Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Samme der jeg jobber. Vi bygde om og styra for å bytte til Rimi for ca 2 år siden. Vi fikk da en haug med nye frysere og noen nye kjøleskap. Dette økte varmeutviklingen kraftig. Det de fjompene ikke gadd å bruke penger på var nytt air-condition system. Det er nå alltid varmere inne enn ute, noe som tilsvarer 30+ grader i butikken. Det burde ikke være slik da varer som sjokolade ikke skal komme over en viss temperatur. Helt latterlig varmt, forjævlig dårlig luft og klamt ut til helvete.

 

Har noen kunder som kommenterer på det, men som oftest er vi like enige hvor varmt det er. Ingen som er sure for det heldigvis. Ikke mer irritert enn meg ihvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prinsippet blir det samme når personen som åpnet døren ikke kunne ane om jeg skulle selge noe eller bare "få noe". Det finnes tross alt personer som selger ting, hvor kasseapperatet er en plombert bøsse.

Du skjønner det fortsatt ikke? Wow... Er lei all denne off-topicen, så tar det en aller siste gang. At det ringer noen på døren gjør meg ingenting. Når det er folk som selger lodd, samler inn osv sier jeg som regel "beklager, har ingen kontanter hjemme. Bruker jo bare kort uansett." Da er det ingenting de kan gjøre, men tar det med et smil og går.

 

Selgere kan derimot sende regning, så de gir fullstendig blaffen i om jeg har kontanter eller ikke. De forventer ikke at jeg betaler dem med en gang uansett. Derimot får de som regel betalt i provisjon, så selger de ingenting får de mindre betalt. Dette gjør at de "må" selge meg noe, og det vet de svært godt. Hvorfor skal de da bry seg om jeg har tid eller interesse av å snakke med dem? Resultatet er at de gjør alt de kan for å overtale meg til å kjøpe noe bare for å få dem til å holde kjeft og gå. Når de har så liten respekt for meg sier det seg selv at jeg har null respekt for dem. Respekt går begge veier. Så for å avslutte denne diskusjonen en gang for alle: Når så mange idiotselgere nekter å gå er det naturlig at jeg til slutt gir faen og ber alle reise til helvete hvis de våger å komme på døren. Mulig en og annen ikke fortjener det, men de får skylde på andre dørselgere som har skapt denne mistroen og respektløsheten i første omgang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her om dagen fikk jeg og kollegaen min en pose med kalde flasker med Fanta og Cola, ganske så deilig når vi står opp 5 på morgenen og jobber til 12 i 33 varmegrader i skyggen. Var rundt 40 varmegrader i sola der jeg står bak på søppelbilen og løper fram og tilbake som en gærning. Gamle mennesker er fine de.

 

Har forsatt ikke møtt på sure folk, utrolig nok. Er ofte jeg ikke tømmer søpla fordi den er feilsortert. Kompisen min som har jobbet her like lenge som meg har hatt en 4-5 folk som har vært veldig sure og frustrerte fordi han ikke har tømt søpla, så da har jeg nok møtt de riktige folka. Fant også en død katt i en søppelkasse på fredag, er faen meg det verste jeg har vært bort i hittil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg skulle tømme søpla på utsiden av butikken på lørdag kveld og noen hadde kjøpt en boks med kattemat som de la på toppen av den. Fy faen så råttent. Her strekker vi oss utrolig langt for å yte kundeservice og jeg kan trygt si at vi skiller oss ut på dette området. Den hadde ligger i flere timer i sola og det var helt forferdelig å vaske opp, nesten så jeg brakk meg.

 

Forrige sommer var det noen ungdommer som fyrte opp et bål inntil bygget. Hva feiler det folk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingenting å klage over litt råtten kattemat. Prøv å jobb som søppelmann og tømme restavfall i et nabolag med unger! Du vet at når restavfalldunken veien hundre kilo, at da er den fylt med bleier. Verste er når den faktisk er tømt, og du ser bleiedritten renne ned og sprute i lufte når det blir komprimert. Utrolig nok venner man seg til lufta etter en ukes tid. Bon appetit :sick:

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Da jeg jobbet i en av de store elektrokjedene så var det noen som hadde kastet en fryser med kyllinger i. Veldig kjekt når dette får stå noen timer i solsteiken. Kyllingene lå utover plassen, og jeg måtte rydde opp. Tok en spade for å kaste kyllingene i søpla. Inne i kundemottaket, flere meter unna, klaget kundene over stanken. Endte opp med at jeg fikk noe av kyllingsafta utover meg selv. Blant annet i ansiktet. Jeg kastet fra meg spade og kost. Gikk rett i dusjen, og fikk skiftet til rene klær. Dette uten at kollegaen min i kundemottaket oppdaget at jeg var vekke. Heldigvis var det ikke behov for truck-hjelp den korte tiden jeg var vekke, siden jeg var den eneste på jobb med truck-lappen.

 

Etterpå måtte jeg spyle plassen, for stanken hadde nådd butikken, slik at halve butikken stinket råtten kylling. En episode vi har ledd mye av i ettertid, men jeg kan love dere at det ikke var noe gøy når det pågikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Når vi er inne på lukt på arbeidsplassen,må eg berre mimre litt om den verste bleia eg var borti då eg jobba i barnehage. Alt var jo fint og roleg den dagen her, men så måtte jo ei av jentene på småbarnsavdelinga øydelegge alt. Sat inne på eit rom og leika med ungane på ein upedofil måte, og vi hadde det riktig så triveleg. Det var då eg kjende ein svak eim av avføring, og tok til på runden der ein sjekkar bleiene til ungane. Då eg drog ut bleia til den skuldige, slo lukta så hardt at alle andre bleier kombinert ikkje kan konkurrere. Eg gløymer aldri synet av det som såg ut som lys sjokoladesaus med brune reker og egg i. Og bleia var så full at det var eit under at den ikkje hadde rakna og berre eksplodert utover. Eg fikk tårer i augene og var nær ved å kaste opp, forlot rommet og lot lukta sive ut i eit anna rom, der ein kollega kjende lukta og tok affære.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det beste må være når kunder kommer til meg og skal ha maling til veggen sin. For det fins selvfølgelig bare en type maling til alle veggene i huset ditt.

 

Blandet en 10 liter til en dame, og la den mellom disken som er litt lavere så det er enklere å løfte dem. Ho forventet at jeg skulle bære den bort til kassa og sette inn i bilen hennes for henne. Og når jeg sa at jeg ikke kunne det spurte ho hvorfor. For det stod ikke andre kunder som trengte hjelp. Sa at ho måtte hente en vogn, men det ville ho ikke. Ho begynte å krangle med meg og spurte hvorfor ikke de kundene kunne vente litt mens jeg løftet spannet til bilen for henne. Ikke nok med det, til slutt ville ho ikke ha malinga som jeg hadde blandet i en merkeligste fargen som jeg garantert aldri for solgt til en annen person igjen.

Ble veldig lei, fordi ho avbrøt meg mens jeg snakket med andre kunder også. Sa bare tilslutt at enten kan ho hente en vogn eller bare gå å handle maling i en annen butikk fra nå av. SÅ kom sjefen og ho klagde jo til han og sa at jeg var frekk. Ho forklarte situasjonen og sjefen min akkurat det samme. Når malingen er blandet er det jobben vår gjort. Trenger du hjelp med å bære spannet, skulle du tatt med noen. Aldri sett ho igjen :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når vi er inne på lukt på arbeidsplassen,må eg berre mimre litt om den verste bleia eg var borti då eg jobba i barnehage. Alt var jo fint og roleg den dagen her, men så måtte jo ei av jentene på småbarnsavdelinga øydelegge alt. Sat inne på eit rom og leika med ungane på ein upedofil måte, og vi hadde det riktig så triveleg. Det var då eg kjende ein svak eim av avføring, og tok til på runden der ein sjekkar bleiene til ungane. Då eg drog ut bleia til den skuldige, slo lukta så hardt at alle andre bleier kombinert ikkje kan konkurrere. Eg gløymer aldri synet av det som såg ut som lys sjokoladesaus med brune reker og egg i. Og bleia var så full at det var eit under at den ikkje hadde rakna og berre eksplodert utover. Eg fikk tårer i augene og var nær ved å kaste opp, forlot rommet og lot lukta sive ut i eit anna rom, der ein kollega kjende lukta og tok affære.

Lurer på om ferske eller gamle bleier lukter verst. Når jeg kjenner dunken er tung bare vet jeg den er fylt med bleier, som har ligget og steket seg i sola i 3 uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...