Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aargh, drittdame innom i dag. Hadde med seg sønnen sin, som var supersøt, håper hun ikke påvirker ham alt for mye.

 

Meg: Skal du ha det i en pose?

Kunde: "Snøft", dere driver fortsatt og svindler folk med betalt for pose ja. Og ingen av dere kan si noe om hvorfor dere har det sånn.

M: Faktisk så er det fordi... (blir kutta av)

Sønn: Det koster jo bare én krone mamma, kan vi ikke ta med da?

K: Nei det skal vi i hvert fall ikke, posene til de svindelfolka her.

S: Men spør hvorfor det poster penger da?

K: Å nei, kan ikke spørre de som jobber sånne steder om sånt, de kan ingenting de!

S: Unnskyld, hvorfor... (blir kutta av)

K: IKKE SNAKK TIL DE SOM JOBBER I BUTIKKEN, SÅNT GJØR VI IKKE.

 

Jeg står bare rolig med varene hennes mens hun snakker dritt om butikkansatte til sønnen sin og gidder ikke ta noen diskusjon på det. Topper seg etter kunden har betalt, ser på meg og nærmest roper:

-JA, SKAL JEG IKKE FÅ MED EN POSE TIL Å BÆRE I DA?????

 

Aaaaargh..

Ja, hvis du ikke ba om betaling for produktet der mister jeg nesten litt respekt for deg ass.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nevnte selvfølgelig at hun eksplisitt hadde bedt om ikke å få pose, rakk nesten ikke snakke ferdig før hun storma ut. Drittkjerring.

 

95% av kundene er superkoselige da, begynte å jobbe i bokhandel 10. juni og gleda meg nesten til å få kunder jeg kunne skrive om her, men er ikke så ofte det skjer gitt. Og det er jo egentlig bra :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nevnte selvfølgelig at hun eksplisitt hadde bedt om ikke å få pose, rakk nesten ikke snakke ferdig før hun storma ut. Drittkjerring.

 

95% av kundene er superkoselige da, begynte å jobbe i bokhandel 10. juni og gleda meg nesten til å få kunder jeg kunne skrive om her, men er ikke så ofte det skjer gitt. Og det er jo egentlig bra :)

Bra.

 

Hva er galt med bokhandel kunder? Av alle kunder burde vel de være de mest normale, de lester tross alt, i det minste.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

Fikk noen på døren som utga seg for å være sendt av de som leier ut boligen, og de måtte sjekke ett eller annet i leiligheten.. Vel inne så begynner salgspraten om at jeg burde få installert både det ene og andre av sikkerhetsprodukter som skulle 'varsle' selskaper som securitas o.l hvis noe skjedde, hvor ''lite'' det ville koste meg månedlig og slikt. Etter gjentatte ganger på å uttrykke at dette hadde jeg absolutt ingen interesse av og at det var på tide at de forlot min leilighet så tok jeg tak i mobilen min og sa at jeg bare skulle ta en kjapp telefon til min søster som JOBBER I SECURITAS og spørre om de faktisk har en slik avtale, hva den går ut på og om dette virkelig er verdt det. Da kunne de plutselig ikke komme ut fort nok... Respekt?? Hah!!!!

 

And now to something entirely different. :p

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nevnte selvfølgelig at hun eksplisitt hadde bedt om ikke å få pose, rakk nesten ikke snakke ferdig før hun storma ut. Drittkjerring.

 

95% av kundene er superkoselige da, begynte å jobbe i bokhandel 10. juni og gleda meg nesten til å få kunder jeg kunne skrive om her, men er ikke så ofte det skjer gitt. Og det er jo egentlig bra :)

Bra.

 

Hva er galt med bokhandel kunder? Av alle kunder burde vel de være de mest normale, de lester tross alt, i det minste.

 

 

De kan lese, i det minste, hvilket ikke er alle kunder forunt etter min erfaring.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du glemmer at respekt går begge veier. Ingen tvinger deg til å bli dørselger. Du velger det selv når du bestemmer deg for å søke på jobben. Videre sier du jeg bør ha respekt for selgeren, men hva med selgeren? Bør ikke han ha respekt for meg og ikke kreve at jeg tar meg tid til ham og det idiotproduktet han selger? Vil jeg ha det han selger kjøper jeg det på nettet eller i butikken. Da får jeg større utvalg, billigere pris og kan handle når jeg har tid. Du glemmr også at selgere lever av å selge ting, så hvorfor i all verden skal de godta et nei og gå med en gang? Mange blir værende så lenge som mulig for å overtale meg til å kjøpe det de selger.

 

Så av erfaring: Ikke engang vurder å kom på døren min for å selge meg noe. Det vil du angre på.

 

 

Tøffing du. Kanskje du glemmer at det er høy arbeidsledighet blandt unge i Norge idag? Produktet jeg solgte er forresten alarm, noe mange setter pris på å få informasjon om mens de er hjemme, men du vet vel kanskje bedre enn meg hva som er best sikring av hjemmet og trenger ingen skreddersying?

 

Det finnes ikke jobber det ikke er marked for å drifte. Jeg mister ikke nattesøvnen min av arbeidet mitt fordi jeg faktisk har hjulpet folk og får mange smil og takk hver dag jeg går. Det er noen få mennesker som er redde for meg og tror jeg er spyttet ut av satans munn, men jeg får aldri snakket en setning med disse menneskene og de har nok neppe snakket med en skummel selger selv noen gang.

 

Kall meg gjerne respektløs, jeg tåler det jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fikk noen på døren som utga seg for å være sendt av de som leier ut boligen, og de måtte sjekke ett eller annet i leiligheten.. Vel inne så begynner salgspraten om at jeg burde få installert både det ene og andre av sikkerhetsprodukter som skulle 'varsle' selskaper som securitas o.l hvis noe skjedde, hvor ''lite'' det ville koste meg månedlig og slikt. Etter gjentatte ganger på å uttrykke at dette hadde jeg absolutt ingen interesse av og at det var på tide at de forlot min leilighet så tok jeg tak i mobilen min og sa at jeg bare skulle ta en kjapp telefon til min søster som JOBBER I SECURITAS og spørre om de faktisk har en slik avtale, hva den går ut på og om dette virkelig er verdt det. Da kunne de plutselig ikke komme ut fort nok... Respekt?? Hah!!!!

 

Fikk dårlig service på en Elkjøpbutikk en gang, han ville selge meg forsikring på TVen selv om jeg har innbo. Nå ber jeg Elkjøp ansatte om å dra til helvette hver gang jeg møter dem....

 

...du forstår

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde en kunde istad som ikke forstod at han ikke kunne bare gå rundt i butikken og åpne alle esker og ta ut varen av de som han ville. Han åpnet jo rundt en 5-6 esker, med innhold som skruer, gressklipper, stoler, kapp og gjærsag osv.

 

Litt tilsvarende at jeg utenlandsk person som ikke skjønte hvilken del av koblingen som skulle i hageslangen og hvilken i sprederen, men forklare kunne jeg ikke. Han snakket meget fort, dårlig norsk og KUN i munn på meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tøffing du.

 

Kall meg gjerne respektløs, jeg tåler det jeg.

Hva er det meg deg og "tøffinger"? Prøver du å kompensere for noe... om du skjønner hva jeg mener? :p

 

Fikk dårlig service på en Elkjøpbutikk en gang, han ville selge meg forsikring på TVen selv om jeg har innbo. Nå ber jeg Elkjøp ansatte om å dra til helvette hver gang jeg møter dem....

 

...du forstår

Helt annen sak. Du går til butikken for å handle, selger er der for å selge. Skal vi sammenligne med noe må det være at jeg drar hjem til selger og forstyrrer ham midt i middagen for å kjøpe den forsikringen likevel.

 

 

For å komme med mitt bidrag til dørselging. Da jeg var russ, skulle jeg samle inn penger til Kreftforeningen. Jeg ringte på hos en gammel dame. Hun åpnet opp, og før jeg fikk sagt noe så sa hun bare "Neeeeeeeeeeeeeeeeeei!" og lukket døra. Javel, ja.

Igjen, det er noe helt annet. Vi snakker om dørselgere, ikke innsamling til noe. Samler man inn noe forventer man ofte å få et nei, og de aller fleste godtar det med en gang. Mange bryr seg heller ikke så mye, da det er mange som samler inn til samme sak. En dørselger lever av å selge ting, så da får kunden vær så god kjøpe enten han vil eller ikke. Helt annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...