Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Når jeg jobbet på byggmix var replikken "Skal jeg hjelpe å slenge malinga inn i bilen" standard når folk kjøpte mer enn ett 3-liters spann. Dog, vi var alltid to på jobb i malingssesongen, og da klarer du slå inn, ta betalt for, og bære ut malingen på den tiden han andre trenger for å blande malingen. Utenfor sesong, eller sent på kvelden, var det stort sett lite nok kunder til at det gikk fint om jeg gikk ut av butikken ett øyeblikk selv om jeg var alene på jobb. Kunder flest tåler å vente litt ekstra, om de opplever at servicen er ok.

Skjønner. Ettersom jeg bare blander malingen og de må til kassa for å betale, føler jeg at det er idiotisk av meg å bære den ned til kassa for ho, stå der i kø, vente på at ho skal betale også bære den i bilen hennes når sjefen er borte og det er andre i kø. Jobber på Coop Hypermarked og da selvfølgelig i byggavdelinga som gjør at alt du kjøper hos meg betales i den vanlige kassa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å blande meg inn for mye, men det er slettes ikke alle som kan bære ting av forskjellige årsaker, og det er slettes heller ikke alle som kan be noen om å være med dem for å bære. Jeg sier ikke at du gjorde noe galt, men jeg ville satt svært stor pris på om folk i butikken jeg handlet i var hjelpsomme nok til å hjelpe meg med en tung vare. Det blir jo litt rart om du skal stå i kø mens hun betaler, men kunne ikke noen andre ha hjulpet henne med malingen etterpå? Hvor lang tid tar det egentlig å bære et spann maling eller to bort til bilen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke for å blande meg inn for mye, men det er slettes ikke alle som kan bære ting av forskjellige årsaker, og det er slettes heller ikke alle som kan be noen om å være med dem for å bære. Jeg sier ikke at du gjorde noe galt, men jeg ville satt svært stor pris på om folk i butikken jeg handlet i var hjelpsomme nok til å hjelpe meg med en tung vare. Det blir jo litt rart om du skal stå i kø mens hun betaler, men kunne ikke noen andre ha hjulpet henne med malingen etterpå? Hvor lang tid tar det egentlig å bære et spann maling eller to bort til bilen?

Jeg skjønner poenget ditt også, så det er jo greit :) Jeg hjelper kunder med å sette varer i vogna hvis de trenger hjelp med det og henter det de trenger. En vogn er lett å skaffe før du kommer inn i butikken, uansett butikk. Men vi får slutte å diskutere før det blir mye her :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er en del ting som skjer på den stasjonen der som jeg har hørt av kollegaen din, spesielt mange narkomaner og folk som ikke betaler for bensin. Er det bare pga Tønsberg eller er det slik på alle bensinstasjoner?

Tror det er ganske vanlig med narkomane som kommer innom bensinstasjoner. Er heldigvis ikke så mange som stikker fra bensin med vilje, de fleste har glemt det og betaler dagen etterpå :) . Vi finner jo lett ut hvem de er uansett.

 

Haha, du jobber der ja, av alle steder.

Det er nok en av de værre enn mange andre steder sånn når det kommer til fulle folk ihvertfall, nærmeste 24h åpen fra brygga.

Men tror kanskje døgnet kan være mer stress (om noe mindre fulle folk)

Heldigvis bare deltid ved siden av skolen, og var kun vikar for nattevakten nå :D . Ser for meg at Døgnet har mer generell aktivitet gjennom natten, salg av mat osv til edru kunder.

Lenke til kommentar

I dag var jeg morsom på jobb. To kunder kom til bussen med stoler under armene. Så jeg spurte om de var redde for at det ikke skulle være ledige seter.

Hva var responsen? Opplever ofte at humoren her i Norge er litt mindre når det gjelder fremmede personen. Har nederlandsk mor så er vant til slik humor du beskriver, men som oftest blir nordmenn bare skremte eller satt ut og vet ikke hva de skal si er min erfaring

Lenke til kommentar

Blandet en 10 liter til en dame, og la den mellom disken som er litt lavere så det er enklere å løfte dem. Ho forventet at jeg skulle bære den bort til kassa og sette inn i bilen hennes for henne. Og når jeg sa at jeg ikke kunne det spurte ho hvorfor. For det stod ikke andre kunder som trengte hjelp. Sa at ho måtte hente en vogn, men det ville ho ikke. Ho begynte å krangle med meg og spurte hvorfor ikke de kundene kunne vente litt mens jeg løftet spannet til bilen for henne. Ikke nok med det, til slutt ville ho ikke ha malinga som jeg hadde blandet i en merkeligste fargen som jeg garantert aldri for solgt til en annen person igjen.

Ble veldig lei, fordi ho avbrøt meg mens jeg snakket med andre kunder også. Sa bare tilslutt at enten kan ho hente en vogn eller bare gå å handle maling i en annen butikk fra nå av. SÅ kom sjefen og ho klagde jo til han og sa at jeg var frekk. Ho forklarte situasjonen og sjefen min akkurat det samme. Når malingen er blandet er det jobben vår gjort. Trenger du hjelp med å bære spannet, skulle du tatt med noen. Aldri sett ho igjen :p

Du har tydeligvis ikke forstått det! Når du jobber i en konkurranseutsatt servicebransje må man yte det lille ekstra.

Endret av arsenalfan
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

*snip*

Du har tydeligvis ikke forstått det! Når du jobber i en konkurranseutsatt servicebransje må man yte det lille ekstra.

 

Tror ikke du fikk med deg at han sa:

Jobber på Coop Hypermarked og da selvfølgelig i byggavdelinga som gjør at alt du kjøper hos meg betales i den vanlige kassa.

Og mtp at

På et Coop hypermarked så er avstanden til kassa gjerne noen hundre meter. Og handlevogner er lett tilgjengelig før man går inn..

 

Jeg ville heller sakt at hvis han hadde ytt det "lille" ekstra til denne kunden, ville det gått ut over langt fler kunder enn det det ville ha vært og hjelpe denne ene kunden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han ene svarte bare "Ja, det er derfor vi har med stoler, ja," så han skjønte i hvert fall spøken. Men han skjønte tilsynelatende ikke hvor morsom den var.

Ingen som falt av stolen der altså. Norsk humor går fortsatt på skinner ser eg :)

 

Gikk på bussen i går og sa hvor eg skulle. Bussjåføren kikket opp på meg og spurte "Er du sikker?". Tok noen sekund før eg tok spøken og bekreftet nikkende mens eg sa "Eg tar risikoen...".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

*snip*

Du har tydeligvis ikke forstått det! Når du jobber i en konkurranseutsatt servicebransje må man yte det lille ekstra.

 

Tror ikke du fikk med deg at han sa:

Jobber på Coop Hypermarked og da selvfølgelig i byggavdelinga som gjør at alt du kjøper hos meg betales i den vanlige kassa.

Og mtp at

På et Coop hypermarked så er avstanden til kassa gjerne noen hundre meter. Og handlevogner er lett tilgjengelig før man går inn..

 

Jeg ville heller sakt at hvis han hadde ytt det "lille" ekstra til denne kunden, ville det gått ut over langt fler kunder enn det det ville ha vært og hjelpe denne ene kunden.

 

Jeg er så enig.

Lenke til kommentar

 

Blandet en 10 liter til en dame, og la den mellom disken som er litt lavere så det er enklere å løfte dem. Ho forventet at jeg skulle bære den bort til kassa og sette inn i bilen hennes for henne. Og når jeg sa at jeg ikke kunne det spurte ho hvorfor. For det stod ikke andre kunder som trengte hjelp. Sa at ho måtte hente en vogn, men det ville ho ikke. Ho begynte å krangle med meg og spurte hvorfor ikke de kundene kunne vente litt mens jeg løftet spannet til bilen for henne. Ikke nok med det, til slutt ville ho ikke ha malinga som jeg hadde blandet i en merkeligste fargen som jeg garantert aldri for solgt til en annen person igjen.

Ble veldig lei, fordi ho avbrøt meg mens jeg snakket med andre kunder også. Sa bare tilslutt at enten kan ho hente en vogn eller bare gå å handle maling i en annen butikk fra nå av. SÅ kom sjefen og ho klagde jo til han og sa at jeg var frekk. Ho forklarte situasjonen og sjefen min akkurat det samme. Når malingen er blandet er det jobben vår gjort. Trenger du hjelp med å bære spannet, skulle du tatt med noen. Aldri sett ho igjen :p

Du har tydeligvis ikke forstått det! Når du jobber i en konkurranseutsatt servicebransje må man yte det lille ekstra.

 

Tror heller vil hjelpe de 3-4 kundene jeg kan ekstra en å dra på malinga til en dame som fra starten av hadde en frekk tone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...