Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

*snip*

Du har tydeligvis ikke forstått det! Når du jobber i en konkurranseutsatt servicebransje må man yte det lille ekstra.

 

Originalposten var 29. juli. I dag er det den niende august. Tror vi sier diskusjonen er over? :)

 

Jepp, var ikke klar over at det var så lenge siden :) Poenget mitt er uansett at man bør yte ekstra service. Da bør man ha flere på ansatte på jobb hvis dette ikke lar seg gjøre....

Lenke til kommentar

Jepp, var ikke klar over at det var så lenge siden :) Poenget mitt er uansett at man bør yte ekstra service. Da bør man ha flere på ansatte på jobb hvis dette ikke lar seg gjøre....

Jeg skal IKKE dra denne spesifikke diskusjonen videre, men tar heller en generell tanke som egentlig alle bør tenke litt på:

 

Flere ansatte = høyere utgifter = høyere priser = færre kunder = konkurs = mindre konkurranse i markedet = høyere priser hos konkurrentene.

 

"Alle" ser etter lavest mulig pris. Da må man rett og slett også skylde på seg selv om man får dårlig service (eller "dårlig" service, om man vil).

Lenke til kommentar

Det der er noe av det første man lærer i markedsføring. Høyere pris betyr mer inntekt pr salg, men færre kunder. Lavere pris betyr flere kunder, men lavere inntekt pr salg. Setter man disse inn i pris/kunde-diagram vil den ene peke skrått oppover, og den andre skrått nedover. Den optimale prisen er logisk nok der de to møtes. På dette punktet har man makimalt antall kunder og maksimal inntekt pr salg. Ved høyere pris tjener man mer pr salg, men færre kunder betyr mindre inntekt totalt. Lavere pris betyr flere kunder, men igjen, lavere inntekt totalt.

 

Det blir nok noe av det samme med antall ansatte. Flere ansatte betyr mer salg, men til gjengjeld må man betale mer i lønn. Færre ansatte betyr mindre lønnsutgifter, men man får mindre salg. Dette løses enkelt på samme måte som pris/kunder, dvs finne punktet der man har så mange selgere som mulig og så mange salg som mulig. Det er lett å stå utenfor som kunde og ikke skjønne hvorfor det ikke er flere ansatte, men svaret er bare at butikken vil tape på det.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom en full dame bort til meg i natt på en konsert og sa at hun hatet meg noe veldig, fordi at jeg hele tiden var innom arbeidsplassen hennes og bestilte burger. Snakket til meg med skikkelig forakt. Det komiske er at jeg aldri i mitt liv vært på denne arbeidsplassen og kjøpt burger, bor ikke i samme by en gang.

 

Tenker bare at det må være kjipt å være i en jobb du misliker så veldig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Her om dagen etter å ha jobbet i 5 timer i 30 varmegrader i skyggen (!) og løpt etter søppelkasser tenkte jeg å løpe bort til vanntappen (hva heter det nå igjen?) som man har ute, for å fylle på 1.5L flaska mi, hvorpå ei gammel dame skriker til meg "HEI DU!" og jeg var sikker på at hun skulle "klikke" på meg, men så sa hun pent til meg "vær så snill la meg fylle den inne, der har jeg kaldt vann. det kommer jo bare lunkent vann fra den der!"

Gamle folk er ofte så snille, sist gang fikk jeg 1.5L flaske med Cola av ei gammel dame, men det frister ikke så veldig med cola og kullsyre når jeg løper rundt etter søppelkasser, så sparte den til senere. Fikk også en gang en pose med noen flasker kaldt vann, noen flasker cola og noen flasker Fanta. Da yter vi selvfølgelig litt ekstra og fester søppelsekken i søppelstativet til vedkommende! :)

 

Kollegaen/kompisen min som jobber på en annen rute har ofte opplevd å få kjeft av folk fordi han ikke gidder å tømme søppelen til vedkommende, fordi det er feilsortert. Jeg tømmer ofte ikke søppelkasser når det er for eksempel hageavfall i bioavfall, men har heldigvis ikke fått kjeft eller møtt på folk enda. Legger kun igjen en lapp. Han har til og med fått kjeft for å fylle flasken sin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kommer også på at jeg fant en død katt i bioavfall kassen til noen her om dagen, skvatt noe sinnsykt. Tror huset er tomt/ferie/forlatt, for alle dunkene var tomme i to uker, også tredje uken var det en katt i kassen. Mest sannsynlig en forbipasserende som la en påkjørt katt e.l. i søppeldunken. Tømte den selvfølgelig ikke...

Lenke til kommentar

Jo, teknisk sett er katt biologisk avfall. Men det er jo et husdyr så jeg synes selv det er ille noe kaster det i bioavfall.

 

Hageavfall skal ikke kastes i bioavfall i Vestfold ihvertfall. Jeg vet ikke hvorfor, det må dere spørre VESAR om. Jeg har kun fått beskjed og et hundretalls med ark der det står at "Hageavfall kan ikke lenger kastes med matavfall. Matavfall blir til nyttige biogasser"

Lenke til kommentar

Jeg jobber i en nettbutikk der en normal ordre fra en privatperson er kanskje 2500 kroner i snitt. En stor ordre er på 15-20000. De store ordrene pleier folk å prute på.

 

I sommer var det en fyr som sendte inn en ordre og spurte om det var greit at han fikk fri frakt og betalte fullpris for varene. Den ordren var på cirka en kvart million. Og ikke nok med det, han sendte en mail med det han skulle ha, med utgangspunkt i nettsiden og hadde bare screenshota handlekurven. Han skulle blant annet ha to av et produkt til ca 7500/stk. Når vi la inn produktet manuelt i ordren ble den produktlinja rundet ned til 14999. Han sendte da en mail og sa at prisen var feil på den ene linja, han ville betale en krone mer enn vi hadde satt opp. På en ordre til 250 000... Forøvrig en superhyggelig fyr :)

 

Hvordan produkter selger en nettbutikk når du bestiller ting til en kvart million hvis jeg får spørre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...