Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var i går ein kar innom med jobb IPad-en sin. Den fikk han ikkje fram epost eller kalender på, og det er ganske lett å løyse ved å oppdatere synkroniseringsinstillingane. Etter disse kommer alltid varsler for ting som meldinger og slik ein har fått i mellomtida. Skal sei håret reiste seg litt når det kom opp at det var 430 000~ nye varsler.

Endret av Reconzile
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa.

 

"Det var ikke det som sto i hylla"

 

Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil.

I dag skjedde det meg. På en annen butikk enn den jeg har klagd over, vel og merke.

 

- 28

- Er du sikker på det?

- Det var nå det som kom opp her. (No, shit, det skjønte jeg også.)

Så jeg betalte, fikk kvittering, gikk ut med varen og inn igjen i butikken for å dobbelsjekke prisen. 25 kroner og 80 øre.

 

Men hva skal man som kunde gjøre? Dra den ansatte igjennom hele butikken for 1 krone og 70 øre?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hadde en kul kar innom jobben her en dag. Han skulle kjøpe et stereoanlegg sammen med sine to barn (tenåringer på roughly 16 og 18 kanskje). Det var et ganske slitsomt salg for å være ærlig, fordi allerede mens jeg hadde påbegynt min behovsanalyse, så begynte jeg å skjønne at det her var en kar som likte å vite mye om alt mulig. Eller, som det skulle vise seg, like å vise andre at han tror har utrolig god greie på alt mulig. Så salget (som tok en 20-30 min antar jeg. Vi selger så godt som bare komponentsett, så vi jobber med å få alt til å passe sammen samt passe kundens behov) foregikk sånn omtrent slik:

M: Jeg hørte at dere snakket om å styre musikken fra telefon? Forsterkeren vi har sett på så langt har ikke denne muligheten, m-...

K: Ja, det vet jeg. Er ikke så vanlig at de har det.

M: Neida, det er sant. Men da bør dere titte på f.eks. en bluetooth-mottager. Vi fikk nettopp inn en ny, -...

K: Ja, tenkte meg det! Det er sånn NFC, er det ikke? Har hørt om det, det er ikke så veldig bra men duger vel. Mp3-kvalitet går nok fint det og, skal du se!

M: Vel, det er kanskje Apt-X du tenker på? (Fortsetter med å fortelle om dette)

Senere beveget vi oss inn på subwoofere til anlegget, hvor han fortsetter i samme leia: Avbryter for å vise fram et eller annet til sine barn, tar grundig feil og jeg må rette på han. "Stemmer, stemmer. Her plugger vi inn subwooferen ja!" -Vel nei, riktignok står det ikke merket at det er spesifikt utgang til subwoofer, men du er på nå er triggeren til forsterkeren, to ganske forskjellige ting... (Jeg sa det ikke sånn, så det er klart, forholdt meg høflig hele tiden)

Så han ikke at hele seansen begynte å bli småpinlig, hvor til og med barna hans begynte å hinte frampå at han bare skulle la meg fortelle fra begynnelsen av? Neida, dette kunne han, og ville holde på. Er selvfølgelig lov det, men ble forundret over at han i hans jakt på å framstå som en forståsegpåer egentlig beviste det motsatte, men lot seg overhode ikke affisere av det! :huh: Eller er det jeg som virker høy på pæra nå?

Åh, gud, dette høres nøyaktig ut som stefaren min. Han er på samme måte. Jeg må bare le av sånne folk, jeg. Er ikke noe annet å gjøre, liksom. Jeg forstår at det var en irriterende opplevelse, men du fikk da noe å fortelle i lunsjpausen etterpå. Sånn for å se på den lyse siden.

Lenke til kommentar

 

Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa.

 

"Det var ikke det som sto i hylla"

 

Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil.

I dag skjedde det meg. På en annen butikk enn den jeg har klagd over, vel og merke.

 

- 28

- Er du sikker på det?

- Det var nå det som kom opp her. (No, shit, det skjønte jeg også.)

Så jeg betalte, fikk kvittering, gikk ut med varen og inn igjen i butikken for å dobbelsjekke prisen. 25 kroner og 80 øre.

 

Men hva skal man som kunde gjøre? Dra den ansatte igjennom hele butikken for 1 krone og 70 øre?

 

 

Tragisk å bry seg om 1 krone og 70 øre. Enda mer tragisk er det at du ikke klarer og si i fra til den ansatte i kassa på en normal måte.

Endret av Cpt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...