengetid.

Nei, arbeidsgivere er primært opptatt av at kundene som møtte opp i åpningstiden fikk betalt, og er fornøyde. Og som jeg sa om du strenger butikken 20 og er ferdig på jobb 20 så er det arbeidsgiver sin feil. Da tar du den tiden det tar og gjøre jobben din, om de ikke er tilfreds med det får du forlate arbeidsplassen slik den ser ut 20. Dette er ikke rakettforskning.

 

Hvis dere skriver forskjellig tid på når dere strenger og når kjøkkenet stenger som veldig mange gjør, så er det vel ikke noe problem?

 

Dette var også en sub sjappe, ikke en restaurant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er enig at det burde stått "Åpent til 20:00. Servering stenger 19:45".

 

På samme måte at Post i Butikk som regel stenger 22:00 når butikken stenger 23:00.

 

Hvor er dette ? Post i butikk skal jo være åpent så lenge butikken er åpen, det er bankfunksjonene til post i butikk som gjerne stenger litt før. Jeg har jobbet i 3 forskjellige post i butikk og vi har aldri stengt før butikken, selv om butikken stenger 23:00

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

 

Jeg er enig at det burde stått "Åpent til 20:00. Servering stenger 19:45".

 

På samme måte at Post i Butikk som regel stenger 22:00 når butikken stenger 23:00.

Hvor er dette ? Post i butikk skal jo være åpent så lenge butikken er åpen, det er bankfunksjonene til post i butikk som gjerne stenger litt før. Jeg har jobbet i 3 forskjellige post i butikk og vi har aldri stengt før butikken, selv om butikken stenger 23:00

Ja du har nok rett at det er banktjenestene å ikke posttjenestene som stenger før. Poenget er fortsatt gyldig.

Lenke til kommentar

Leste en post på Facebook i dag som fikk meg til å le. Dame (Eva) står i kø i en matbutikk, og mister en 20-kroning på golvet. Hun dama foran henne (Anna) i køen plukker opp mynten, så Eva takker henne. Av en eller annen merkelig grunn svarer Anna at alt som ligger på bakken tilhører den som plukker det opp, snur seg og går ut av butikken. Eva hever stemmen og spør om det er en spøk, men Anna reagerer ikke. Forfjamset ser Eva på de andre i køen, og de ser like forvirret ut.

 

Kort tid etter står Eva på parkeringsplassen og ser Anna gå mot bilen sin. Anna setter ned noen bæreposer for å låse opp bilen, så Eva griper tak i to av posene og sier høylydt at "det som er på bakken tilhører den som plukker det opp." Deretter går hun raskt bort til sin egen bil, slenger posene i baksetet og kjører avgårde.

 

Win! :p

 

(vet det er stor sjanse for flere sider med off-topic nå, men det driter jeg i.)

Hater å være buzzkill men det er en fake historie.

https://www.reddit.com/r/Jokes/comments/63f8fa/today_i_went_to_the_grocery_store_and_while_at/

Første gang jeg så den var årevis siden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har dog aldri helt skjønt hvordan en vanlig butikk kan være utsolgt for en vanlig vare, og jeg skjønner jo fyren veldig godt. Er jo veldig lett å tenke at de kanskje bare har glemt å sette den fram. Hvis vedkommende ikke var frekk eller spydig når han spurte hadde jeg nok bare latet som jeg faktisk letet for å si gi han beskjeden at det er tomt dessverre

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...