Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Når det står sånn må man se på prislappen uansett

Hvordan ser du på en prislapp som ikke er der?

 

Poenget mitt var at prisene står feil sted, og ett produkt mangler prislapp. Sånn er det over hele butikken. Dette er dårlig kundeservice. Når man holder på sånn fortjener man ikke bedre enn at kunder leser feil pris. Noe jeg ikke gjorde, men det var tydeligvis et regelmessig problem for en poster over her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå har jeg ikke noen historier, men et relatert spørsmål: hvorfor er det sånn i enkelte forretninger/kaféer etc at man ikke kan bruke toalettet med mindre man er kunde? Det er jo ikke som at de taper på det.

Det kan man vel. Ganske enkelt betyr flere dogjester mer søl, mer søl mer rendhold, mer renhold mer utgifter.

 

Og du må ikke glemme at desperate folk kjøper noe bare for å bruke toalettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom en kunde innom etter stengetid idag og trengte noen greier. Jeg kunne ikke ta betalt siden oppgjøret var gjort og rapportert inn så eneste alternativ var at han kjøpte varene kontant og jeg kan slå dem inn som kontantsalg på fredag. Sluttsummen kom på 1954,- Han var så fornøyd at han sa jeg kunne beholde 50-lappen :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

1. Rema og Kiwi har åpent til 23 så det er ikke så uvanlig at noen har åpent over 20.

 

2. Ikke alle har klokke eller mob på seg hele tida (har ikke arm-ur selv f.eks).....men man kan jo planlegge og dra ned ca. 1t før , da når man jo det med god margin.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

1. Rema og Kiwi har åpent til 23 så det er ikke så uvanlig at noen har åpent over 20.

 

2. Ikke alle har klokke eller mob på seg hele tida (har ikke arm-ur selv f.eks)

 

Er gitteret fem cm over bakken og på vei nedover, så er det allikevel store sjanser for at butikken holder på å stenge, uansett klokkeslett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ja , god dag Hans Larsen......du sier ikke det liksom , såpass oppegående tror jeg folk er :/

 

Det var en annen synsvinkel liksom.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/malin-5-fikk-ikke-kjoepe-dukke-naa-beklager-brio/a/10139598/

 

Her må Brio legge seg langflate pga. press fra saueflokken. For alt jeg vet var det kanskje på sin plass å beklage, men jeg har selv irritert meg når foreldre kommer med barnas sparegris og slenger den på disken og forventer at jeg skal bruke 20 minutter på å telle pengene, som de selvfølgelig ikke har telt på forhånd! Og da snakker jeg ikke om et par hundre kroner, det pleier jeg å godta, men når de kommer med 500-600 kroner eller mer, hvorav de meste er énkroninger, da er det for drøyt.

 

Er det så vanskelig å ta med sparegrisen til banken og helle den i maskinen der? Man har faktisk lov til å nekte å ta i mot veldig mange mynter av samme valør, så jeg ser vitterlig ikke problemet. Jeg driter hvert fall i om at vedkommende som skal ha produktet er en 7 åring eller 77 åring, like irriterende lell.

 

Edit: på bilde er det en veldig liten sparegris, om det bare var en syns jeg det var litt merkelig håndtering fra den Brio-ansatte.

Endret av KarlChilders
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Og hvorfor skjønner du ikke det? Hvis dette faktisk er en gjenganger er det kanskje på tide å ta et hint.

 

Datasystemet (Elguide) er vanskelig. Utlevering av nykjøpte varer, og utlevering av service ligger under forskjellige menyer. Forandrer fortsatt ikke poenget med at de må framvise en kvittering (enten salg eller servicekvittering) for å få ut varene sine, og da kan jeg med letthet se hva de er ute etter.

 

Mens jeg er igang med håpløs tankegang: hva faen er i veien med folk som først klager for at de må stå å vente i 5 minutter på varene sine. Når jeg da kommer for å hjelpe de inn i bilen med varen, så må jeg vente på at de skal rydde plass først. Ser de virkelig ikke sammenhengen eller??

 

Det er også ganske korttenkt å skal hente en 75" TV sammen med hele familien. Det er nemlig ikke plass til 2 voksne, 2 barn og en 75" i vanlige personbiler.

 

Disse eksemplene som jeg nå har gitt skjer overraskende ofte.

Endret av Flodec
  • Liker 9
Lenke til kommentar

- Moren kunne ha vekslet inn pengene til datteren med sine egne, for å gjøre det lettere for både datter og butikk. Eventuelt kunne moren ha betalt for leken selv der og da, og passet på å ta med mindre mynter neste gang. Da kunne hun og datteren ha talt pengene hjemme i ro og fred, og lært datteren litt om veksling av penger.

 

- Butikken kunne ha bedt moren og datteren stable pengene i stabler på 10, 20 eller 30 kroner osv, for å gjøre det enklere å telle. Da kunne de ansatte ha gjort noe annet i mellomtiden.

 

Det er alltid minst to sider av en sak.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

- Butikken kunne ha bedt moren og datteren stable pengene i stabler på 10, 20 eller 30 kroner osv, for å gjøre det enklere å telle. Da kunne de ansatte ha gjort noe annet i mellomtiden.

 

Det er alltid minst to sider av en sak.

 

Så du mener at å faktisk betjene kunden er en andreprioritet? Hvor mye tror du det er å gjøre i en lekebutikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv barn. Noe av gleden her er at ungene bruker sine egne penger. Ikke veksle for så å bruke den samme pengeverdien. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, for det er ikke alt i barnehjernen som er like lett å forstå.

Jeg tror det er like morsomt for barnet ditt å gå til banken, tømme sparegrisen i den magiske maskinen, som spytter ut verdifulle sedler, som stå 10 minutter i kassen å se på at den ansatte teller myntene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...