Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

Jeg jobber i en nettbutikk der en normal ordre fra en privatperson er kanskje 2500 kroner i snitt. En stor ordre er på 15-20000. De store ordrene pleier folk å prute på.

 

I sommer var det en fyr som sendte inn en ordre og spurte om det var greit at han fikk fri frakt og betalte fullpris for varene. Den ordren var på cirka en kvart million. Og ikke nok med det, han sendte en mail med det han skulle ha, med utgangspunkt i nettsiden og hadde bare screenshota handlekurven. Han skulle blant annet ha to av et produkt til ca 7500/stk. Når vi la inn produktet manuelt i ordren ble den produktlinja rundet ned til 14999. Han sendte da en mail og sa at prisen var feil på den ene linja, han ville betale en krone mer enn vi hadde satt opp. På en ordre til 250 000... Forøvrig en superhyggelig fyr :)

 

Hvordan produkter selger en nettbutikk når du bestiller ting til en kvart million hvis jeg får spørre?

 

 

Musikkinstrumenter og studioutstyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestillte noe fra en nettsiden kl. 08:14 på Fredag. Det var to varer, der begge var på lager og den ene varen hadde en "sendes før kl. 1200 samme dag" garanti.

 

Jeg sjekket bestillingen i dag, og fikk følgende opp på ordrestatus:

Pakke 1

Status: hourglass.jpg Under behandling

Transportørdata: Ingen transportørdata

 

Jeg tenkte det da var på plass å ta kontakt med kundeservice.

 

 


11.24.19 anonymous: Waiting for one of agents in group [NO Nettbutikk.no] to accept invitation to chat ...
11.24.30 NO Nettbutikk.no: Invitation to chat with NO Nettbutikk.no has been accepted by Kundeservice
11.22.17 Kundeservice: hei, hva kan jeg hjelpe deg med?
11.25.00 anonymous: Hei. Det står "Bestill før kl 12.00 og vi sender varen IDAG". Gjelder det kun enkelte varer?
11.22.47 Kundeservice: ja - det er kun enkelte varer
11.23.26 Kundeservice: hvis du bestiller noen varer som ikke er på lager - og noen som er, sendes alle dine varer samlet d
11.26.33 anonymous: enn hvis jeg bestiller to varer som begge er på lager, men bare en har slik reklame?
11.24.32 Kundeservice: så blir de sendt idag
11.27.39 anonymous: sjekk ordrenr 11111111
11.26.02 Kundeservice: heng på så sjekker jeg
11.29.50 Kundeservice: varene er avsendt fra oss idag
11.32.52 anonymous: ok. Men de ble bestillt før kl 1200 på Fredag
11.31.12 Kundeservice: ja - men det kan henne at der har vært så mye på bilen - at den ikke er blitt scannet inn før idag
11.31.22 Kundeservice: det jobbes jo ikke i helgene
11.34.55 anonymous: og ikke på Fredager heller tydeligvis. Takk for hjelpen.
11.34.03 Kundeservice: Jo det jobbes på fredager - og jeg kan garantere deg at alle pakker går fra vort lager. Varene blir sendt på forskjellige biler - som så manuelt scanner de inn alt etter hvor de skal i Norge. Så lenge at ingen personer har hadd fysisik tak i pakken, kan vi ikke se scanningen - men det betyr ikke at den ikke er sendt..
11.39.08 anonymous: ok, da missforstod jeg. Lengere opp skrev du at "varene ble sendt fra oss i dag", men du mener altså på Fredag?
11.39.35 Kundeservice: ja - den er sendt fra oss fredag, men ingen har hadd tak i pakken og scannet den videre i systemet før idag
11.39.47 Kundeservice: beklager hvis jeg uttrykte med feil
11.42.59 anonymous: men da er jo alt i orden. ha en fin dag videre :)
11.40.56 Kundeservice: Takk i like måte :-)

 

 

Er jeg en vanskelig kunde? :)

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Jeg lukter en litt sleip taktikk med den reklamen de kjører... Posten kommer jo og henter pakkebur på lageret, litt varierende når de gjør det, men det er mellom 14 og 16, ville jeg tro. Det er her "scanninga" kommer inn - pakken er ikke sendt før lageret ferdigmelder pakkene, og Posten henter de. Hvis de pakker pakker og legger i pakkebur etter at Posten har vært der, så kommer ikke pakken til å bli sendt før på mandag. De burde endret kampanjen sin til "Bestill før 12, og den pakkes i dag"...

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Det er egentlig greit med tilbakemeldinger om hvordan jeg er som kunde, så kan jeg jo forbedre meg :)

 

Men jeg lukter likevell ugler i mosen hos firmaet. Jeg fikk sporingen i dag, og der står det:

 


Ingen forsendelse er modtaget endnu, kun meddelelse herom
11.08.2014 14:57

 

Dette gjør meg 99% sikker på at pakken ikke har forlatt firmaet før i dag, når dette egentlig skulle skje på Fredag.

 

Men ingenting av dette hadde vært noe problem dersom de ikke hadde reklamert slik at det fikk meg til å tro at pakken ville bli sendt samme dag dersom jeg bestillte før kl. 12. Det er uriktig reklame jeg reagerer på, som kan få betydnling om man velger den butikken eller ikke.

Endret av xibriz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

11.34.55 anonymous: og ikke på Fredager heller tydeligvis. Takk for hjelpen.

 

 

Er jeg en vanskelig kunde? :)

Den ene setningen der var nok til at jeg ser på deg som en litt vanskelig kunde. Å være frekk hjelper særdeles lite.

 

 

Kanskje det, men kundeservice sin innstilling om at det uansett ikke skjer noe i helgene så det er det samme om den blir sendt på Fredag eller Mandag er alt for slapp.

Hvis firma har utlandsk lager så vil ikke sporing fungere før varen er i norge

 

Poenget er vel at jeg ikke mottok sporingsnummer samme dag engang. Det burde man jo strengt tatt gjøre uansett hvor den er sendt fra?

Endret av xibriz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål jeg mer enn gjerne vil ha svar på. Tidligere i dag var jeg innom en bokhandler med to kasseapparater, der bare den ene var i bruk. Det var fem folk i køen foran meg og to bak, så vi var til sammen åtte stykker i kø. Så hva skjer? Her kommer en kjerring spaserende rolig bort mot kasseapparatene, gir fullstendig faen i køen, legger boken hun skal ha på den tomme disken og forventer at noen skal ekspedere henne. Hun gidder ikke engang si noe, bare står der som et annet nek og venter. Hva fanken er det sånne folk tenker meg egentlig? Jeg fatter det bare ikke. Du overser ikke en kø med åtte person rett ved siden av, og det var ingen som helst tegn til at noen skulle åpne det andre kasseapparatet. Hun tok til slutt hintet og stilte seg i rett kø, men først etter å ha ventet rimelig lenge, og blitt synlig frustrert.

 

Ellers har vi jo smartingen som så jeg kom kjørende fra høyre, dermed stoppet han og slapp meg forbi... midt i en rundkjøring? WTF? En annen idiot gjorde det stikk motsatte og prøvde å presse seg frem, fordi han kom fra høyre. At jeg var inne i rundkjøringen ga han tydeligvis faen i. Var ikke langt unna et smell der... Gikk heldigvis bra, men hater sånne idioter. Det er like ille som folk som sprader rundt midt på vinteren når det er bekmørkt i sorte klær og uten refleks. De ser jo meg, så selvsagt ser jeg jo dem også... FFS...

Endret av Schreiber
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål jeg mer enn gjerne vil ha svar på. Tidligere i dag var jeg innom en bokhandler med to kasseapparater, der bare den ene var i bruk. Det var fem folk i køen foran meg og to bak, så vi var til sammen åtte stykker i kø. Så hva skjer? Her kommer en kjerring spaserende rolig bort mot kasseapparatene, gir fullstendig faen i køen, legger boken hun skal ha på den tomme disken og forventer at noen skal ekspedere henne. Hun gidder ikke engang si noe, bare står der som et annet nek og venter. Hva fanken er det sånne folk tenker meg egentlig? Jeg fatter det bare ikke. Du overser ikke en kø med åtte person rett ved siden av, og det var ingen som helst tegn til at noen skulle åpne det andre kasseapparatet. Hun tok til slutt hintet og stilte seg i rett kø, men først etter å ha ventet rimelig lenge, og blitt synlig frustrert.

 

Alt slik slutter å overraske deg etter du har tilbrakt et par måneder bak en salgsdisk selv. Jobbet i dagligvarebutikk i et par år og det var ikke sjeldent vi opplevde det samme. Du sitter i kassa og prøver for harde livet å ekspedere en lang rekke med delvis misfornøyde kunder. Ingen av kollegaene dine gidder å komme når du ringer på dem, du blir mer og mer frustrert sammen med køen som blir lengre og lengre, og på toppen av det hele kommer det en eller annen idiot (beklager språkbruken) som freidig stiller seg opp i en annen kasse og begynner i tillegg å legge varer oppå båndet uten at kassen er bemannet (ingen selvbetjente kasser i butikken jeg var i), da minker det på lunten. Når denne kunden i tillegg begynner å skrike til deg og spør hvorfor hun ikke blir betjent, og kommer med en lang tirade om dårlig kundeservice etc, da får man lyst til å bare gå fra jobb på stedet. Huff.

 

Faktisk stort sett gamle damer som gjorde sånt i min butikk. Enten var de vimsete som resultat av alderen, eller så ga de bare faen. Ikke vet jeg. Opplevde sånt mer enn jeg skulle tro.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En gang hilste jeg på en kompis på arbeidsplassen hans, som er en butikk der man kan handle verktøy, spikere, ledninger, arbeidstøy og liknende. Jeg hadde nettopp vært på min egen jobb, så jeg hadde på meg mitt eget arbeidsantrekk, som var ei rød t-skjorte med NSB-logo og en shorts. En av kundene hans lurte på om jeg var TV-reparatør.

 

I dag var jeg på arbeidsplassen hans igjen. En kunde kom inn og spurte "Hi, is it possible to buy things here?" Og han svarte "No. This is a museum."

hehe, kan hende han trudde det var en grossist man måtte ha et firma for å kjøpe fra. Men det er kanskje få av de igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til alle fremtidige kunder:

 

Hvis du starter samtalen med "Men da har du åpenbart ikke peiling", så strekker ikke jeg meg særlig lenger enn det som er strengt tatt nødvendig!

 

Hadde nettopp en fjott her som skulle ha HDMi og mente han hadde en superkabel som våres ikke kunne matche. Poteito Potato Tomeito Tomato.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Til alle fremtidige kunder:

 

Hvis du starter samtalen med "Men da har du åpenbart ikke peiling", så strekker ikke jeg meg særlig lenger enn det som er strengt tatt nødvendig!

 

Hadde nettopp en fjott her som skulle ha HDMi og mente han hadde en superkabel som våres ikke kunne matche. Poteito Potato Tomeito Tomato.

Og hva slags HDMI-kabel er det dere har?
Lenke til kommentar

De har sikkert en HDMI kabel. Forskjellen er ikke fantastisk stor.

"Men da har du åpenbart ikke peiling."

 

Forskjellen på HDMI 1.2 og 1.4 og 2.0 er ganske markert, både i båndbredde og funksjoner. De fleste butikker selger HDMI 1.4 kabler, men det finnes 1.2-kabler å oppdrive. Det er ikke umulig at butikken selger 1.4-kabler og fyren hadde en HDMI 2.0-kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...