Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hæ?

Historie:
Meg: Kan du lese opp hva som står på skjermen?
Kunde: *ikon1*, *ikon2* og bla bla bla bla...

Meg: ... Hva mer stod det etter *ikon2*?

Kunde: *ikon3*, *ikon4* og bla bla bla bla..

Kunden leste altså opp to ikoner før hun fulgte opp med bla bla bla.. Ikke alltid like greit å være support.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en kunde her om dagen som kjørte VISA-kortet sitt inn i kølappmaskinen vår da han skulle betale. Riktignok en eldre kar, men var temmelig artig.

Har opplevd flere ganger at folk bretter sammen sedler og dytter de ned i cashguarden. Da følger du med.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Mens han tiltalte meg ved fornavn.

 

*Grøss*. Hater at en som ikke kjenner meg gjør det, kun for å selge.

 

Nå er ikke jeg selger, men om jeg snakker med fremmede, eller kunder over telefon bruker jeg altid fornavn eller fornavn-etternavn.

Å si, "hei, er dette Mr. Hansen?" er vel ikke veldig vanlig i Norge?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Mens han tiltalte meg ved fornavn.

 

*Grøss*. Hater at en som ikke kjenner meg gjør det, kun for å selge.

 

Nå er ikke jeg selger, men om jeg snakker med fremmede, eller kunder over telefon bruker jeg altid fornavn eller fornavn-etternavn.

Å si, "hei, er dette Mr. Hansen?" er vel ikke veldig vanlig i Norge?

 

Tror de mener når en selger snakker til deg med fornavn gjennom hele salgssamtalen, og til tider legger det til uten grunn. "Du skal ikke ha en sånn da, Ola?" "Hva syntes du om denne, Ola?" osv

Å gjøre det en gang ved introduksjon eller lignende er jo rimelig normalt da.

Endret av Bruce Wayne
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

*snip*

 

Hadde en kar innom jobben som hadde med seg to unger. De løp rundt og ropte som en hel barnehage. Endte med at han løp ut av døra etter en av ungene mens han ropte "KOMMER INNOM I MORGEN UTEN BARN!" :w00t:

 

Han forsto det ihvertfall.

 

Hadde en kunde for noen dager siden som hadde baller nok til å spørre om jeg ville passe de to snørrungene hans mens han lastet inn i bilen. I akkurat det øyeblikket løp de i sirkel rundt rundt faren og sparket hverandre i ræven, ene grein og den andre lo. Svarte pent nei, så skuffelsen i trynet hans.

Endret av Lolliken
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Mens han tiltalte meg ved fornavn.

 

*Grøss*. Hater at en som ikke kjenner meg gjør det, kun for å selge.

 

Nå er ikke jeg selger, men om jeg snakker med fremmede, eller kunder over telefon bruker jeg altid fornavn eller fornavn-etternavn.

Å si, "hei, er dette Mr. Hansen?" er vel ikke veldig vanlig i Norge?

 

Jeg jobber som telefonselger, eller driver med "dialog-basert markedsføring" som sjefene liker å kalle det, og Hr. Hansen er det vanligste. Starter samtalen med, "Hei, det er For-Etternavn som ringer, snakker jeg med Herr Hansen?" Også fortsetter meg, "Så da kan jeg vel sette deg opp på dette da, Herr Hansen, så kan du prøve det ut?"

 

Litt halvgod kundehistorie da, så er jeg on-topic.

 

Sitter på et prosjekt nå hvor jeg prøver å få folk til å bli faste givere til LHL. Ringer opp en eldre dame, kanskje rundt 65-70 år, men ganske rask i oppfatelsen. Nå jeg forklarer da helt fint hva jeg ringer om, også spør hun om det er slik at vi ikke kommer til å ringe mer hvis hun blir med på dette. Det bekrefter jeg da, har jo allerede sagt det så hun ville vel bare være sikker. "Jamen det høres bra ut, tenkte å støtte fast uansett, så går vel det fint." Nå for å sette folk opp på sånt som dette er vi pliktige til å oppsumere avtalen på tape, og få en bekreftelse fra kunden. Dette da åpenbart nok i tilfelle det skulle bli en tvist angående hva som var avtalen mellom oss og kunden. "Så hyggelig da, eneste vi må gjøre nå da, er at jeg må si dette på tape for at det skal bli lovelig. Så, da er vi enige om at jeg sender deg dette info-bre-"

"NEI IKKE FAEN!"

"Unnskyld," sier jeg noe usikker, litt uventet reaksjon fra en eldre dame som virka ganske positiv til det hele.

"Du skal ikke si noe som helst på sånn bånd altså! Sist gang noen gjorde det kosta det meg flere tusen kroner!"

"Ahh, men jeg kan love at det ikke skal skje denne gangen altså, Fru xxx, eneste er at jeg må si avtalen på bånd så vi er enige."

"NEI!"

"Da kan det være så lenge, HADE!"

"Jamen Frue-"

"NEI, HADET!"

 

Der sluttet den samtalen med meg sittende som et stort spørmsålstegn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Likte når jeg som 12-åring (<-- gjetning) forklarte en Elkjøp-ansatt at en .xls fil var til Excel.

 

Som ansatt på bensinstasjon nå for tiden er det alltid morsomt å se det håpefulle ansiktet til folk som spør om du kan skifte hjul for dem når hele stasjonen er full av burger-sultne folk som er drita fulle og tålmodige som få.

 

Denne tråden trenger litt avbrekk fra pc-tilfeller ;)

Endret av Fryth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...